درگاه آموزشی سما sama.iums.ac.ir

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
درگاه آموزشی سما sama.iums.ac.ir، از جمله درگاه هایی است که با هدف ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان و اساتید دانشگاه های مختلف راه اندازی شده است. در حال حاضر، بعضی از دانشگاه های علوم پزشکی و دولتی از خدمات آموزشی سایت سما مانند انتخاب واحد و واریز شهریه استفاده می کنند.




در سال های اخیر، به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور بسیاری از آموزش های دانشگاه ها و مدارس به صورت غیر حضوری و آنلاین ارائه می شود. در همین راستا درگاه های مختلفی نیز برای ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان و دانش آموزان راه اندازی شده است.

پورتال آموزشی سما به نشانی sama.iums.ac.ir سامانه ای است که از سوی شرکت نرم افزاری سما راه اندازی شده است و هدف اصلی آن ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان دانشگاه های مختلف بوده است. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با درگاه آموزشی سما آشنا کرده و نحوه ورود به این سامانه را توضیح دهیم.



برای ورود به درگاه آموزشی سما کلیک کنید.









درگاه آموزشی سما به نشانی sama.iums.ac.ir بوده و تمامی دانشجویانی که دانشگاه آنها با این سامانه در ارتباط هست امکان استفاده از این سایت را دارند.





درگاه آموزشی سما sama.iums.ac.ir
شرکت نرم افزاری سما، شرکتی است از سال 1377 فعالیت خود را در زمینه تولید نرم افزارهای دانشگاهی آغاز کرده است و در همین راستا نرم افزارهای مختلفی از سوی این شرکت نرم افزاری راه اندازی شده است. پورتال آموزشی سما sama.iums.ac.ir یکی از درگاه هایی است که توسط شرکت نرم افزاری سما راه اندازی شده است.



هدف اصلی راه اندازی درگاه آموزشی سما sama.iums.ac.ir، ارائه  خدمات آموزشی به دانشجویان دانشگاه های مختلف به صورت غیر حضوری و آنلاین بوده است. در واقع، این درگاه برای ارائه خدمات آموزشی غیر حضوری به دانشجویان و اساتید راه اندازی شده و همانند سیستم جامع گلستان خدمات آموزشی را ارائه داده است.



در حال حاضر بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی کشور، دانشگاه های دولتی و بیش از 50 درصد از دانشگاه های غیر انتفاعی خدمات آموزشی خود را در بستر درگاه آموزشی شرکت نرم افزاری سما ارائه می کنند. برخی از دانشگاه های دارای پورتال سما عبارتند از :



نام دانشگاه لینک ورود به درگاه آموزشی سما
سما دانشگاه شهید چمران reg.scu.ac.ir
سما دانشگاه تبریز amozesh.tabrizu.ac.ir
سما دانشگاه علوم پزشکی تبریز amouzesh.tbzmed.ac.ir
سما دانشگاه اهواز samaahvaz.ac.ir
سما دانشگاه شهید مدنی آذربایجان sama.azaruniv.ac.ir
سما دانشگاه علوم پزشکی گناباد sama.gmu.ac.ir
سما دانشگاه علوم پزشکی بیرجند sama.bums.ac.ir
سما دانشگاه علوم پزشکی اصفهان register.mui.ac.ir


بدیهی است که تنها دانشجویانی امکان ورود به سایت سما را دارند که دانشگاه محل تحصیل آن ها، از این درگاه برای ارائه خدمات آموزشی مختلف استفاده کرده باشد. همچنین دانشجویان دانشگاه آزاد برای انجام فعالیت های بیشتر می توانند به سامانه آموزشیار که در زیر ارائه شده مراجعه نمایند.



بیشتر بخوانید: آموزشیار





نحوه ورود به درگاه آموزشی سما sama.iums.ac.ir
همانطور که اشاره شد، درگاه آموزشی سما sama.iums.ac.ir خدمات مختلفی را به صورت غیر حضوری به دانشجویان و اساتید دانشگاه ها ارائه می کند که تمامی این خدمات در راستای آموزش های غیر حضوری و مجازی است. در حال حاضر، بسیاری از دانشگاه ها از جمله دانشگاه های علوم پزشکی، دانشگاه های دولتی و دانشگاه های غیر انتفاعی از درگاه آموزشی سما برای ارائه آموزش های مجازی به دانشجویان خود استفاده می کنند.



در صورتی که دانشگاه محل تحصیل دانشجویان از درگاه آموزشی سما برای ارائه خدمات آموزشی استفاده می کند، دانشجویان می توانند با شماره دانشجویی و رمز عبور خود به این درگاه وارد شوند، در غیر اینصورت از طریق لینک ورود مستقیم به سامانه های گلستان می توانند امور دانشجویی خود را انجام دهند.



لازم به ذکر است که افراد مختلف دیگری از جمله والدین، دانشجویان مهمان، آموزش دانشگاه ها، اساتید و ... نیز می توانند با در دست داشتن نام کاربری و رمز عبور به درگاه آموزشی سما sama.iums.ac.ir وارد شوند. در صورتی که قصد ورود به این درگاه را دارید، می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید.



