روش تست زدن ریدینگ کنکور

روش تست زدن ریدینگ کنکور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع
روش تست زدن ریدینگ کنکور
بخش ریدینگ یا همان درک مطلب سوالات زبان آزمون سراسری از جمله بخش هایی است که عدم آشنایی با روش تست زدن ریدینگ کنکور می تواند استرس زیادی را در مواجه با آن برای داوطلب ایجاد کند.

همین عدم اطلاع از روش تست زدن ریدینگ کنکور است که داوطلب را مجبور به حذف تست زنی و مطالعه این مبحث و پرداختن به بخش های دیگر همچون close test می کند.

اما توجه داشته باشید که در صورت آشنایی و اطلاع از تکنیک حل تست های ریدینگ کنکور دیگر هیچ جای نگرانی بابت نجوه پاسخدهی به این سوالات ندارید و از آن ها فرار نمی کنید.


اگر به دنبال یادگیری روش تست زدن ریدینگ کنکور هستید از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.
9099072952 تماس از سراسر کشور و 9092305587 (تماس از استان تهران)
تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل


چرا یادگیری روش تست زدن ریدینگ کنکور مهم است؟
در حال حاضر درس زبان انگلیسی به عنوان یک درس عمومی کنکور نقش مهمی در آزمون سراسری و خوب شدن رتبه شما ایفا می کند. درسی که، علی رغم سخت نبودن سوالات و مباحث آن شمار زیادی از داوطلبان توجه چندانی به آن نشان نمی دهند.
بخش ریدینگ در میان سوالات زبان بخشی است که در حدود 40 درصد از سوالات را شامل می شود. قسمتی که عده زیادی به علت ندانستن روش تست زدن ریدینگ کنکور از خیر پاسخدهی به سوالات آن می گذرند.
اما در اینجا باید عرض کنیم که به علت اهمیت این بخش از سوالات زبان بهتر است با روش تست زنی در ریدینگ کنکور آشنا شوید. مطمئن باشید که بخش درک مطلب آن قدر که شما فکر می کنید سخت نیست.
بلکه برعکس آسان تر هم هست. ولی همواره یادتان باشد که باید با تکنیک حل تست های ریدینگ کنکور آشنایی پیدا کنید تا دیگر تصور سخت بودن سوالات ریدینگ از ذهنتان پاک شود. به قول معروف، برای حل هر موضوع و مسئله ای باید از در آن وارد شد.





بهترین روش تست زدن ریدینگ کنکور چه می تواند باشد؟
روش تست زدن ریدینگ کنکور از نگاه مشاوران تحصیلی متفاوت است. هر یک از این مشاوران ممکن است روش معرفی شده خود را بهترین روش تست زدن ریدینگ کنکور بدانند.
اما این که کدام روش برای شما بهترین روش تست زدن ریدینگ کنکور است بستگی به خودتان دارد. ما هم در اینجا چند روش تست زنی ریدینگ کنکور را به شما معرفی می کنیم تا در صورت نیاز آن ها را به کار بگیرید.
اما قبل از پرداختن به این روش ها بهتر است کمی از مشکلات دانش آموزان در مواجه با متون درک مطلب سخن بگوییم.
مشکل اول: زمان بر بودن و دشوار بودن پاسخ به سوالات ریدینگ
یکی از مشکلاتی که داوطلبان در رابطه با تست های ریدینگ مطرح می کنند دشوار بودن و زمان بر بودن پاسخ به این سوالات است. راه حل رفع این مشکل این است که قبل از پاسخ دادن به سوالات اول آن ها را بخوانید.
این گونه، اولاُ متوجه می شوید که باید در متن به دنبال چه کلید واژه ها، عبارات و اطلاعاتی بگردید. دوماً کدام یکی از بخش های متن را باید سریع و جمله به جمله و کدام قسمت را باید با دقت بیشتری بخوانید.
به این ترتیب، می توانید زمان خود را به شکل هوشمندانه ای مدیریت کنید. مشکل دوم این داوطلبان این است که، متون درک مطلب غیرقابل فهم و مشکل هستند.
حال راه حل چیست؟ چاره این است که، از لغت هایی که معنی آن ها را به خاطر نمی آورید چشم پوشی کنید. تنها کافیست که خلاصه ای از مهم ترین بخش های متن را متوجه شده باشید و بر روی واژه های کلیدی تمرکز کنید.
فقط توجه داشته باشید که به خاطر نداشتن معنی شماری از لغات متن شما را ناامید و دلسرد نکند.


