بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت فروشگاهی

بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت فروشگاهی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
webdooni

زبان‌های برنامه‌نویسی وبسایت به دو دسته فرانت‌اند (Front End) و بک‌اند (Back End) تقسیم می‌شوند. فرانت‌اند به بخشی گفته می‌شود که مربوط به ظاهر وبسایت و عناصری مانند هدر، منو، پست‌ها و ... است و در طرف کاربر می‌باشد. در واقع هر چیزی که در هنگام استفاده از وبسایت می‌بینید مربوط به فرانت‌اند می‌باشد و با کدنویسی فرانت‌اند می‌توان به طور مستقیم، این عناصر را از طرف کاربر تغییر داد. مهمترین برنامه‌ها در بخش فرانت‌اند عبارت هستند از : css ، html و java script.

سفارش طراحی سایت فروشگاهی در وبکده

برنامه‌نویسی بک‌اند (Back End) در واقع به مدیریت پشت‌صحنه‌ی عناصر موجود در فرانت‌اند می‌پردازند و در طرف سرور می‌باشد. برنامه‌نویسان بک‌اند باید ویژگی تفکر و خلاقیت بیشتری داشته باشند تا بتوانند یک الگوریتم کامل و یکپارچه از کارکردهای مختلفی که یک وبسایت نیاز دارد، طراحی کنند. مهمترین برنامه‌های مربوط به این بخش عبارت هستند از php و asp.

بهترین زبان برنامه نویسی برای سایت فروشگاهی

PHP

زبان php(Personal Home Page) ‌در ابتدا برای نگهداری صفحات شخصی ساخته شد ولی در حال حاضر توانسته‌ است به اندازه زبان html فراگیر شود. این زبان با قرار گرفتن در داخل کدهای زبان html می‌تواند وبسایت و اپلیکیشن تولید کند و در حال حاضر در بیش از ۸۰ درصد وبسایت‌های جهان، از این زبان استفاده می‌شود. php‌ یک زبان چند‌منظوره است و برنامه‌نویسان جدید و کم‌تجربه می‌توانند به سادگی از آن استفاده نمایند. سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس و جوملا به کمک زبان php تولید شده‌اند.

 

ASP

ASP مخفف Active Server Page است و در واقع یک موتور اسکریپت‌نویسی است که صفحات وب را به صورت پویا تولید می‌کند و البته حدود ۲۰ سال است که باASP.NET جایگزین شده است. این ابزار با زبان‌های ویژوال بیسیک و جاوا کار می‌کند و همانطور که گفته شد در سمت سرور اجرا می‌شود. به این معنا که وقتی کاربر یکی از اسناد ASP را درخواست می‌کند، فقط کد HTML‌ به مرورگر ارسال می‌شود و دستورالعمل‌های برنامه‌نویسی در درون اسکریپت انجام می‌شود. طبق تعریف شرکت مایکروسافت که تولید‌کننده‌ی اصلی این ابزار است، صفحات پویا، برنامه‌های باز و رایگانی هستند که می‌توانیم در آنها با ترکیب اسکریپت‌ها و اجزای سرور با کدهای HTML، راه‌حل‌های پویا و قدرتمندی را برای وب ایجاد کنیم.

خوب است بدانید که رقابت PHP و ASP در دنیای طراحی وبسایت بسیار قدیمی است و در محفل‌های دانشجویی و برنامه‌نویسی همیشه بحثی داغ بوده است. اما واقعیت این است که طی سال‌ها توسعه، این دو زبان به قدری بالغ شده‌اند که اکثر نقاط ضعف خود را پوشش داده‌اند و با هر دو زبان می‌توان سایت‌های بسیار موفقی تولید کرد.

آیا زبان برنامه‌نویسی، در موفقیت وبسایت تعیین‌کننده است؟

باید بدانید که با هر زبان برنامه‌نویسی می‌توان یک وبسایت فروشگاهی خوب یا بد نوشت. یعنی زبان برنامه‌نویسی تعیین‌کننده‌ی موفقیت یا عدم موفقیت یک وبسایت فروشگاهی نیست. در واقع توانمندی یک برنامه‌نویس در تهیه و خلق الگوریتم هست که به خصوص در بخش بک‌اند اهمیت زیادی دارد. 

این الگوریتم باید طوری طراحی شود که بتواند به صورت کاربردی پاسخگوی نیاز یک فروشگاه اینترنتی باشد و مشکلات خاص آن را حل کند. پیاده‌سازی یک الگوریتم معمولاً در تمام زبان‌های برنامه‌نویسی مطرح قابل انجام است.‌ بنابراین میزان موفقیت یک وبسایت اینترنتی با زبان برنامه‌نویسی که برای آن استفاده شده است، تعیین نمی‌شود.

آیا لازم است که همه چیز را از اول کد‌نویسی کنیم؟

با صداقت کامل باید به شما بگوییم که تیم‌های حرفه‌ای برنامه‌نویسی برای طراحی یک وبسایت به هیچ‌وجه همه بخش‌های وبسایت را از ابتدا کد‌نویسی نمی‌کنند. دلیل این امر آن هست که اصلاً نیازی به چنین کاری نیست و حتی ممکن است با این کار، مشکلات و اشتباهات افزایش یابد. در سال‌های گذشته سیستم‌های مدیریت محتوا یا همان CMSهایی مانند وردپرس،جوملا و دات‌نت‌نیوک بر پایه‌ی php و asp تولید شده‌اند که کار با این زبان‌های برنامه‌نویسی را بسیار راحت کرده است.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/8moW
نظرتان را بنویسید