مدیر ساختمان کیست و وظایف وی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
در این مقاله به بررسی اینکه مدیر ساختمان کیست و چه وظایفی دارد ، می پردازیم . 



آپارتمان ها و ساختمان ها با موضوعات و چالش های مختلفی مثل تغییر ظاهر ساختمان ، تعیین شارژ ساختمان ، عدم پرداخت شارژ ساختمان و موضوعاتی از این دست ، رو به رو است . امروزه مالکان و ساکنان ساختمان ها برای رعایت مقررات ساختمان ، یک نفر را به عنوان مدیر انتخاب می کنند تا به نمایندگی از همه اعضا به این موضوعات رسیدگی کند . البته انتخاب مدیر ساختمان در صورتی که این توافق صورت نگیرد بر اساس قانون صورت خواهد گرفت . مدیر ساختمان طبق قانون وظایف و اختیاراتی دارد که باید به آنها عمل کند . از این رو ما در این مقاله ابتدا به بررسی اینکه مدیر ساختمان کیست و سپس به وظایف مدیر ساختمان می پردازیم .




مدیر ساختمان کیست
در صورتی که در یک ساختمان ، تعداد مالکین بیش از سه نفر باشد ، مجمع عمومی ساختمان ، مدیر یا مدیرانی را بین خود یا از خارج انتخاب می کنند . طبق ماده 14 فصل دوم قانون تملک آپارتمان ها ، مدیر یا مدیران مسئول حفظ و اداره ساختمان و اجرای تصمیمات مجمع عمومی می باشند . از این رو مدیر ساختمان کسی که به نمایندگی از همه مالکان ساختمان انتخاب می شود تا به به امور اداره و حفظ ساختمان بپردازد . تعداد مدیران یک ساختمان باید فرد باید و مدت مدیریت مدیر یا مدیران نیز دو سال است ولی مجمع عمومی می تواند این مدت را اضافه کند . هم چنین انتخاب مجدد مدیران بلامانع است . اما مدیر ساختمان چه وظایفی دارد . 



وظایف مدیر ساختمان
وظایف مدیر ساختمان در قانون تملک آپارتمان ها اشاره شده است . طبق این قانون اولین و اصلی ترین وظیفه مدیر ساختمان حفظ و اداره امور جاریه ساختمان است مثل تعمیر خرابی ها . همچین مدیر ساختمان موظف است که بر اساس هزینه های مشترک ساختمان ، اقدام به تعیین شارژ هر واحد کند و در صورت عدم پرداخت شارژ توسط آنها ، اقدامات لازم را انجام دهد . مدیر ساختمان موظف است که ساختمان را در برابر آتش سوزی بیمه کند و هزینه بیمه را در میان شارژ ساختمان می تواند از مالکین دریافت کند . علاوه بر اینها مدیر موظف است صورت جلسات مجمع عمومی ساختمان را نگهداری کند . در نهایت مدیر موظف است که اعتراضات مالکین ساختمان درباره موارد و موضوعات مختلف را بشنود و در صورت نیاز به آنها رسیدگی کند .



​برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مدیر ساختمان کیست و چه وظایفی دارد در کانال تلگرام موضوعات حقوقی مراجعه شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مدیر ساختمان کیست و چه وظایفی دارد پاسخ دهند . 

منبع : مدیر ساختمان کیست و وظایف وی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qKE3
نظرتان را بنویسید