رشته های دانشگاه افسری امام علی

رشته های دانشگاه افسری امام علی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

دانشگاه افسری امام علی در سال ۱۴۰۱ نیز دانشجو پذیرفته و رشته های دانشگاه افسری امام علی 1401 به همراه شرایط ورود به هر رشته در دفترچه راهنمای آزمون این دانشگاه درج شده و در سایت دانشگاه افسری امام علی منتشر می شود.

 

 

ثبت نام در رشته های دانشگاه افسری امام علی در سال 1401 نیز مانند سال های گذشته دارای شرایط خاصی بوده و داوطلبانی که شرایط ورود به رشته های دانشگاه افسری امام علی را نداشته باشند، از ادامه روند ثبت نام در این دانشگاه حذف می شوند. رشته های دانشگاه امام علی و شرایط ورود به هر رشته در دفترچه ثبت نام دانشگاه امام علی درج شده و در سایت این دانشگاه برای داوطلبان قابل مشاهده است.

برای ثبت نام در دانشگاه امام علی داوطلبان باید از رشته های این دانشگاه اطلاع داشته باشند، به همین جهت در این مقاله رشته های دانشگاه افسری امام علی ۱۴۰۱، شرایط ورود به رشته های دانشگاه افسری امام علی 1401 و مشاوره رشته های دانشگاه افسری امام علی ۱۴۰۱ به طور کامل برای داوطلبان توضیح داده شده است.

 

رشته های دانشگاه افسری امام علی ۱۴۰۱

یکی از دانشگاه هایی که زیر مجموعه ارتش جمهوری اسلامی بوده و در چند سال اخیر دانشجو می پذیرد، دانشگاه افسری امام علی می باشد. در سال ۱۴۰۱ نیز دانشگاه افسری امام علی در رشته های مختلف اعلام ظرفیت کرده و داوطلبان واجد شرایط دانشگاه امام علی باید در زمان ثبت نام دانشگاه افسری امام علی نسبت به ثبت نام در رشته مورد نظر اقدام نمایند.

 

دانشگاه افسری امام علی واقع در شهر تهران بوده و به جز دو رشته خلبانی بالگرد و عقیدتی سیاسی، این دانشگاه زیر مجموعه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران می باشد. آزمون استخدام در دانشگاه افسری امام علی به طور جداگانه از کنکور سراسری برای داوطلبان علاقه مند به استخدام در این دانشگاه برگزار می شود. بسته به رشته ای که داوطلبان در آن مدرک دیپلم خود را اخذ کرده اند، رشته های متنوعی در دانشگاه افسری امام علی ارائه شده و در دفترچه ثبت نام دانشگاه امام علی درج شده که لیست این رشته ها و گرایش های مربوط به آنها در جدول زیر توضیح داده شده است.

 

رشته های عمومی نیروی زمینی دانشگاه امام علی (ع)
رشتهگرایشنوع دیپلم و پیش دانشگاهی
مدیریت دفاعیاداری پرسنلی، دارایی، دژبان، آماد، ترابریریاضی فیزیک - علوم تجربی
علوم دفاعیپیاده، زرهی، توپخانه صحرایی و موشک ها، پدافند هوایی، ش.م.ه، بهداشت و درمانریاضی فیزیک - علوم تجربی
مهندسی دفاعیاستحکامات و عمران، الکترونیک، مخابرات و جنگال، مکانیک و الکترومکانیک، مهماتریاضی فیزیک - علوم تجربی
مهندسی نگهداری و تعمیر بالگرد-ریاضی فیزیک - علوم تجربی
مهندسی عمران-ریاضی فیزیک - علوم تجربی
خلبانی بالگرد-ریاضی فیزیک - علوم تجربی

 

در صورت ایجاد هر گونه تغییر در رشته های دانشگاه افسری امام علی 1401، این مقاله به روزرسانی شده و همچنین در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا اطلاع رسانی می شود.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه افسری امام علی

 

 

شرایط ورود به رشته های دانشگاه افسری امام علی ۱۴۰۱

دانشگاه افسری امام علی در سال ۱۴۰۱ نیز در رشته های مختلف دانشجو می پذیرد. دانشگاه امام علی نیز مانند دانشگاه شهید ستاری، دارای شرایط خاصی برای پذیرش دانشجویان بوده و این شرایط در نتایج آمون دانشگاه امام علی موثر می باشد. در این قسمت از مقاله، شرایط ورود به رشته های دانشگاه افسری امام علی 1401 در دو بخش شرایط عمومی و شرایط اختصاصی توضیح داده شده است.

