سرویس داکت اسپلیت در منزل

سرویس داکت اسپلیت در منزل
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
arezooahmadi7470

داکت اسپلیت ها یکی از سیستم های تهویه مطبوع هستند که قادرند طی فصول سرد سال به مهیا کردن فضای گرم و در روزهای سرد به خنک سازی محیط بپردازند. یکی از دلایلی که استفاده و به کارگیری از این سیستم ها با استقبال بالایی مواجه شده است، مجهز بودن به همین ویژگی دوحالته سرمایشی و گرمایشی می باشد. جهت استفاده بهینه و مطلوب از این دستگاه، بهتر است به صورت دوره ای به آنها رسیدگی شود. در این مقاله قصد داریم اهمیت سرویس داکت اسپلیت را بیان کنیم.

 سرویس داکت اسپلیت در تهران

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، داکت اسپلیت‌ها نیز مانند همه وسایل دیگر در بازه‌های زمانی مشخص نیاز به سرویس دارند. مسلما سرویس این قبیل دستگاه‌ها توسط یک سرویس کار داکت اسپلیت مجرب باعث افزایش طول عمر دستگاه و بازدهی بیشتر شده و از بروز ایراد و خرابی در مدت زمان کم جلوگیری می‌کند. اگرچه با سرویس داکت اسپلیت‌ها با قطعیت نمی‌توان گفت که از بروز ایراد و خطا در دستگاه جلوگیری می‌کند، ولی از این مسئله تا حد زیادی جلوگیری کرده و امکان خرابی دستگاه را به حداقل می‌رساند. همچنین در صورتی که داکت اسپلیت شما نیاز به تعمیر پیدا کرده باشد، مطمئنا هزینه اعزام تعمیرکار داکت اسپیلیت و تعمیر آن با توجه به انجام سرویس دوره‌ای انجام شده، کمتر خواهد بود، چون آسیب وارده به دستگاه به حداقل رسیده‌است.

سرویس داکت اسپلیت معمولا با انجام بررسی و باز کردن روزنه‌های گرفته شده در کانال‌های داکت اسپلیت توسط یک سرویس کار داکت اسپلیت با تجربه آغاز شده و سپس به بررسی لوله‌های مسی مابین هواساز و کندانسور دستگاه جهت بررسی عدم وجود نشت در لوله ادامه یافته و سپس با بررسی کمپرسور و تمیز کردن آن پایان می‌یابد. در این بررسی سرویس کار داکت اسپلیت، کمپرسور برد اصلی، فن و سایر بخش‌های مربوطه را بررسی و آزمایش می‌کند تا در صورت ایراد، عیب برطرف شده یا در صورت نیاز قطعه مورد نظر تعویض گردد. پیشنهاد می‌شود که این سرویس هر 6 ماه یک بار و قبل از استفاده در فصول گرم و سرد سال انجام شود تا دستگاه بهترین کارایی خود را داشته باشد.

شستشوی داکت اسپلیت :

در هنگام استفاده از داکت اسپیت‌ها، ممکن است بوی نامطبوعی ایجاد شود. برای رفع آن معمولا باید فیلتر را تعویض یا شستشو نمود یا کندانسور را بررسی کرد تا حیوان کوچکی در داخل آن نمرده باشد. به هر حال، در هر دو صورت نیاز است که هر چند وقت یک بار شستشو توسط سرویس کار داکت اسپلیت انجام شود. باید توجه داشت که قبل از شستشو حتما داکت اسپلیت به برق وصل نباشد و در زمان شستشو نیز دقت شود تا به قطعات دیگر آسیب وارد نشود. البته ما توصیه می‌کنیم که این قبیل کارها را به متخصصان حرفه‌ای بسپارید تا از آسیب رسیدن به دستگاهتان جلوگیری شود.

