سایت مرکز ملی استعدادهای درخشان

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سایت مرکز ملی استعدادهای درخشان medu.ir یکی از سایت های مطرح در بین دانش آموزان به خصوص دانش آموزان نخبه و برتر می باشد. سازمان مرکز ملی استعدادهای درخشان یکی از سازمان هایی است که در سال های قبل تحت عنوان دو بخش مجزا باشگاه دانش پژوهان جوان و معاونت پرورش استعدادهای درخشان شروع به کار کرده است.




سایت مرکز ملی استعدادهای درخشان medu.ir از جمله سایت های مطرح در بین دانش آموزانی است که نخبه بوده و قصد تحصیل در مدارس خاص را دارند. مرکز ملی استعدادهای درخشان، تحت عنوان دو بخش مجزا به نام های باشگاه دانش پژوهان جوان و معاونت پرورش استعدادهای درخشان شروع به کار کرده است.

در طی فعالیت این مرکز که بعدا به سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تغییر نام داد، هزاران دانش آموز نخبه وارد مدارس برتر و المپیادهای کشوری و جهانی شدند. در این مقاله برای آشنایی بیشتر با این مرکز، نحوه ورود به سایت مرکز ملی استعدادهای درخشان و امکانات این سایت بررسی و توضیحاتی ارائه شده است.



ورود به سایت مرکز ملی استعدادهای درخشان medu.ir
همزمان با شروع فعالیت مرکز ملی استعدادهای درخشان، مدارس مختلفی در سطح کشور اقدام به پذیرش دانش آموزان نخبه و برتر کردند. این دانش آموزان بر اساس سوابق تحصیلی و همچنین شرکت در آزمون ورودی این مدارس و کسب نمره قبولی، به مدارس سمپاد یا همان تیزهوشان وارد می شدند.



قبل از شروع به کار سایت مرکز ملی استعدادهای درخشان، فرایند ثبت نام و همچنین دریافت نتایج این آزمون ها و یا اطلاع از مقررات و نکاتی که باید در مورد مدارس سمپاد در اختیار دانش آموزان قرار می گرفت، از طریق مدارس و اطلاعیه های این سازمان انجام می شد، اما از چند سال قبل، ثبت نام در آزمون تیزهوشان و همچنین دریافت نتایج این آزمون ها، صرفا از طریق درگاه الکترونیکی سایت مرکز ملی استعدادهای درخشان به آدرس sampad.medu.ir انجام می پذیرد.







در بخش زیر برای رفاه متقاضیان، لینک ورود مستقیم به سامانه ملی استعدادهای درخشان قرار داده شده است.



برای ورود به سامانه مرکز ملی استعدادهای درخشان کلیک کنید



در سایت قسمت های مختلفی شامل لینک های بنیاد نخبگان، باشگاه دانش پژوهان جوان، جشنواره جوان خوارزمی و همچنین بخش های خبری و اطلاع رسانی وجود دارد. دسترسی سریع به این امکانات، در صفحه اصلی سامانه قابل دسترسی می باشند، اما برای انجام هر نوع عملیاتی اعم از ثبت نام آزمون مدارس استعدادهای درخشان و یا مشاهده نتایج این آزمون ها، لازم است به سایت مرکز ملی استعدادهای درخشان وارد شوید.



برای ورود به این سایت، پس از وارد کردن آدرس سایت، بر روی قسمت " ورود " که در بالا و سمت راست صفحه اصلی سایت قرار دارد، کلیک کنید. در صفحه باز شده، باید نام کاربری و گذرواژه خود را وارد کنید. در این قسمت نام کاربری شما، همان کد ملی و گذرواژه شما نیز، رمز همگام شما است.



بدون داشتن رمز همگام، امکان ورود شما به سایت مرکز ملی استعدادهای درخشان و دسترسی به امکانات این سایت وجود ندارد. برای دریافت رمز همگام می توانید یا با مراجعه حضوری به مدرسه محل تحصیل خود و یا تماس تلفنی با مدرسه، این رمز را از مدیر مدرسه دریافت کنید.



دقت داشته باشید که این رمز صرفا توسط شخص مدیر مدرسه قابل دریافت از سامانه همگام مدارس به نشانی hamgam.medu.ir است و شما نیز این رمز را باید فقط از مدیر مدرسه محل تحصیلتان دریافت کنید. بهتر است رمز همگام را در جای مشخصی یادداشت کنید و برای مراحل مختلف آزمون ها و یا ورود به سایت مرکز ملی استعدادهای درخشان آن را در اختیار داشته باشید.



البته در صورتی که رمز همگام را فراموش و یا گم کرده باشید، جای نگرانی نیست و می توانید پس از مراجعه به قسمت فراموشی رمز همگام در سایت مرکز ملی استعدادهای درخشان و یا سایر سامانه های مربوط به ثبت نام تیزهوشان، نسبت به دریافت رمز جدید اقدام کنید.



توجه داشته باشید که برای دریافت این رمز نیز باید مانند بار قبل، صرفا با مراجعه حضوری و یا تماس با مدیر مدرسه، اقدام کنید. پس از وارد کردن نام کاربری و رمز ورود همگام در سایت مرکز ملی استعدادهای درخشان می توانید از تمامی امکانات موجود در پنل خود استفاده کنید.



بیشتر بخوانید: دریافت رمز ورود به سایت همگام





امکانات سایت مرکز ملی استعدادهای درخشان medu.ir
پس از ورود به سایت مرکز ملی استعدادهای درخشان می توانید به قسمت های مختلف و امکاناتی که در این سایت قرار داده شده است، دسترسی پیدا کنید.