 

شرایط عمومی ورود به رشته های دانشگاه افسری امام علی 1401

 

داوطلبانی که مایل به پذیرش در دانشگاه امام علی هستند، باید شرایط عمومی ورود به این دانشگاه را داشته باشند. شرایط عمومی ورود به رشته های دانشگاه افسری امام علی بر اساس مندرجات دفترچه راهنمای ثبت نام این دانشگاه در ادامه بیان شده است:

 

اعتقاد به دین اسلام

 

دارا بودن تابعیت ایرانی

 

پذیرش نظام جمهوری اسلامی ایران

 

اعتقاد و التزام به ولایت مطلقه فقیه

 

آمادگی پاسداری از تمامیت ارضی و و ماموریت به هر نقطه کشور

 

برخورداری از روحیه ایثارگری، فداکاری و انگیزه خدمتی

 

ارائه تعهد کافی مبنی بر پرداخت دو برابر هزینه های دوره های آموزشی در صورت استعفا یا اخراج

 

شرط سنی برای عموم داوطلبان حداقل 16 سال و حداکثر 22 سال است.

 

شرط سنی برای رشته خلبانی هواپیما  حداقل 16 سال و حداکثر 20 سال است.

 

برخورداری از سلامت جسمانی و روانی 

 

دارا بودن قد حداقل 165 سانتی متر

 

عدم سابقه کیفری 

 

نداشتن عضویت یا وابستگی و هواداری از احزاب، گروه‌ ها و سازمان ‌های سیاسی

 

عدم سابقه فساد اخلاقی

 

بیشتر بخوانید: شرایط ورود به دانشگاه افسری امام علی

 

شرایط اختصاصی ورود به رشته های دانشگاه افسری امام علی 1401

 

شرایط اختصاصی ورود به دانشگاه امام علی ۱۴۰۱ نیز مانند شرایط عمومی، در دفترچه ثبت نام دانشگاه افسری درج می شود. در این بخش از مقاله شرایط اختصاصی ورود به رشته های دانشگاه افسری امام علی بیان شده است.

 

سپردن تعهد خدمتی برابر ضوابط قوانین ارتش جمهوری اسلامی

 

شرط معدل: حداقل 14 و معدل کتبی حداقل 10، برای تمام فارغ التحصیلان رشته های ریاضی و تجربی

 

معدل: حداقل 14 سال دوم متوسطه ( برای داوطلبان در حال تحصیل نظام جدید 6 - 3 - 3 )

 

شرط معدل: حداقل معدل کل 15 و حداقل معدل کتبی 12 ( برای داوطلبان رشته خلبانی )

 

شرط معدل: حداقل معدل کل 14 و حداقل معدل کتبی 10 ( برای داوطلبان رشته خلبانی بالگرد و پهپاد)

 

معافیت از شرط معدل و شرط سنی فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از کارافتاده کلی 

 

کسب قبولی در آزمون عملی، معاینات پزشکی، مقاومت جسمانی و صلاحیت های گزینشی

 

عدم امکان شرکت داوطلبان دارای معافیت پزشکی

 

عدم امکان استخدام داوطلبان دارای اضافه خدمت سنواتی

 

عدم تعهد خدمتی یا استخدامی به مراکز دولتی و یا بخش خصوصی

 

آموزش شبانه روزی

 

عدم امکان شرکت داوطلبان متاهل 

 

داوطلبانی که هر یک از شرایط عمومی و اختصاصی ورود به رشته های دانشگاه افسری امام علی 1401 را نداشته باشند، از ادامه روند ثبت نام منع شده و نمی توانند به این دانشگاه ورود کنند.

