به رسمیت شناختن ارز های دیجیتال در تانزانیا

به رسمیت شناختن ارز های دیجیتال در تانزانیا
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
به نظر می‌رسد تانزانیا تازه ‎‌ترین اقتصادی باشد که به دنبال پذیرفتن بیت‌کوین و دیگر دارایی‌ های رمز نگاری شده است. سامیا سولوهو حسن، رئیس جمهور تانزانیا اعلام کرد بانک مرکزی این کشور کاوش خود در خصوص دارایی ‎‌های رمز نگاری شده را آغاز کرده است. حسن با تاکید بر افزایش تاثیر ارزهای دیجیتال در تامین مالی جهانی گفت: ما شاهده ظهور یک پدیده جدید از طریق اینترنت هستیم.

وی ضمن تاکید بر کمبود سازگاری و توسعه رمز ارزها در منطقه شرق آفریقا اعلام کرد: در این منطقه که شامل تانزانیا می‌شود، این مسیر هنوز مورد پذیرش و استفاده قرار نگرفته‌ است.

اظهارات حسن در حالی انجام شده که بسیاری از قانون گذاران آمریکا ی لاتین نظیر السالوادور به دنبال پذیرش بیشتر رمز ارزها در اقتصاد های نوظهور هستند. به تازگی السالوادور بیت کوین را به عنوان یک ارز رسمی اعلام کرد.

در حالی که قانون گذاران آفریقایی در به رسمیت شناختن و ترویج اقتصاد کریپتو بسیار آهسته گام برمی‌دارند، این منطقه سالهاست به نقطه داغی برای معاملات بیت کوین به روش ( همتا به همتا ) P2P تبدیل شده است.

بر اساس گزارش ها، منطقه جنوب صحرای سینا در آفریقا بعد از آمریکای شمالی دومین منطقه از نظر میزان معاملات p2p به حساب می‌آید و حجم معاملات هفتگی در این منطقه حدود 16.5 میلیون دلار است.

نیمی از حجم معاملات به نیجریه اختصاص دارد که پس از امریکا با 8.5 میلیون دلار معاملات هفتگی p2p در رتبه دوم این معاملات قرار دارد. پس از نیجریه کنیا با بیش از 3 وغنا و آفریقای جنوبی به ترتیب با 2 و 1.6 میلیون دلار معاملات هفتگی در رتبه بعدی قرار دانرد. تانزانیا با حدود 90 هزار دلار معامله در هفته گذشته رتبه هفتم این منطقه را به خود اختصاص داده است.



منبع : تجارت نیوز
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/pJ6N
نظرتان را بنویسید