خرید بیمه سربازی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
افرادی که دارای شرایط خرید بیمه سربازی می باشند، می توانند با پرداخت مبلغ خرید این بیمه، اقدام به خرید بیمه سربازی خود کرده و مدت زمان خدمت خود را به عنوان بیمه تامین اجتماعی حساب کنند. از جمله شرایط خرید بیمه سربازی، داشتن حداقل دو سال سابقه بیمه قبل از اعزام به خدمت سربازی است.




دوره خدمت سربازی، دوره ای دو ساله است که مشمولان مجبور به انجام آن هستند. طبیعتا امکان استخدام در یکی از ارگان های دولتی در این زمان دو ساله وجود نخواهد داشت و همین اتفاق ممکن است مشمولان را در رابطه با بیمه خدمت سربازی نگران کند. از آن جایی که بیمه در مدت زمان مشخصی افراد را بازنشسته می کند، شاید برای مشمولان این سوال پیش بیاید که آیا می شود این مدت دو ساله سربازی را جزو مدت زمان بیمه لحاظ کرد؟

خوشبختانه امکان خرید بیمه سربازی تحت شرایطی خاص وجود دارد. در واقع مشمولانی که قبل از اعزام به سربازی سابقه بیمه داشتند، می توانند با رعایت یکسری شرایط به خرید بیمه و اضافه کردن مدت زمان سربازی خود به سابقه بیمه شان نمایند. برای آشنایی مشمولان با بیمه سربازی در این مقاله قصد داریم به بررسی نحوه و مدارک خرید آن و اضافه کردن مدت زمان سربازی به سابقه بیمه مشمولان بپردازیم.



شرایط خرید بیمه سربازی
خرید بیمه سربازی باعث می شود که افراد زمان بازنشستگی، زودتر از موعد بازنشسته شده و در واقع، این مدت زمان بیمه سربازی خریداری شده جزو مدت زمان بیمه سربازی مشمولان محسوب می شود؛ لذا مشمولان در آینده و در صورتی که در یکی از نهادهای دولتی یا غیر دولتی استخدام شوند، دو سال زودتر بازنشسته می شوند. بنابراین، خرید بیمه مدت زمان سربازی یک فرصت بسیار خوب برای افرادی است که قصد دارند در یکی از ارگان های داخلی کشور مشغول به کار شوند.



نحوه اضافه شدن مدت سربازی به سابقه بیمه به گونه ای است که افراد باید حتما دارای شرایط خرید بیمه سربازی باشند، در غیر این صورت امکان خرید بیمه سربازی و اضافه کردن مدت بیمه دو ساله برای مشمولان وجود نخواهد داشت. شرایط خرید بیمه سربازی، شرایط پیچیده ای نیست و بسیاری از افراد با کمک این تسهیلاتی که سازمان بیمه در اختیار آن ها قرار داده است، می توانند زودتر از موعد بازنشسته شده و مدت زمان خدمت سربازی خود را جزو مدت زمان بیمه لحاظ کنند.



شرایط خرید بیمه سربازی، دو مورد است که در ادامه آن ها را ذکر می کنیم.



اولین شرط خرید بیمه سربازی که افراد باید دارای آن باشند، این است که افرادی که قصد خرید بیمه سربازی را دارند، باید حداقل دو سال قبل از اعزام به خدمت، سابقه بیمه (اجباری یا اختیاری) داشته باشد. بدیهی است که آن دسته از مشمولانی که دارای سابقه بیمه نبوده اند، نمی توانند دوره خدمت سربازی خود را جزو بیمه حساب کنند.



دومین شرط خرید بیمه سربازی این است که افراد در هنگام ثبت درخواست خرید بیمه سربازی، باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی یا بیمه پرداز بیمه اجتماعی باشند. بنابراین، اگر مشمولان دارای شرایط خرید بیمه سربازی نباشند، نمی توانند اقدام به ثبت درخواست خرید بیمه کنند.



بیشتر بخوانید: حقوق سربازی



مدارک خرید بیمه سربازی
افرادی که دارای شرایط خرید بیمه سربازی ذکر شده باشند، می توانند با در دست داشتن مدارک لازم برای محاسبه بیمه خدمت سربازی به یکی از شعب تامین اجتماعی یا شعبه ای که فرد در آن حق بیمه پرداخت می کند، مراجعه کرده و مراحل ثبت درخواست خرید بیمه سربازی را انجام دهند.



مدارک لازم برای خرید بیمه سربازی به شرح زیر می باشد. دقت کنید که با ارائه این مدارک، فرمی تحت عنوان احتساب مدت زمان خدمت سربازی به عنوان بیمه، دریافت می کنید که باید نسبت به تکمیل آن اقدام کنید.



ارائه اصل و کپی شناسنامه عکس دار فرد متقاضی

ارائه اصل و کپی از پشت و روی کارت ملی

ارائه اصل کارت پایان خدمت: در صورتی که کارت پایان خدمت خود را گم کرده اید، می توانید گواهی مربوط به انجام خدمت سربازی را از مرکز مربوط به نظام وظیفه یا یگان خدمتی خود دریافت کنید و آن را تحویل دهید.



بیشتر بخوانید: استعلام وضعیت نظام وظیفه









نحوه محاسبه مبلغ خرید بیمه سربازی و شرایط اقساط کردن آن
خرید بیمه سربازی برای دو دسته از سربازان قبل از سال 1385 و بعد از سال 1385، متفاوت است. سربازانی که قبل از سال 1385 خدمت سربازی خود را به اتمام رسانده باشند، نیازی به پرداخت هزینه ای به عنوان مبلغ خرید بیمه سربازی ندارند. اما اگر سربازان در سال 1385 و یا سال های بعد از آن کارت پایان خدمت سربازی دریافت کرده باشند، ملزم به پرداخت مبلغ خرید حق بیمه سربازی هستند.



با توجه به اطلاعات سایت نظام وظیفه، نحوه محاسبه مبلغ خرید حق بیمه سربازی به دو عامل مختلف مدت زمان خدمت سربازی و میزان حقوق دریافتی فرد متقاضی بستگی دارد. بنابراین، نمی توان مبلغ خرید بیمه سربازی را برای همه افراد به طور یکسان ذکر کرد.



بدیهی است که آن دسته از افرادی که شرایط خرید بیمه سربازی را دارند و حقوق دریافتی آن ها بالا می باشد، باید مبلغ بیشتری را برای خرید بیمه سربازی پرداخت کنند. در ادامه فرمول محاسبه مبلغ خرید بیمه سربازی را ذکر می کنیم.







بنابراین، میزان مبلغ دریافتی برای خرید بیمه سربازی به میانگین حقوق دو ساله فرد متقاضی (حقوق دو ساله قبل از زمان درخواست خرید بیمه سربازی) و مدت زمان خدمت سربازی بستگی دارد . این میزان از ضرب دو مورد گفته شده در 7 درصد به دست می آید.



افرادی که قصد خرید بیمه سربازی به صورت نقدی را دارند، باید در مهلت زمان یک ماهه بعد از محاسبه هزینه خرید بیمه سربازی، مبلغ مورد نظر را پرداخت کنند. در غیر این صورت می توانند از شرایط خرید حق بیمه سربازی با کمک اقساط استفاده کنند.



افرادی که توان مالی لازم را برای خرید بیمه سربازی به صورت یک جا را ندارند، در صورتی که دارای شرایط خرید بیمه سربازی باشند، می توانند درخواست خود مبنی بر پرداخت هزینه حق بیمه سربازی به صورت اقساطی را به سازمان تامین اجتماعی بدهند و در طی 12 قسط مبلغ خرید بیمه سربازی را پرداخت کنند.



بیشتر بخوانید: معافیت دائم سربازی







نحوه پرداخت اینترنتی حق بیمه سربازی
آقایانی که دارای شرایط خرید بیمه سربازی می باشند، می توانند با کمک روش غیر حضوری اقدام به پرداخت اینترنتی حق بیمه سربازی کنند. در حال حاضر بانک های مختلفی این امکان را برای افراد فراهم نموده اند تا بتوانند به صورت غیر حضوری حق بیمه خود را پرداخت کنند. در ادامه روش پرداخت اینترنتی حق بیمه سربازی را در بانک ملت توضیح خواهیم داد.



تمامی افرادی که قصد خرید بیمه سربازی را دارند، در صورتی که دارای شرایط معافیت از پرداخت هزینه بیمه سربازی نباشند، می توانند با کمک روشی که در ادامه ذکر می شود نسبت به پرداخت حق بیمه سربازی خود اقدام نمایند. مبلغ خرید بیمه سربازی، با کمک فرمول ذکر شده در مقاله قابل محاسبه می باشد.