 

در صورت ایجاد هر گونه تغییر در شرایط عمومی و اختصاصی ورود به رشته های دانشگاه امام علی ۱۴۰۱، این مقاله به روزرسانی شده و همچنین در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا اطلاع رسانی می شود.

 

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون افسری دانشگاه امام علی

 

 

 

 

 

مشاوره رشته های دانشگاه افسری امام علی ۱۴۰۱

داوطلبانی که تمایل به شرکت در آزمون دانشگاه امام علی و پذیرش در رشته های دانشگاه امام علی 1401 دارند، باید در زمان مقرر به سایت این دانشگاه مراجعه نموده و مراحل ثبت نام را طی کنند. در آزمون دانشگاه افسری امام علی، رشته های خاصی اعلام ظرفیت کرده و داوطلبانی که تمایل به تحصیل در این رشته ها دارند، می توانند در آزمون دانشگاه امام علی شرکت نمایند.

 

رشته های دانشگاه افسری امام علی ۱۴۰۱ مانند رشته های دانشگاه افسری در دفترچه راهنمای آزمون دانشگاه امام علی درج شده و در سایت این دانشگاه منتشر می شود. داوطلبان برای اطلاع از رشته های دانشگاه افسری امام علی، باید دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دانشگاه را دانلود و مطالعه فرمایند.

 

برای پذیرش در رشته های دانشگاه افسری امام علی ۱۴۰۱، داوطلبان باید با برنامه ریزی درست به مطالعه منابع آزمون دانشگاه افسری امام علی پرداخته و با داشتن زمان بندی درست در مطالعه منابع آزمون، خود را برای زمان برگزاری آزمون دانشگاه امام علی و رقابت با سایر داوطلبان آماده نمایند.

 

شرایط ورود به رشته های دانشگاه افسری امام علی 1401 و جزئیات مربوط به هر رشته در دفترچه راهنمای آزمون این دانشگاه درج شده و داوطلبان می توانند با مطالعه این دفترچه از این شرایط مطلع شوند.

 

داوطلبانی که واجد شرایط ورود به رشته های دانشگاه افسری امام علی 1401 نیستند و شرایط خلبان شدن را دارند، با مطالعه مقاله زیر می توانند از مراحل و شرایط ثبت نام آزمون دانشگاه ستاری مطلع شده و نسبت به ثبت نام در این دانشگاه اقدام نمایند.

 

در ادامه بخوانید: دفترچه ثبت نام دانشگاه افسری شهید ستاری

 

برای اطلاع از رشته هایدانشگاه افسری امام علی ۱۴۰۱ و همچنین در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام درباره این آزمون، با سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا تماس بگیرید. کارشناسان سامانه مشاوره هیوا اطلاعات کامل در این زمینه را در اختیار شما قرار می دهند. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا از آخرین اخبار آزمون های استخدامی مطلع شوید.

 

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️رشته های دانشگاه افسری امام علی کدام است؟

✔️رشته های دانشگاه افسری امام علی از جمله علوم دفاعی، مدیریت دفاعی و ... بوده و لیست کامل رشته ها در این مقاله بیان شده است.



 

2- ✔️شرایط ورود به رشته های دانشگاه امام علی کدام است؟

✔️شرایط ورود به رشته های دانشگاه امام علی از جمله شرط قد، شرط اعتقاد به دین اسلام و داشتن تابعیت ایرانی و... بوده که در این مقاله شرایط عمومی و اختصاصی دانشگاه امام علی بیان شده است.



 

3- ✔️رشته های دانشگاه امام علی در کجا درج می شود؟

✔️رشته های دانشگاه امام علی در دفترچه راهنمای ثبت نام دانشگاه امام علی درج شده و در این مقاله درباره آن توضیح داده شده است.

منبع : رشته های دانشگاه افسری امام علی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/G168
نظرتان را بنویسید