نحوه برگزاری کنکور کارشناسی ارشد

نحوه برگزاری کنکور کارشناسی ارشد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
آزمون کارشناسی ارشد یکی از کنکور های سراسری است که داوطلبان زیادی را به رقابت علمی با یکدیگر دعوت می کند . برگزاری کنکور ارشد 1400 طبق مراحل از پیش برنامه ریزی شده ای اجرا شده که داوطلبان می بایست از جزئیات آن مانند زمان ثبت نام ارشد ، زمان برگزاری کنکور ، اعلام نتایج و ... اطلاعات درستی داشته باشند .




داوطلبان شرکت در کنکور ارشد 1400 برای انتخاب رشته و گرایش مورد علاقه شان اختیار بیشتری دارند ، چرا که این امکان را داشته تا در رشته ای متفاوت از رشته مقطع لیسانس خود به ادامه تحصیل بپردازند . کنکور کارشناسی ارشد معمولا فرآیند طولانی را از زمان ثبت نام تا اعلام نتایج نهایی طی می کند که همه داوطلبان باید نسبت به آن ها آگاهی کامل داشته باشند .

زمان یکی از فاکتور های مهم در فرآیند پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد است ، زیرا هر مرحله با توجه به جدول زمان بندی که از طرف سازمان سنجش و یا سنجش پزشکی اعلام می شود در مدت محدودی انجام می گیرد . با توجه به اهمیت جزئیات برگزاری کنکور فوق لیسانس 1400 برای داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند ، در ادامه مقاله به بررسی نحوه برگزاری کنکور کارشناسی ارشد می پردازیم .



نحوه برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1400
 قبل از انجام هر فرآیندی داوطلبان باید از تاریخ فارغ التحصیلی خود از مقطع لیسانس که نهایتا تا 31 شهریور ماه همان سال است مطمئن شوند . سپس در صورت نداشتن مشکلی در این باره می توانند پیگیر اطلاعیه های زمان ثبت نام کنکور ارشد بوده تا به موقع در این آزمون ثبت نام نمایند .



 معمولا ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در آذر ماه هر سال بوده لذا پیش بینی می شود زمان ثبت نام کنکور ارشد 1400 نیز از اواخر آذر ماه آغاز شود و تا چند روز بعد از آن ادامه داشته باشد . قبل از برگزاری کنکور فوق لیسانس ، زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد فرا می رسد . امکان حضور داوطلبان در جلسه کنکور ارشد 1400 بدون کارت وجود ندارد لذا اطلاع از زمان دقیق دریافت کارت الزامی است .



 حدود یک ماه بعد از برگزاری کنکور ارشد 1400 ، زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد فرا می رسد . در این کارنامه که می توان آن را از سایت سازمان سنجش دریافت کرد رتبه ، تراز و حد نصاب قبولی داوطلب نوشته شده است . درصد هر درس و گرایش به طور مجزا به داوطلبان نشان داده می شود تا بتوانند تصمیم درستی برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد داشته باشند .



 نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد نیز بعد از بررسی فرم انتخاب رشته داوطلبان اعلام شده و فرصت محدودی در اختیارشان گذاشته می شود تا با مراجعه به دانشگاه محل پذیرش ثبت نام خود را قطعی کنند . داوطلبانی که به هر دلیلی از رشته مورد نظر خود رضایت ندارند و یا در هیچ کد رشته ای قبول نشده اند می توانند در تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد شرکت نمایند .



بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد


 به طور خلاصه مراحل گفته شده برای ثبت نام و پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد 1400 عبارت است از :



 اطلاع از زمان ثبت نام کنکور ارشد و تکمیل فرم های مشخص در زمان مقرر



 دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ارشد و ویرایش آن در صورت لزوم



 حضور به موقع در جلسه کنکور ارشد و پاسخ به سوالات دفترچه عمومی و تخصصی رشته امتحانی



 دریافت کارنامه اولیه کارشناسی ارشد و اطلاع از رتبه اکتسابی



 انتخاب رشته کارشناسی ارشد که بهتر است با مشورت یک فرد متخصص انجام گیرد



 اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد و اقدام به ثبت نام در محل پذیرفته شده و یا تکمیل فرم تکمیل ظرفیت ارشد



نحوه برگزاری کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت نیز دارای مراحلی مشابه آنچه که گفته شد می باشد . برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره می توانید مقاله زیر را مطالعه کرده و عضو کانال تلگرامی و یا صفحه اینستاگرامی کنکور کارشناسی ارشد هیوا شوید .

در ادامه بخوانید: کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت









مشاوره نحوه برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1400
همانطور که می دانید کنکور کارشناسی ارشد 1400 چه برای پذیرش در دانشگاه های سراسری و چه دانشگاه آزاد مشترک بوده و اعلام نتایج اولیه آن از طریق سایت sanjesh.org انجام می شود . اما از مرحله انتخاب رشته ارشد راه این دو دانشگاه از هم جدا شده و داوطلبان علاقه مند به ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد باید دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد را از سایت همان دانشگاه دانلود نمایند .

داوطلبان برای موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد 1400 بهتر است برنامه ای جامع و کامل برای مطالعه دروس مختلف رشته امتحانی خود داشته باشند . در مقاله زیر منابع کنکور کارشناسی ارشد برای هر کد رشته معرفی شده تا داوطلبان با مطالعه آن ها موفق به پذیرش در دانشگاه و رشته مورد علاقه خود شوند .

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا با داشتن متخصصان متبحر در زمینه های مختلف تحصیلی می تواند شما را از طریق سیستم مشاوره تلفنی راهنمایی نماید .

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد











سوالات متداول


1- چگونه می توان در کنکور کارشناسی ارشد 1400 شرکت کرد ؟
داوطلبان برای حضور در کنکور ارشد باید ابتدا ثبت نام نمایند . لینک زمان ثبت نام کنکور ارشد 1400 در متن مقاله قرار داده شده است .




2- نحوه برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1400 چگونه است ؟
برای شرکت در فرآیند کنکور ارشد باید به اطلاعیه های مربوط به زمان هر مرحله توجه شود تا از هیچ یک از این مراحل جا نمانید . مراحل ثبت نام ارشد 1400 در متن مقاله ارائه شده است .




3- ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400 به چه صورت است ؟
مراحل گفته شده در متن مقاله برای ثبت نام کنکور ارشد همانند کنکور وزارت بهداشت بوده و لینک مخصوص ثبت نام ارشد پزشکی نیز در داخل مقاله وجود دارد .

منبع : نحوه برگزاری کنکور کارشناسی ارشد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/BWM2
نظرتان را بنویسید