نحوه ثبت نام مستاجران در سامانه املاک

نحوه ثبت نام مستاجران در سامانه املاک
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
در کنار تمامی مالکین، مستاجران نیز مکلف به ثبت اطلاعات محل اقامتگاه خود در سامانه ثبت املاک و اسکان می باشند. مستاجران جهت ثبت اطلاعات ملک استیجاری خود در سامانه ثبت املاک می بایست وارد سایت amlak.mrud.ir و اطلاعات هویتی و ملک خود را ثبت نمایند. با توجه به لزوم ثبت نام مستاجران به مدت دوماه از تاریخ 19 فروردین ماه 1400 موظف به ثبت ملک خود در این سامانه می باشند.

برای مشاوره ثبت نام مستاجران در سامانه ثبت املاک

با توجه به گزارشات وزارت راه و شهر سازی جهت شناسایی املاک خالی در سطح کشور اینطور بیان شده است که می بایست تمامی سرپرستان خانوار در شهرها و روستاها که  مالک می باشند، اطلاعات مسکن تحت  تملک خود را ( اعم از مالکیت های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و مالکیت های تعاونی روستایی ) را در سامانه املاک و اسکان کشور با تعیین نوع بهره برداری ملک ثبت نمایند و در ادامه تاکید شده است تمامی مستاجران نیز باید اطلاعات ملکی که در آن اقامت دارند و اطلاعات مربوط به مالک آن ملک را در سامانه ثبت املاک و اسکان کشور ثبت نمایند.

در ادامه مطلب جهت سهولت مستاجران در سراسر کشور برای ثبت اطلاعات هویتی و ملک استیجاری خود در سامانه ثبت املاک  و اسکان مراحل ورود به این سامانه و ثبت اقامتگاه آورده شده است. 




نحوه ورود مستاجران به سامانه ثبت املاک و اسکان
مستاجران به راحتی می توانند جهت ثبت اطلاعات ملکی که در آن اقامت دارند به سامانه ثبت املاک که توسط وزارت راه و شهر سازی طراحی شده است مراجعه و اطلاعات ملک را ثبت نمایند.

افراد جهت ورود به سامانه املاک و اسکان ابتدا عبارت سامانه ثبت املاک را در مرورگر اینترنتی خود جستجو نمایند.







پس از ورود به سامانه ثبت املاک و اسکان مطابق تصویر زیر جهت ورود به سامانه املاک می توانند دکمه زرد رنگ ورود به سامانه را انتخاب نمایند.







در این صفحه جهت ورود به سامانه مستاجران می بایست شماره تلفن همراه خود را وارد نمایند.







پس از وارد نمودن شماره همراه می بایست دراین صفحه کد ملی خود را وارد نموده و دکمه ادامه را انتخاب نمایند.







در این مرحله یک کد جهت احراز هویت به شماره تلفن همراه ارسال می شود که مستاجران در کادر سفید رنگ وارد نموده و دکمه ادامه را انتخاب نمایند.







مستاجران پس از ورود به سامانه ثبت املاک و اسکان می توانند به راحتی جهت ثبت محل اقامتگاه خود در این سامانه اقدام نمایند در ادامه نیز سامانه یکتا ر می توانند بررسی نمایند

بیشتر بخوانید: سامانه ثبت املاک







نحوه ثبت نام مستاجران در سامانه ثبت املاک
تمامی سرپرستان خانوار می بایست برای ثبت اطلاعات ملک خود به سامانه ثبت املاک و اسکان کشور وارد و مراحل ثبت نام خود را در این سامانه تکمیل نمایند. لازم به ذکر است که ثبت نام مستاجران در سامانه املاک و اسکان الزام می باشد. از این رو مستاجران جهت تکمیل ثبت نام اقامتگاه خود در سامانه املاک و اسکان کافی است مراحل زیر را دنبال نمایند.

پس از ورود به سامانه ثبت املاک و اسکان در این صفحه مستاجران می بایست اطلاعات هویتی خود را در سامانه ثبت و بر روی گزینه ثبت کلیک نمایند.







در این مرحله می بایست افراد نوع وضعیت خود را به عنوان زیر مجموعه و یا سرپرست خانوار انتخاب نمایند، سپس اطلاعات خواسته شده مانند کد ملی، شماره شناسنامه، نام پدر را وارد بر روی گزینه ذخیره اطلاعات کلیک نمایند.







در این قسمت جهت ثبت اقامتگاه می بایست گزینه شخص دیگری مالک است را انتخاب نموده و بر روی گزینه مرحله بعد کلیک نمایند.







در این صفحه می بایست اطلاعات مالک خود مانند کد ملی و تاریخ شروع اقامت را وارد نموده و بر روی گزینه مرحله بعدی کلیک نمایند.







در این قسمت مستاجران باید استان و شهر محل سکونت خود را انتخاب نموده وسپس تمامی اطلاعات ملک را وارد نمایند.







در نهایت می بایست اطلاعات تلفن و قبوض اقامتگاه را به طور صحیح وار نموده و تمامی اطلاعات را در سامانه ثبت نهایی نمایند.







با اتمام مراحل ثبت نام در این سامانه محل اقامتگاه افراد که به صورت ملک استیجاری می باشد در سامانه املاک و اسکان ثبت گردیده و دیگر به آن خانه مالیاتی تعلق نخواهد گرفت.



بیشتر بخوانید: ویرایش اطلاعات هویتی و ملک در سامانه املاک


لزوم ثبت نام مستاجران در سامانه ثبت املاک


می بایست توجه داشت که عدم ثبت املاک توسط مالکین در سامانه املاک و اسکان کشور  amlak.mrud.ir، برای مالکین، جریمه مالیاتی می باشد و در صورت عدم ثبت ملک در سامانه املاک و اسکان برای مستاجرین قطع یارانه آن ها است.

به علاوه ، مستاجرانی  که در مدت زمان مقرر اقدام به ثبت محل اقامتگاه خود در سامانه املاک و اسکان ننمایند، در آینده  از دریافت خدمات دولتی نظیر گواهینامه، انشعابات، افتتاح حساب بانکی و بسیاری از دیگر خدمات دولتی محروم خواهند شد.

 تمامی مستاجرین که دارای قرارداد اجاره یک ملک می باشند، الزام است که ظرف مدت زمان دو ماه از تاریخ 19 ماه فروردین تا 19 ماه خرداد سال 1400، اطلاعات سکونتی خود را در درسامانه ثبت املاک و اسکان ثبت نمایند.



در ادامه بخوانید: دانلود اپلیکیشن املاک و اسکان
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام مستاجران در سامانه املاک و اسکان در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون ویرایش اطلاعات در ثبت املاک مستاجران  پاسخ دهند.

سوالات متداول


1- اگر چند ملک به صورت استیجاری داریم الزام است همه ملک ها ثبت شوند؟
بله الزام است تمامی مستاجران ملک های استیجاری را ثبت نمایند که در متن مقاله لزوم ثبت نام آورده شده است.


2- شماره همراه هنگام ثبت نام مستاجران می بایست به نام سرپرست خانوار باشد؟
بله می بایست به نام سرپرست خانوارد باشد که در متن مقاله توضیح داده شده است.


3- اطلاعات مالک هنگام ثبت نام مستاجران در سامانه املاک نیاز است؟
بله کد ملی مالک نیاز می باشد که در متن مقاله نیز به آن پرداخته شده است.

منبع : نحوه ثبت نام مستاجران در سامانه املاک
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/QP07
نظرتان را بنویسید