شستشوی داکت اسپلیت و تمیز کردن کانال هوا تأثیر قابل توجهی بر کیفیت هوای داخل ساختمان دارد، تحقیقات نشان می دهد که تمیز کردن اجزای سیستم گرمایش و سرمایش (به عنوان مثال ، کویل های خنک کننده ، فن ها و مبدل های حرارتی) کارایی سیستم شما را بهبود می بخشد و در نتیجه عمر مفیدتری خواهند داشت و همچنین در مصرف انرژی و هزینه های نگهداری صرفه جویی می شود. با انتقال هوا به داخل خانه ، گرد و غبار ، گرده و مواد حساسیت زا که در مجاری تجمع یافته اند نیز به فضای زندگی منتقل می شوند، این می تواند علائم آلرژی و آسم را در بین ساکنان خانه تشدید کند شستشوی داکت اسپلیت علاوه بر بهبود عملکرد و راندمان داکت اسپلیت از نظر خنک کردن و همچنین گرمایش به کمتر شدن میزان آلاینده ها در محیط کمک میکند.

مزایای شستشوی داکت اسپلیت

1

بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان

2

بالا بردن راندمان داکت اسپلیت

3

کمتر شدن گرد و غبار در محیط

4

نرم و بی صدا کار کردن داکت اسپلیت

5

بالا رفتن قدرت پرتاب باد داکت اسپلیت

 

مشکلات رایج داکت اسپلیت

  • باد خروجی از داکت اسپلیت خنک نیست.
  • پنل داخلی یا همان هواساز داکت اسپلیت، سر و صدای زیادی می‌کند.
  • داکت اسپلیت به خوبی محیط را گرم نمی‌کند.
  • داکت اسپلیت روشن نمی‌شود.
  • میزان باد خروجی از داکت اسپلیت کم شده است و کند کار می‌کند.
  • نشتی آب از دستگاه و آبریزی
  • وقتی که دستگاه را روشن می‌کنید، خطا و ارورهایی روی نمایشگر آن دیده میشود.

برحسب تجربیات چندین ساله ما در زمینه تعمیرات داکت اسپلیت در این قسمت تعدادی از مشکلات رایج دادرس پرید را که مشتریانمان مطرح کرده‌اند به صورت مختصر برای شما توضیح خواهیم داد.

علت خنک نکردن داکت اسپلیت چیست؟

دلایل متعددی برای خنک کردن داکت اسپلیت وجود دارد که این دلایل عبارتند از:

  • ایجاد جرم و رسوب در فیلترهای داکت اسپلیت
  • تمام شدن گاز داکت اسپلیت
  • خراب شدن فن داکت اسپلیت
  • آسیب دیدن قطعه کمپرسور
  • تابیدن نور خورشید به یونیت خارجی داکت اسپلیت
  • خراب شدن ترموستات داکت اسپلیت
  • تعویض ترموستات داکت اسپلیت

نکته‌ای که باید برای افزایش طول عمر داکت اسپلیت انجام دهید سرویس آن در زمان های مشخص و حداقل ۶ ماه یکبار می باشد.با سرویس دوره ای دکتر بدهید می توانید از بسیاری از مشکلات بزرگ پیشگیری کرده و هزینه های هنگفتی را بابت تعویض قطعات نپردازید.

دلیل سر و صدای داکت اسپلیت چیست؟

یکی از دلایل عمده سروصدای داکت اسپلیت زدن اتصالات و قطعات روی فن دستگاه می باشد. همچنین شل شدن پیچ و مهره ها می تواند دلیل دیگری برای ایجاد صدای داکت اسپلیت باشد. سرویس دوره ای دستگاه میتوانید از بروز این مشکل پیشگیری کنید.

علت یخ زدن خروجی باد داکت اسپلیت چیست؟

یکی دیگر از مشکلات رایج مشتریان ما یخ زدن قسمت خروجی باد داکت اسپلیت می باشد. زمانی که فن دستگاه خراب شده باشد انتقال با دست به قسمت بیرون دستگاه اتفاق نمی افتد و به همین دلیل باد سرد در قسمتی از داکت اسپلیت باقی مانده و یخ میزند. برای رفع این مشکل شما باید فن دستگاه را تعمیر و باتوجه به نظر تعمیرکار حتی آن را باید تعویض کنید.

تعمیر داکت اسپلیت به دلیل روشن نشدن :

گاهی اوقات، چه در فصل گرم سال و چه در فصل سرما، داکت اسپلیت روشن نمی‌شود. روشن نشدن داکت اسپلیت می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد برای عیب یابی و رفع این مشکل لازم است که موارد زیر را بررسی کنید تا علت آن را پیدا کنید.

  • قطع برق: قبل از هرچیز، با یک فازمتر از وصل بودن برق داکت اسپلیت مطمئن شوید.در صورت سالم بودن برق، به بررسی موارد بعدی جهت تعمیر داکت اسپلیت بپردازید.
  • قطعی سیم داکت اسپیلت: اتصالات بین کلید فن، موتور، ترموستات و همچنین سیم های رابط را چک کنید، در صورت خرابی و فرسودگی هر کدام اقدام به تعویض آنها برای رفع علت روشن نشدن داکت اسپلیت کنید.
  • خرابی کلید اصلی: بعد از برسی قسمت های داخلی داکت اسپلیت، حالا لازم است که کلید اصلی اسپلیت را به کمک یک ولت متر بررسی کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید.
  • سوختن موتور داکت اسپلیت: یکی از مهمترین قطعات داکت اسپلیت موتور آن است، که در صورت سوختن و یا نیم سوز شدن آن، داکت اسپلیت به طور کامل از کار می‌افتد و روشن نمی‌شود. در صورت سوختن موتور داکت اسپلیت، باید آن را تعویض کنید ولی نیم سوز شدن آن با تعمیر برطرف می‌شود.
  • سوختن کمپرسور داکت اسپلیت: از دیگر مواردی که علت روشن نشدن داکت اسپلیت می‌باشد، سوختن کمپرسور آن است که تعویض آن نیاز به کمک گرفتن از یک فرد متخصص در امر تعمیر داکت اسپلیت است. بهتر است با انجام سرویس های دوره ای از خراب شدن آن جلوگیری کرد، زیرا این قطعه بسیار گران است.

صدای زیاد کندانسور داکت اسپیلت به چه دلیل است؟

از دلایل اصلی این ایراد در تعمیر داکت اسپیلت نیاز این دستگاه به شارژ گاز کولر گازی ست. با سرویس به موقع و دوره‌ای داکت اسپیلت و بررسی وضعیت این قطعه در شناخت ایرادات و رفع آنها پیش قدم باشید.

همچنین از دیگر دلایل سر و صدای داکت اسپلیت می‌توان به شل بودن پیچ و مهره ها و متمایل شدن یکی از قطعات به سمت فن دستگاه اشاره کرد.

چه زمانی نیاز به سرویس داکت اسپلیت داریم؟

بهتر است که به طور کلی، سرویس داکت اسپلیت به صورت دوره ای انجام شود و به خاطر اینکه، از این دستگاه هم در فصل تابستان و هم در فصل زمستان استفاده می‌شود لازم است دوره سرویس آن هر 6 ماه یکبار باشد. اینکار باعث بهبود عملکرد و افزایش طول عمر آن می‌شود.

با سرویس دوره ای داکت اسپلیت شما کمتر شاهد خرابی و نیاز به تعویض قطعاتی هستید، زیرا در سرویس این دستگاه، تمامی قطعات بررسی می‌شود و در صورت مشاهده کوچکترین مشکل آن را برطرف می کنید. بهترین زمان برای سرویس داکت اسپلیت، در اواخر بهار و اوایل پاییز است.

شما می‌توانید برای استفاده از خدمات دوره ای مربوط به سرویس و تعمیر داکت اسپلیت در تهران و سایر شهرهای دیگر، در سایت تهران سرویس آنلاین ثبت سفارش کنید و به بهترین تعمیرکار متصل شوید.

