راهنمای انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 99

راهنمای انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 99
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع
راهنمای انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 99
متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه آزاد در مقطع ارشد را دارند میتوانند جهت انتخاب رشته اقدام نمایند. متقاضیان عزیز توجه داشته باشید که انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری هم زمان شروع میشود ولی دفترچه های جدا از هم دارند که شما میتوانید با ورود به سامانه دانشگاه آزاد و دانلود دفترچه از این رشته ها مطلع شوید و از شرایط رشته های ارشد نیز مطلع شوید و در صورت دارا بودن شرایط جهت ثبت نام از سامانه azmoon.org اقدام نمایید.
زمان و نحوه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 99

معمولا بعد از برگزاری کنکور تمامی داوطلبان منتظر انتشار کارنامه اولیه هستند تا چنانچه نمره و رتبه حد نصاب را کسب کرده باشند ، بتوانند در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 شرکت کنند.
انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از هفته اول تیرماه انجام خواهد شد و داوطلبانی که در این بازه موفق به ثبت انتخاب های خود نشدند در مهلتی که جهت تمدید انتخاب رشته تعیین گردید ، می توانند اقدام به ثبت لیست انتخابی خود نمایند.
برای انتخاب رشته در سایت دانشگاه آزاد نیازمند به کد دسترسی انتخاب رشته می باشید داوطلبانی که کارنامه اولیه خود را دریافت کرده اند این کد در کارنامه اولیه آن ها موجود می باشد. با داشتن کد دسترسی و شناسه و رمزی که بعد از پرداخت هزینه از سامانه دریافت کرده اید می توانید نسبت به انتخاب 100 کد رشته محل اقدام نمایید.

مراحل انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مجزا از سایر دانشگاه ها و از طریق سامانه الکترونیکی azmoon.org انجام می گیرد. داوطلبان باید پس از ورود به سامانه مذکور انتخاب رشته خود را به ترتیب مراحل زیر انجام دهند :
• دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
داوطلبان بایستی برای اطلاع از اینکه رشته آن ها در کدام یک از واحدهای دانشگاهی و با چه تعداد ظرفیت ارائه شده است ، دفترچه انتخاب رشته را از لینک قرار داده شده در سامانه دانلود و مطالعه نمایند.
• واریز هزینه انتخاب رشته از طریق کلیک بر روی لینک “خرید کارت اعتباری”
بدون واریز هزینه ثبت نام ، امکان ثبت کد رشته محل ها وجود نخوهد داشت . بنابراین باید با کلیک برروی لینک “خرید کارت اعتباری” هزینه انتخاب رشته را توسط کارت های بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت نمایید. در سال 97 هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 46 هزارتومان بوده است که در سال جاری مقداری بر این مبلغ افزوده خواهد شد.
چنانچه وجه مورد نطر را با موفقیت واریز نمایید ، در پایان مراحل پرداخت شناسه و رمز ثبت نام توسط سامانه به شما ارائه داده می شود.
• کلیک بر روی لینک “انتخاب رشته کارشناسی آزاد دانشگاه آزاد 99”
• درج شناسه انتخاب رشته و شناسه ثبت نام در کادر ظاهر شده (شناسه انتخاب رشته در انتهای کارنامه اولیه درج گردیده است)
• پس از وارد شدن به صفحه اختصاصی خود ، مشخصات فردی و کد رشته امتحانی تان برای شما قابل مشاهده خواهد بود.
• حال می توانید فرم انتخاب رشته را دریافت و نسبت به تکمیل آن با حداکثر 100 کدرشته محل اقدام نمایید.
سهمیه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 99

طبق اطلاعات مندرج در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد 99 و با توجه به تصویب «قانون برنامه پنج سـاله ششـم توسـعه اقتصـادي، اجتمـاعی و فرهنگـی جمهـوري اسـلامی ایـران (1396 – 1400)» در تاریخ 1395/12/14 توسط مجلس شورای اسلامی، ماده 90 این قانون علاوه بر مـاده 70 « جامع خدمات رسانی به ایثـارگران » و اصـلاحیه بعـدي آن در ماده 47 « قانون الحاق برخی مواد به قـانون تنظـیم بخشـی از مقررات مالی دولت (2)» در ایـن آزمـون اجـرا و گـزینش داوطلبان براساس این قوانین صورت می گیرد :
1. 25 درصد ظرفیت هـر کـد رشـته/محل بـه «همسـر و فرزندان شهدا و مفقـودالاثر »، «آزادگـان و همسـر و فرزنـدان آنان»، «جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزنـدان آنـان » اختصاص می یابد. (سهمیه ایثارگران 25 درصد)
2. 5 درصد ظرفیت هر کد رشته/محل نیز به «جانبازان زیر 25 درصد و همسـر و فرزنـدان آنـان » و «همسـر و فرزنـدان رزمندگان با حداقل شـش مـاه حضـور داوطلبـان در جبهـه » اختصاص می یابد. (سهمیه ایثارگران 5 درصد)

جهت انتخاب رشته ارشد – اطلاع از رشته محل های موجود – دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد و … از سراسر کشور با شماره های مرکز ثبت نام و انتخاب رشته ارشد آزاد تماس بگیرید
9099072952 – تماس از سراسر کشور 9092305587 – تماس از استان تهران
تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه 8 صبح الی 12 شب

شرایط شرکت در انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 99
کلیه متقاضیان شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 می بایست پس از ثبت نام و دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد ، در این آزمون که توسط سازمان سنجش برگزار می شود ، حضور یابند . با توجه به این که یک آزمون جامع برای کلیه داوطلبان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برگزار می شود ، بنابراین نتایج اولیه نیز در قالب یک کارنامه در اختیار آنها قرار خواهد گرفت . داوطلبان علاقه مند به پذیرش در دانشگاه آزاد ، پس از بررسی کارنامه کارشناسی ارشد 99 در صورت مجاز بودن می توانند برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اقدام کنند . برای آگاهی از این موضوع که در چه گرایش ها و دوره هایی مجاز به انتخاب رشته می باشید ، کافی است به ردیف وضعیت داوطلب در هر کد ضریب ، در کارنامه اولیه مراجعه کنید . ادغام کنکور کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد این مزیت را به دنبال دارد که داوطلبان می توانند به طور هم زمان در انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری 99 که شامل دوره های روزانه ، شبانه ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان می باشد نیز شرکت کرده و شانس خود را برای قبولی در رشته محل های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 تخمین بزنند.
خلاصه مقاله : در این مقاله قصد داشتیم تا شما را با نحوه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 99 ، زمان انتخاب رشته ارسد دانشگاه ازاد ، نحوه انتخاب رشته دانشگاه ازاد مقطع ارشد ، سهمیه های انتخاب رشته و شرایط انتخاب رشته اشنا کنیم و راهنمایی های لازم را در این زمینه ارائه دهیم. متقاضیان عزیز توجه داشته باشید که زمان ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد را از دست ندهید چرا که ثبت نام الکترونیکی بوده و هر گونه اقدام به صورت حضوری بی پاسخ خواهد ماند.
منبع : انتخاب رشته ارشد دانشگاه ازاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/nqY5
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر