نگرش درون گرایی در نظریه یونگ

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
یونگ یکی از روانشناسان معروف در حوزه روانشناسی شخصیت است . قسمتی از نظریه یونگ در مورد دو نگرش درون گرایی و برون گرایی است . درون گرایی یعنی برگرداندن انرژی روانی به سمت درون است . افراد درون گرا علاقه و تمایل زیادی به سکوت دارند و در اجتماع افرادی با ملاحظه هستند ، هنگامی که مشغول کاری هستند خیلی در آن کار غرق می شوند و متوجه اطراف خود نمی شوند و درون گراها خیلی بیشتر در فکر فرو می روند . این افراد با سرعت کم ولی با دقت زیاد نسبت به برون گراها کار می کنند .
در این مقاله به بررسی نگرش درون گرایی در نظریه یونگ می پردازیم .





” درون گرایی یعنی برگرداندن انرژی روانی به سمت درون است . “



نگرش درون گرایی در نظریه یونگ
طبق نظریه شخصیت یونگ ، درون گرایی برگرداندن انرژی روانی به درون ، به سمت دنیای ذهنی است . درون گرایان با دنیای درونشان ، با وجود تمام خیال پردازی ها ، رویاها ، و برداشت های فردی آن ، هماهنگ شده اند . شخصیت درون گرا ، ابتدا از طریق شخصیت کودکی شماره دو یونگ و بعد توسط مواجه میانسالی او با ناهشیارش ، زمانی که با آنیمای خود مکالماتی را انجام داد ، رویاهای عجیب و غریب را تجربه کرد ، و تصورات غریبی را به وجود آورد که " مواد روان پریشی " بودند ، به وضوح نشان داده شده است . در طول بحران میانسالی کاملاً درون گرای او ، خیالپردازی هایش اختصاصی و ذهنی بودند و سایر افراد ، از جمله همسر یونگ نمی توانستند آنچه را که او تجربه کرده است درک کنند . بیشتر نگرش برون گرا یا عینی خود را موقتا کنار گذاشت ، بیمارانش را به طور فعال درمان نکرد ، از پست مدرسی در دانشگاه زوریخ کناره گیری کرد ، نگرش های نظری خود را متوقف کرد و به مدت سه سال از خواندن کتاب علمی کاملاً عاجز بود . او در جریان کشف کردن قطب درون گرای وجودش بود . با این حال سفر اکتشافی یونگ کاملا درون گرا نبود . او می دانست که اگر تماس خود را با دنیای بیرونی از دست بدهد ، کاملاً تحت سلطه دنیای درونی اش قرار خواهد گرفت . او که می ترسید که کاملاً روان پریش شود ، خود را مجبور کرد تا جایی که امکان دارد زندگی عادی را با خانواده و شغل خود ادامه دهد . یونگ سرانجام از این سفر درونی بیرون آمد و بین درون گرایی و برون گرایی تعادل برقرار کرد .    

حتما بخوانید: تیپ های شخصیتی یونگ


درون گرایی چیست
درون گرایی یا برون گرایی ، ترجیحی است که مشخص می کند یک فرد انرژی خودش را از کجا می گیرد . درون گراها خود محور هستند . یعنی درون گراها  بیشتر به خودشون متکی هستند و تلاش می کنند از تجربیات و آگاهی درون خودشون استفاده کنند . درون گرایی یعنی توجه ، علایق و دغدغه‌های فرد ، به احساسات و افکار و دنیای درونی او معطوف است .  

در ادامه بخوانید: سطوح روان در نظریه یونگ


” افراد درون گرا با سرعت کم ولی با دقت زیاد نسبت به برون گراها کار می کنند . “



سوالات متداول


1- نگرش درون گرایی در نظریه یونگ چیست؟
طبق نظریه شخصیت یونگ ، درون گرایی برگرداندن انرژی روانی به درون، به سمت دنیای ذهنی است که در متن مقاله توضیح آن ارائه شده است.




2- درون گرایی چیست؟
درون گرایی یا برون گرایی ، ترجیحی است که مشخص می کند یک فرد انرژی خودش را از کجا می گیرد که در متن مقاله شرح داده شده است.




3- افراد درونگرا چگونه کار می کنند؟
افراد درون گرا با سرعت کم ولی با دقت زیاد نسبت به برون گراها کار می کنند که در متن مقاله توضیحاتی ارائه شده است.

منبع : نگرش درون گرایی در نظریه یونگ
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wGZ1
نظرتان را بنویسید