سرویس داکت اسپلیت شامل چه خدماتی است؟

یک تعمیرکار و سرویسکار خوب، هنگام سرویس داکت اسپلیت، بخش های مختلفی را بررسی و چک می کند. سرویسکاران فعال در تهران سرویس آنلاین، هنگام حضور در محل تمامی موارد زیر را بررسی می کنند:

  • بررسی کمپرسور و تمیز کردن و شستشوی آن در صورت نیاز
  • بررسی تمامی کانال ها، جهت مطمئن شدن از اینکه مسدود نیستند؛ در صورت مسدود بودن کانال ها آنها را تخلیه می‌کنند.
  • بررسی برد داکت اسپلیت و چک کردن و مطمئن شدن از سالم بودن تمامی قطعات.
  • چک کردن سیم کشی و ورودی برق دستگاه و تعمیر و تعویض آنها در صورت پوسیدگی و خرابی.
  • بررسی لوله های متصل بین کنداسور و هواساز دستگاه و رفع نشتی و آبریزی آنها.
  • چک کردن فن دستگاه، پرانه ها، فویل و... و تعویض و تعمیر هر یک در صورت نیاز.
  • چک کردن گاز داکت اسپلیت و شارژ کردن آن در صورت نیاز.

چرا رسیدگی و سرویس داکت اسپلیت از اهمیت بالایی برخوردار است؟

داکت اسپلیت ها یکی از سیستم های تهویه مطبوع هستند که قادرند طی فصول سرد سال به مهیا کردن فضای گرم و در روزهای سرد به خنک سازی محیط بپردازند. یکی از دلایلی که استفاده و به کارگیری از این سیستم ها با استقبال بالایی مواجه شده است، مجهز بودن به همین ویژگی دوحالته سرمایشی و گرمایشی می باشد. جهت استفاده بهینه از این سیستم ها، بهتر است به صورت دوره های منظم به آنها رسیدگی کنیم. رسیدگی، تعمیر و سرویس داکت اسپلیت به این دلیل مهم است که با انجام اینکار، علاوه بر اینکه طول عمر مفید دستگاه افزایش می یابد، به بهبود عملکرد آن هم کمک می کند.

یکی دیگر از مزایای سرویس و تعمیر این سیستم های سرمایشی این است که در طی فرآیند رسیدگی و نگهداری دستگاه، سرویسکار می تواند مشکلات و خرابی های احتمالی را شناسایی و از بروز آنها جلوگیری کند.

سرویس داکت اسپلیت در شمال تهران:

عزیزان ساکن در شمال شهر تهران میتوانند با تماس با شماره تلفن 22669196 نست به ثبت درخواست خود اقدام نمانید ، تا تکنسین داکت اسپلیت تهران سروبس آنلاین در کمتر از 1 ساعت در محل حاضر شده و اقدام به سرویس داکت اسپلیت شما عزیزان نماید.

سرویس داکت اسپلیت در مرکز تهران :

مناطق مرکزی شهر تهران در صورت تمایل به استفاده از خدمات تهران سرویس آنلاین کافیست با شماره تماس 66593368 تماس حاصل نمایند .

سرویس داکت اسپلیت در شرق تهران :

نمایندگی تهران سرویس آنلاین در شرق تهران همواره در تلاش است ، در کمترین زمان ممکن نیروی متخصص را اعزام و مشکل را برطرف نمایند. 77241505 شماره تماس نمایندگی تهران سرویس آنلاین در شرق تهران است.

سرویس داکت اسپلیت در غرب تهران :

برای سرویس داکت اسپیلت توسط متخصصان تهران سرویس آنلاین در غرب تهران کافیست با شعبه غرب ما با شماره تلفن 44284743 تماس حاصل نمایید.

سرویس داکت اسپلیت در جنوب تهران :

نمایندگی تهران سرویس آنلاین در جنوب تهران واقع در میدان الغدیر به سراسر مناطق جنوبی تهران در کمتر از یک ساعت خدمات رسانی خواهد کرد. کافیست با شماره تماس 55795334 تماس حاصل نمایید.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/oN0Y
مطلب قبلی
سرویس کولر گازی
مطلب بعدی
تعمیر پکیج
نظرتان را بنویسید