نحوه ورود به سایت همگام

نحوه ورود به سایت همگام
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سامانه همگام مدارس توسط وزارت آموزش و پرورش و با هدف اطلاع ارسانی سریع و دقیق آخرین اخبار و اطلاعیه های صادر شده از سوی این سازمان و همچنین دسترسی به آزمون ها و رقابت های استعدادیابی تحصیلی و آزمون های مشاوره ای و سایر محتوا های آموزشی تولید شده ، طراحی شده است.

برای مشاوره نحوه ورود به سایت همگام مدارس 






سامانه همگام مدارس را می توان یک سامانه رسمی آموزشی دانست که در برگیرنده تمامی موارد مرتبط با تحصیل و آموزش دانش آموزان و مدارس سراسر کشور می باشد .

در این سامانه علاوه اطلاع رسانی اخبار و اطلاعیه های آموزش و پرورش و مدارس می توان از آزمون ها و رقابت هایی که توسط مدارس و مراکز آموزشی برگزار می شوند نیز مطلع شده و در صورت دلخواه در این آزمون ها ثبت نام کرد .

تمام محتواهای آموزشی تولید شده در خصوص موارد تحیلی و درسی دانش آموزان در این سامانه قابل مشاهده بوده و امکان دریافت آن ها برای کاربران سامانه همگام دانش آموزی فراهم شده است .

همچنین از دیگر امکانات موجود دراین سامانه می توان به دریافت کارنامه تحصیلی ، اطلاع از اعلام نتایج امتحانات نهایی ، ثبت نام در آزمون های علمی ، دریافت و تکمیل نمون برگ های هدایت تحصیلی و سایر موارد از این قبیل اشاره کرد .

لذا با توجه به موارد عنوان شده و اهمیت بالای استفاده از امکانات موجود در سامانه همگام مدارس در ادامه این مقاله به بررسی نحوه ورود به سامانه ، راهنمای تصویری ورود به سامانه و نحوه شرکت در آزمون های مشاوره ای سامانه همگام مدارس می پردازیم .



نحوه ورود به سامانه همگام
به منظور راهنمایی کارببران سامانه دانش آموزی همگام و همچنین رفع ابهامات و پرسش های آنان در خصوص ورود به سامانه همگام و عضویت در این سامانه در این قسمت به شرح مراحل ورود به سایت همگام مدارس ، به ترتیب مراحل می پردازیم :



 نحوه ورود به سامانه همگام 



 ابتدا آدرس اینترنتی سامانه همگام مدارس به نشانی  hamgam.medu.ir را در قسمت آدرس مرورگر وارد کنید .

سپس کد ملی خود را در جایگاه نام کاربری و رمز عبور دریافتی از مدرسه خود را به عنوان رمز عبور همگام در محل مورد نظر ثبت نمایید .

 در نهایت پس از ثبت و تایید اطلاعات خواسته شده ، پرتال اینترنتی سامان همگام مدارس شوید .



 در صورتی که معلمان و یا کارکنان سازمان آموزش و پرورش مایل به عضویت در این سامانه باشند می توانند با دریافت کد تاییدی به عنوان رمز عبور همگام سامانه ، از سوی کارشناس فناوری آموزش پرورش منطقه و یا استان ، متناسب با نقش و مسئولیت خود ، وارد سامانه همگام مدارس شده و در این سامانه عضو شوند.

بیشتر بخوانید: سامانه همگام مدارس





راهنمای تصویری نحوه ورود به سامانه همگام
با توجه به اهمیت بالای بخش و گزینه های طراحی شده در سایت همگام مدارس و آشنایی بهتر و دقیق تر کاربران علاقه مند به عضویت در این سامانه در این بخش از مقاله مراحل ورود به سامانه همگام مدارس را به صورت راهنمایی تصویری عنوان کرده و جزئیات آن را بررسی می نماییم :



 راهنمای تصویری نحوه ورود به سامانه همگام 



 داوطلبان برای مراجعه به سایت همگام باید ابتدا در مرورگر خود ( کروم و یا فایرفاکس و ... ) آدرس hamgam.medu.ir را جستجو نمایند .