ابتدا به یکی از مرورگرهای فایرفاکس و یا اینترنت اکسپلورر در سیستم لپ تاپ و یا کامپیوتری خود مراجعه کرده و با ورود به این مرورگرها عبارت «درگاه آموزشی سما» را جستجو کنید.



حال بر روی اولین سایت جستجو شده توسط گوگل با نشانی sama.iums.ac.ir و نام ورود به سیستم مدیریت امور آموزشی سما کلیک کنید تا به این درگاه وارد شوید.







پس از ورود به درگاه، می توانید نقش خود را برای ورود به این درگاه وارد کنید. به طور مثال در صورتی که دانشجو می باشید، می توانید نقش خود را دانشجو قرار دهید و با وارد کردن شماره دانشجویی و رمز عبور به این سامانه وارد شوید. پس از وارد کردن شماره دانشجویی و رمز عبور خود بر روی گزینه «ورود به سیستم» کلیک کنید.







دانشجویان دانشگاه علمی کاربری برای انجام امور آموزشی خود می توانند از سایت سمالایو استفاده کرده و یا به صورت مستقیم وارد سایت هم آوا شوند که لینک آن به همراه نحوه استفاده از این سامانه در مقاله زیر توضیح داده شده است.



بیشتر بخوانید: هم آوا









امکانات درگاه آموزشی سما sama.iums.ac.ir
درگاه آموزشی سما sama.iums.ac.ir امکانات مختلفی را به دانشجویان و اساتید دانشگاه های زیر پوشش این سامانه ارائه می کند. خدمات این سامانه خدمات آموزشی است که در ادامه به بعضی از امکانات مهم این درگاه اشاره می کنیم.



انتخاب واحد در سایت سما



یکی از خدماتی که در درگاه آموزشی سما ارائه می شود، انتخاب واحد است. در واقع، تمامی دانشجویان دانشگاهی که زیر نظر درگاه آموزشی سما فعالیت می کند، می توانند به این سامانه وارد شوند و مراحل انتخاب واحد و یا حذف و اضافه خود را انجام دهند و در صورت نیاز لیست کلاس های ارائه شده در دانشگاه خود را مشاهده کنند.



پرداخت شهریه ثابت و متغیر در سایت سما



از جمله امکانات دیگری که در درگاه آموزشی سما ارائه می شود، پرداخت شهریه دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه های کشور است. تمامی دانشجویان می توانند با ورود به این سامانه از خدمات درگاه که شامل پرداخت شهریه ثابت و متغیر می باشد استفاده کنند.



مشاهده لیست دروس ارائه شده به دانشجویان در سایت سما



دانشجویانی که قصد انتخاب واحد و یا انجام مراحل حذف و اضافه دانشگاه آزاد و یا سایر دانشگاه ها را دارند، می توانند به صورت غیر حضوری به درگاه آموزشی سما مراجعه کنند و مراحل مربوط به مشاهده لیست دروس ارائه شده را انجام دهند. تمامی جزئیات برگزاری کلاس ها و دروس ارائه شده در این سامانه به دانشجویان ارائه می شود.



بیشتر بخوانید: سامانه گلستان پیام نور







دانلود اپلیکیشن سما


دانشجویانی که از سامانه سما استفاده می کنند، امکان دانلود اپلیکیشن سما را نیز دارند. در برنامه سما می توان پس از نصب اپلیکیشن به بخش های مورد نظر انتخاب واحد، پرداخت شهریه و دریافت نمرات کلاسی و پایان ترم مراجعه نمود.



در واقع تمامی امکاناتی که از طریق پورتال سما به نشانی sama.iums.ac.ir برای متقاضیان فراهم شده است، در اپلیکیشن سما نیز موجود می باشد. برای دانلود برنامه جامع سیستم اموزشی سما می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.







برای دانلود اپلیکیشن سما کلیک کنید



کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص نحوه ورود به سایت سما و استفاده از آن را در اختیار متقاضیان گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار مرتبط با این حوزه را دریافت نمایید.



در ادامه بخوانید: وادانا



سوالات متداول


1- نشانی درگاه آموزشی سما چیست ؟
درگاه آموزشی سما به نشانی sama.iums.ac.ir می باشد که لینک ورود مستقیم به آن در متن مقاله قرار داده شده است.




2- نحوه ورود به سایت سما دانشگاهی چگونه است ؟
پس از ورود به سامانه سما می بایست نوع کاربر را مشخص و رمز ورود و نام کاربری را ثبت نمایید. راهنمای تصویری ورود به درگاه سما در متن مقاله قرار دارد.




3- امکانات درگاه آموزشی سما چیست ؟
مطابق متن مقاله، از طریق درگاه سما امکان انتخاب واحد، پرداخت شهریه و ارائه انواع درخواست ها وجود دارد.

منبع : درگاه آموزشی سما sama.iums.ac.ir
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Dymk
نظرتان را بنویسید