این امکانات شامل آخرین اخبار مربوط به حوزه مدارس سمپاد و آزمون های استعدادهای درخشان و همچنین المپیادهای کشوری و جهانی، لینک های مربوط به سازمان های مرتبط به سایت مرکز ملی استعدادهای درخشان مانند سایت بنیاد ملی نخبگان، oly.medu.ir (باشگاه دانش پژوهان جوان)، سایت جشنواره جوان خوارزمی بخش دانش آموزی و بخش آرشیو سایت مرکز ملی استعدادهای درخشان می باشد که در ادامه در مورد هر یک با شما صحبت خواهیم کرد.



اطلاع رسانی آخرین اخبار مربوطه



در سامانه مرکز ملی استعدادهای درخشان، بخشی برای مشاهده آخرین اخبار در حوزه مدارس سمپاد قرار دارد. در این بخش اطلاعات مربوط به تغییرات زمان برگزاری آزمون ها و یا المپیادها، اخبار مربوط به برگزیدگان کشوری المپیاد ها، فعالیت های انجام گرفته توسط اداره های آموزش و پرورش در استان ها و در حوزه مدارس سمپاد، منابع درسی المپیادها، اخبار مربوط به برگزاری جشنواره های مختلف و اخباری از این دست، به صورت روزانه و بر اساس آخرین تغییرات در اختیار خوانندگان سایت مرکز ملی استعدادهای درخشان قرار می گیرد.



بیشتر بخوانید: hoosh.medu.ir









سامانه ثبت نام آزمون مدارس استعدادهای درخشان medu.ir
همانطور که در قسمت های قبل نیز گفتیم، فرایند ثبت نام در آزمون ورودی مدارس سمپاد، چندین سال است که از طریق سایت مرکز ملی استعدادهای درخشان انجام می گیرد. این سامانه به عنوان زیر مجموعه ای از سایت مرکز ملی استعدادهای درخشان فعالیت دارد و دانش آموزان می توانند پس از مراجعه به این سامانه، در دو پایه هفتم و دهم، در آزمون ورودی مدارس سمپاد شرکت کنند.



سایر مراحل مربوط به این آزمون ها مانند دیدن نتایج سمپاد، دریافت کارت و یا ثبت اعتراض نیز از طریق همین سامانه که لینک ورود آن در سمت چپ صفحه اصلی سایت مرکز ملی استعدادهای درخشان قرار دارد، انجام می شود.





بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون تیزهوشان
سایت بنیاد ملی نخبگان
یکی دیگر از امکاناتی که در سایت مرکز ملی استعدادهای درخشان وجود دارد، دسترسی به سایت بنیاد ملی نخبگان است. این بنیاد در راستای حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر و اعطای تسهیلات لازم برای حمایت از ایده ها و طرح های این افراد ایجاد شده است.



علاوه بر آن، در این بنیاد تسهیلات ویژه ای برای ادامه تحصیل نخبگان در مقاطع بالاتر و همچنین امکانات خاص برای گذراندن طرح خدمت نظام وظیفه و مواردی از این دست در نظر گرفته شده است که با مراجعه به لینک این بنیاد که در سمت چپ صفحه اصلی سامانه مرکز ملی استعدادهای درخشان قرار دارد، می توانید در مورد آن ها اطلاعات کسب کنید.



سایت المپیاد دانش آموزی (باشگاه دانش پژوهان جوان)
المپیادهای دانش آموزی، یکی از بخش های پرطرفدار در بین دانش آموزان سمپادی است. علاوه بر آن بسیاری از دانش آموزان مدارس عادی نیز، متقاضی ثبت نام در المپیاد دانش آموزی هستند. لینک سایت المپیاد دانش آموزی در صفحه اصلی سایت مرکز ملی استعدادهای درخشان و در سمت چپ قرار دارد. با کلیک بر روی آن وارد سایت باشگاه دانش پژوهان جوان شده و می توانید به آخرین اخبار المپیادها و منابع آن ها دسترسی پیدا کنید.



در سایت مرکز ملی استعدادهای درخشان قسمت های دیگری نیز شامل گالری تصاویر، بخش برگزیده ها و همچنین دسته بندی اخبار به شکل اخبار استانی، مهم و ویژه قرار دارد. لینک های دیگری نیز علاوه بر لینک های ذکر شده، وجود دارد. لینک هایی مانند لینک پورتال گروه های آموزشی سازمان ملی استعدادهای درخشان که به صورت گروه های درسی، اخبار و اطلاعیه های مربوط به مدارس سمپاد و حوزه پرورش استعدادهای درخشان را پوشش می دهد.



کارشناسان سامانه مشاوره هیوا نیز می توانند اطلاعات لازم در خصوص سایت مرکز ملی استعدادهای درخشان را به داوطلبان داده و آن ها را در این خصوص از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی مدارس هیوا می توانید اخبار مرتبط در این زمینه را دریافت نمایید.

در ادامه بخوانید: azmoon.medu.ir









سوالات متداول


1- سایت ملی استعدادهای درخشان چیست ؟
سامانه ملی استعدادهای درخشان که وظیفه تشخیص دانش آموزان برتر و نخبه را دارد medu.ir می باشد که لینک ورود مسستقیم به آن در متن مقاله موجود است.




2- امکانات سایت مرکز ملی استعدادهای درخشان چیست ؟
مطابق متن مقاله از طریق سایت medu.ir می توان به سامانه های المپیاد دانش آموزی، بنیاد ملی نخبگان و جشنواره خوارزمی دسترسی پیدا کرد.




3- نحوه ورود به سایت ملی استعدادهای درخشان چگونه است ؟
برای ورود به سامانه ملی استعدادهای درخشان باید رمز همگام خود را داشته باشید. برای دریافت این رمز به مطالعه متن مقاله بپردازید.

منبع : سایت مرکز ملی استعدادهای درخشان
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/529x
نظرتان را بنویسید