 سپس از بین لینک های نمایش داده شده روی لینک " همگام - آموزش پرورش " کلیک کنید .







در این مرحله بر روی گزینه ورود کلیک کنید تا وارد صفحه مربوط به عضویت در سامانه همگام مدارس شوید .





 در مرحله بعد نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و سپس گزینه ورود را انتخاب کنید .



 برای دریافت رمز ورود به سایت همگام ابتدا لازم است به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه نموده و رمز عبور خود را از مدیر مدرسه دریافت نمایید . لازم به ذکر است که رمز عبور همان رمز همگام است .









 پس از اتمام مراحل عضویت خود با صفحه فوق در سامانه همگام مدارس روبرو خواهید شد :







حتما بخوانید: هدایت تحصیلی سایت همگام









نحوه شرکت در آزمون های مشاوره ای سایت همگام
آزمون های مشاوره ای تعریف شده در سامانه همگام مدارس آزمون های مربوط به استعدادیابی تحصیلی دانش آموزان همچنین آزمون های فرآیند هدایت تحصیلی می شود . دانش آموزان و سایر افراد مرتبط با هدایت تحصیلی پایه نهم متوسطه اول به منظور دسترسی و تکمیل فرم ها و پرسشنامه های مربوط به این فرآیند می توانند به این بخش از سامانه همگام دانش آموزی مراجعه کرده و اطلاعات خواسته شده را تکمیل و ثبت نمایند .

به منظور راهنمایی بهتر کاربران سامانه همگام مدارس در این بخش از مقاله تمامی مراحل مربوط به نحوه شرکت در این آزمون ها را مرحله به مرحله و به صورت راهنمای تصویری شرح داده و بررسی می کنیم :



 نحوه شرکت در آزمون های مشاوره ای سایت همگام 



 ابتدا پس از ورود به داشبورد اصلی ، کافیست روی گزینه ای که در شکل زیر نشان داده شده است کلیک نمایید . 







 در این قسمت کافیست روی گزینه آزمون خود آزمایی که در شکل زیر نشان داده شده است ، کلیک نمایید و سوالاتی که در این قسمت آمده را پاسخ دهید . 







 پس از تایید نهایی سوالات ، روی داشبورد اصلی تاییدیه نهایی مانند شکل زیر نمایش داده می شود . 







در ادامه بخوانید: راهنمای آزمون مشاوره ای در سایت همگام مدارس


 در صورت ایجاد هر گونه سوال درباره نحوه ورود به سایت همگام مدارس و یا شرکت در آزمون های مشاوره ای می توانید با مشاوران با تجربه مرکز مشاوره تحصیلی هیوا از طریق خدمات مشاوره تلفنی مرکز هیوا ، ارتباط برقرار کنید و برای اطلاع از همه اخبار مربوط به سامانه همگام مدارس می توانید در کانال تلگرامی مدارس هیوا عضو باشید و یا پیج اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال کنید . 












سوالات متداول


1- آیا سامانه همگام صرفا برای دانش آموزان است ؟
خیر . مسئولان مدارس و کارمندان آموزش و پرورش نیز می توانند از این سامانه استفاده نمایند .




2- آیا ثبت نام در آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان را نیز می توان با مراجعه به پرتال دانش آموزی سامانه همگام انجام داد ؟
 بله . مقاضیان آزمون مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان می توانند با مراجعه به پرتال دانش آموزی سامانه همگام اقدام به ثبت نام نمایند .




3-  برای ورود به پرتال سامانه همگام باید از چه اطلاعاتی استفاده نمایم ؟
 برای ورود به پرتال فردی خود باید ابتدا کد ملی و رمز عبور همگام خود را وارد نمایید .

منبع : نحوه ورود به سایت همگام
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/mzE0
نظرتان را بنویسید