با یادگیری روش تست زدن ریدینگ کنکور در بخش درک مطلب درصد بالایی را کسب کنید.


تکنیک های حل تست های ریدینگ کنکور
در آخرین بخش از این نوشته چند تکنیک حل تست های ریدینگ کنکور را خدمتتان بازگو می کنیم. استفاده از این روش های تست زنی می تواند به پاسخگویی هر چه بهتر در بخش ریدینگ کمک کند.





استفاده از روش skimming یا سریع خوانی
روش skimming یا سریع خوانی همواره به عنوان بهترین روش تست زدن ریدینگ کنکور در بین داوطلبان شناخته شده است. دقت کنید که همواره اولین جمله هر یک از پاراگراف ها از مابقی جملات مهم تر است و پیام اصلی متن در آن گنجانده شده است.
در صورت نداشتن وقت کافی جهت خواندن همه جمله های ریدینگ می توانید فقط اولین و آخرین پاراگراف و نخستین جمله پاراگراف های بین این دو پاراگراف را بخوانید و مابقی جملات را فقط نگاهی بکنید. این روش همان سریع خوانی یا skimming است.


استفاده از مداد
هرگز متون ریدینگ را به شکل روزنامه وار نخوانید. در زمان خواندن باید زیر تمامی جملات و کلمه کلیدی متن خط بکشید و به آن ها دقت کنید.


داشتن تمرین زیاد
داشتن تمرین زیاد روشی است که می تواند کمک زیادی به شما در زدن تست های ریدینگ کند. به طور معمول، دانش آموزانی با عملکرد نامطلوب در پاسخدهی به سوالات ریدینگ تمایل زیادی به حل تمرین های خارج از آزمون های آزمایشی از خود نشان نمی دهند.
اما به خاطر داشته باشید که زمانی به مؤفقیت دست پیدا می کنید که با ضعف ها و مشکلاتتان در مطالعه روبرو شوید. این موضوع یکی از مهم ترین راهکارهای مطالعه رتبه های برتر است.


روشی را انتخاب کنید که با آن راحت تر هستید
در این جا چند روش حل تست های ریدینگ کنکور را به شما معرفی کردیم. شما بعد از تجربه استفاده از هر کدام از آن ها می توانید تکنیک حل تست ریدینگ کنکور مناسب خود را بیابید.
این روش ها غیر قابل انعطاف و مطلق نیستند و می توانید با توجه به عادت ها و نیازهای خود از آن ها استفاده کنید.
مطمئن باشید که با به کارگیری این روش ها و استراتژی های کاربردی و مهم و البته کمی تمرین می توانید به آسانی از عهده زدن تست های ریدینگ کنکور بربیایید و درصد بالایی را در درس زبان انگلیسی بدست آورید.
در صورت نیاز به کسب اطلاع از روش های بیشتر و دقیق تر تست زنی ریدینگ کنکور با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.


برای اطلاع از روش تست زدن ریدینگ کنکور از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.
9099072952 تماس از سراسر کشور و 9092305587 (تماس از استان تهران)
تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل


مطالب مرتبط
تست زنی به روش مهندسی معکوس چیست؟
مشاوره کنکور آنلاین
روش های درس خواندن رتبه های برتر کنکور
جدول برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور

خلاصه مقاله ک در این مقاله قصد داشتیم تا شما را با روش های تست زدن ریدینگ های کنکور آشنا کنیم و راهنمایی های لازم را در این زمینه ارائه دهیم. متقاضیان عزیز توجه داشته باشید که جهت دریافت راهنمایی های بشتر میتوایند با مشاورین ما در تماس باشید.
منبع : روش تست زدن ریدینگ کنکور
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/orJ3
نظرتان را بنویسید