برای پرداخت اینترنتی حق بیمه سربازی، ابتدا باید به سایت بانک ملت وارد شوید و از طریق درگاه های پرداخت، اقدام به پرداخت هزینه بیمه سربازی کنید.



ابتدا به سایت بانک ملت به آدرس اینترنتی bankmellat.ir وارد شوید و بر روی گزینه بانکداری الکترونیک کلیک کنید.







حال بر روی گزینه «واریز وجوه به حساب سازمان ها» کلیک کنید تا وارد سایت اصلی پرداخت بیمه تامین اجتماعی شوید.







در مرحله بعد، توضیحاتی درباره این سامانه داده شده است که می توانید برای ورود به لینک های مربوط به پرداخت ها بر روی گزینه ورود به قسمت واریز شتابی کلیک کنید.







در مرحله بعدی، سازمان تامین اجتماعی را انتخاب و روی آن کلیک نمایید.







در مرحله آخر نیز باید تمامی اطلاعات خواسته شده از جمله نام و نام خانوادگی و مبلغ پرداختی و ... را وارد کرده و در نهایت با کلیک بر روی گزینه تایید، مراحل پرداخت مبلغ خرید حق بیمه سربازی را انجام دهید.





بیشتر بخوانید: معافیت کفالت سربازی


شرایط معاف شدن از پرداخت حق بیمه سربازی
در بعضی از شرایط، ممکن است که افراد بدون پرداختن هزینه حق بیمه سربازی، این مدت زمان دو ساله را به سابقه بیمه خود اضافه کنند. اما نحوه اضافه شدن مدت سربازی به سابقه بیمه بدون پرداخت هیچ هزینه ای چگونه ممکن است؟ در واقع، در جواب این سوال باید ذکر کنیم که قانون بیمه تامین اجتماعی در رابطه با پرداخت حق بیمه سربازی، دو زمان بندی مختلف را ذکر نموده است.



افراد متقاضی که قبل از مهرماه سال 1385، کارت پایان خدمت خود را دریافت کرده اند و افرادی که کارت پایان خدمت خود را بعد از تاریخ مذکور دریافت نموده اند. حال، افرادی که کارت پایان خدمت خود را قبل از سال 1385 دریافت کرده باشند، در صورتی که دارای شرط دیگر معاف شدن از پرداخت حق بیمه سربازی باشند، مشمول معافیت از پرداخت حق بیمه سربازی می شوند.



بنابراین، شرط دوم برای معافیت از پرداخت حق بیمه سربازی این است که فرد متقاضی قبل و بعد از سربازی خود، حق بیمه مربوط به تامین اجتماعی را پرداخت کرده باشد.



بدیهی است که افرادی که دارای شرایط معاف شدن از پرداخت حق بیمه سربازی نیستند و بعد از سال 1385 کارت پایان خدمت خود را دریافت کرده اند، باید مبلغ حق بیمه سربازی را تمام و کمال پرداخت کنند.



کارشناسان سامانه مشاوره هیوا می توانند اطلاعات لازم در خصوص خرید بیمه سربازی را در اختیار متقاضیان قرار داده و مبلغ خرید آن را برایشان محاسبه نمایند. همچنین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا می توانید از نحوه اضافه کردن مدت سربازی بر سابقه بیمه خود مطلع شوید.



در ادامه بخوانید: امریه سربازی



سوالات متداول


1- نحوه خرید سربازی چگونه است و مبلغ آن چگونه محاسبه می شود ؟
برای خرید سربازی، مشمول باید واجد شرایط بوده و مراحل خرید سربازی را طی نماید. فرمول محاسبه مبلغ خرید سربازی نیز در متن مقاله نوشته شده است.




2- آیا می توان مدت سربازی را به سابقه بیمه اضافه کرد ؟
بله، در صورت داشتن شرایط ذکر شده در متن مقاله، دو سال سربازی به سابقه بیمه افراد اضافه می شود.




3- شرایط معاف شدن از حق بیمه سربازی چیست ؟
سازمان تامین اجتماعی با توجه به زمان خدمت مشمولان، شیوه معافیت از حق بیمه سربازی را اعلام کرده که در متن مقاله به توضیح آن پرداخته شده است.

منبع : خرید بیمه سربازی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/PBO1
نظرتان را بنویسید