آنچه که علاقه مندان به معلمی باید بدانند

آنچه که علاقه مندان به معلمی باید بدانند
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

دانشگاه فرهنگیان هر ساله از طریق کنکور سراسری رشته های ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان ، در رشته های تربیت معلم خود دانشجو پذیرش می کند و با توجه به مزایای ویژه ای که حین تحصیل و پس از فارغ التحصیلی در اختیار دانشجویان و دانش آموختگان خود قرار می دهد ، بسیاری از داوطلبان کنکوری علاقه مندند که از این دانشگاه پذیرش بگیرند.

دانشگاه فرهنگیان در مقابل مزایایی که دارد ، برای پذیرش دانشجو نسبت به سایر دانشگاه ها شرایط سخت تری دارد و تنها داوطلبانی که تمام شرایط را داشته باشند ، مجاز به انتخاب رشته این دانشگاه خواهند بود. یکی از شرایط مهم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ، دارا بودن شرط سنی است و طبق آخرین اطلاعیه های رسمی دانشگاه و سازمان سنجش ، شرط سنی این دانشگاه 24 سال تمام است.

احتمالا این را هم بپسندید  افزایش شرط سنی دانشگاه فرهنگیان - آیا شرط سنی دانشگاه فرهنگیان افزایش یافته است ؟
متولدین چه سالی می توانند در دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کنند
با در نظر گرفتن  اینکه شرط سنی دانشگاه فرهنگیان در کنکور 1401 ، 24 سال تمام باشد ، داوطلبان متولد 1 مهر سال 77 و پس از آن مجاز به انتخاب رشته این دانشگاه خواهند بود و داوطلبانی که دارای شرط سنی نیستند حتی اگر سایر شرایط را داشته باشند و رتبه عالی نیز در کنکور کسب کنند ، مجاز به ثبت نام و تحصیل در دانشگاه فرهنگیان نخواهند بود.

برای اطلاع از سایر شرایط این مقاله را مطالعه بفرمایید : شرایط دانشگاه فرهنگیان 1401

لازم به ذکر است که چنانچه داوطلبان شرط سنی را رعایت نکنند و پس از دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان مشخص شود که سن آنها بیشتر از حد تعیین شده می باشد ، از ادامه مراحل گزینش حذف خواهند شد حتی اگر از سایر شرایط برخوردار باشند.هر ساله تغییراتی در شرایط دانشگاه فرهنگیان اعمال می شود و به داوطلبان اطلاع رسانی می گردد. در کنکور سال 98 ، شرط معدل دانشگاه فرهنگیان از 15 به 14 کاهش یافت و در کنکور سال 99 نیز شرط سنی از 22 سال به 24 سال تمام تغییر پیدا کرد.

مرتبط بخوانید : شرایط سنی ثبت نام کنکور

بنابراین این احتمال نیز وجود دارد که در کنکور 1401 شاهد تغییراتی در شرایط دانشگاه فرهنگیان باشیم که البته چند ماه قبل از برگزاری کنکور ، به داوطلبان اطلاع رسانی می شود. همچنین در کنکور 1400 با وجود آنکه شرط سنی دانشگاه فرهنگیان 24 سال بود ، اما در دفترچه انتخاب رشته کنکور 22 سال درج شده بود که این موضوع توسط دانشگاه فرهنگیان پیگیری و دفترچه تغییر یافت. (در کنکور 1400 نیز شرط سنی دانشگاه فرهنگیان 24 سال بوده است)

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/GLkK
نظرتان را بنویسید