انتخاب رشته کنکور سراسری

انتخاب رشته کنکور سراسری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
آن دسته از داوطلبانی که پس از مشاهده نتایج اولیه کنکورسراسری ، مجاز به انتخاب رشته در یکی از دوره های روزانه و غیر روزانه شده اند ، می بایست پس از دانلود و مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ، بر اساس رتبه و تراز خود نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نمایند .




انتخاب رشته کنکور سراسری مرحله ای سرنوشت ساز است ، در صورتی که به درستی انجام شود داوطلبان را به کسب قبولی در رشته محل دلخواه خود نزدیک می کند . داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می بایست وضعیت علمی خود را مورد بررسی قرار داده و پس از تحلیل کارنامه اولیه کنکور سراسری و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی مورد نظر خود ، به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه بپردازند .

در این مرحله امکان انتخاب 150 کدرشته محل برای داوطلبان وجود دارد که نحوه چینش این انتخاب ها مهمترین و حساس ترین بخش انتخاب رشته محسوب می گردد . اگر اشتباهی در اولویت بندی انتخاب رشته صورت گیرد ، ممکن است داوطلب شانس قبولی و ورود به دانشگاه مورد علاقه خود را از دست دهد که این موضوع در این بازه زمانی قابل جبران نیست .

برای داشتن یک انتخاب رشته صحیح و اصولی دانستن مواردی همچون نحوه انتخاب رشته ، نحوه اولویت بندی انتخاب ها ، تحلیل صحیح کارنامه اولیه کنکور سراسری و … مهم است . هر داوطلب با اطلاع از این موارد می تواند فرم انتخاب رشته کنکور 1400 را به بهترین نحو ممکن تکمیل کرده و در نهایت نتیجه مطلوب را کسب کند . با توجه به اهمیت انتخاب رشته کنکور سراسری در ادامه این مقاله توضیحات کاملی پیرامون زمان و شرایط ، نحوه چینش انتخاب ها ارائه شده است . با ما همراه باشید !



زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1400
بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ، دفترچه انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قرار خواهد گرفت . داوطلبانی که در کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته شده اند ،  در زمان اعلام شده توسط این سازمان که متعاقبا اعلام خواهد شد ، می توانند نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور اقدام نمایند .

انتخاب رشته کنکور سراسری معمولا نیمه دوم مرداد ماه انجام می شود بنابراین پیش بینی می شود امسال هم انتخاب رشته کنکور سراسری در این بازه زمانی انجام گیرد . با توجه به احتمالی بودن زمان گفته شده توصیه می کنیم با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا ، از مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ، مطلع شوید .

هرسال یک بازه زمانی ده روزه برای انتخاب رشته در نظر گرفته می شود که معمولا این مهلت برای چند روز هم تمدید می گردد ، آن دسته از داوطلبانی که بنا به هر دلیلی از این بازه زمانی جا بمانند ، حق هیچ گونه اعتراضی را نخواهند داشت .







به محض مشخص شدن زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1400  این مقاله بروز رسانی می گردد .

بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری





تحلیل کارنامه اولیه کنکور سراسری 1400
بعد از انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری ، اطلاعات مفیدی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد به نحوی که سبب می شود یک انتخاب رشته دقیق و بدون چون و چرا توسط یک داوطلب صورت گیرد . متقاضیان با استفاده از این اطلاعات از وضعیت پاسخگویی به سوالات کنکور 1400 ، رتبه ، تراز و وضعیت مجاز به انتخاب رشته بودن در دوره های روزانه و غیر روزانه مطلع می شوند .

بنابراین تحلیل صحیح همه بخش های این کارنامه در انتخاب رشته کنکور تاثیر به سزایی دارد که به منظور رفاه حال داوطلبان بخش های مختلف این کارنامه شرح داده شده است . کارنامه کنکور سراسری از چند بخش تشکیل شده که هر قسمت به بررسی یکسری از اطلاعات می پردازد . در این قسمت به معرفی این بخش ها پرداخته ایم :

 مشخصات ثبت نامی داوطلب

اطلاعات گروه آزمایشی امتحانی

وضعیت مجاز به انتخاب رشته در هر دوره

وضعيت رتبه و نمره كل داوطلب

کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای متقاضیان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400

داوطلبان باید برای انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 به مواردی مثل رتبه در سهمیه ، رتبه زیر گروه و همچنین تراز زیر گروه خود دقت کنند و با توجه به آن ها انتخاب رشته کنکور سراسری را انجام دهند .

در قسمت اطلاعات ثبت نام و آزمونی کارنامه ، استان بومی ، ناحیه بومی و قطب بومی داوطلب هم درج شده که می توان گفت توجه به این اطلاعات همانند رتبه و تراز داوطلب ، در محل قبولی تاثیر به سزایی دارد و سبب می شود هر داوطلب در بوم مربوط به خود شانس قبولی بیشتری نسبت به داوطلبان خارج آن بوم داشته باشد .

بطوریکه دانشگاه ها بر اساس این سهمیه در رشته های کم طرفدار 80 درصد ظرفیت کد رشته ها را به داوطلبان بومی و 20 درصد دیگر ظرفیت کد رشته ها را به داوطلبان غیر بومی اختصاص می دهند و در رشته های پر طرفدار مثل پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی در گروه آزمایشی علوم تجربی این میزان به 60 درصد کاهش می یابد و 40 درصد از داوطلبان غیر بومی پذیرش می شود .

بیشتر بخوانید: لیست رشته های بومی ، ناحیه ای ، قطبی و کشوری تجربی

در قسمت سهمیه ، یکی از سهمیه های ایثارگران 5 و 25 درصدی ، رزمندگان ، خانواده شهدا و مناطق 1، 2 و 3 نوشته شده است . بعد از تایید سهمیه ، هر داوطلب در گروه مربوط به سهمیه خود قرار می گیرد و نسبت به افراد آن گروه سنجیده می شود . همه داوطلبانی که شامل سهمیه های ایثارگران و سهمیه رزمندگان کنکور 1400 می شوند و سهمیه آن ها از طرف ارگان مربوط تایید شده ، در این قسمت ، سهمیه آن ها درج می شود و طبق آن وضعیت داوطلب بررسی می شود .

اما کدام قسمت این کارنامه برای انتخاب رشته کنکور سراسری اهمیت دارد ؟ در ادامه به این پرسش پاسخ داده شده است .





داوطلبان برای انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 می بایست به رتبه در سهمیه در زیر گروه مختلف و همچنین تراز زیر گروه اکتسابی خود دقت کنند و با توجه به این اطلاعات انتخاب رشته خود را انجام دهند .



 همانطور که می دانیم رشته های هر گروه آزمایشی با توجه به ضریب دروس اختصاصی به چند دسته تقسیم می شوند و سازمان سنجش در زمان اعلام نتایج اولیه برای هر زیر گروه آزمایشی یک رتبه و تراز اعلام می کند که این اطلاعات کمک به سزایی به داوطلبان برای قبولی در رشته دلخواه می کند .

بیشتر بخوانید: توضیحات کارنامه کنکور سراسری










نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400
انتخاب رشته کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود و تمام داوطلبانی که در این آزمون شرکت کرده و با توجه به کارنامه اولیه ، مجاز به انتخاب رشته شده اند ، می توانند نسبت به تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته اقدام کنند . 

 مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

 مراجعه به سایت انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 به نشانی sanjesh.org

 دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 و مطالعه دقیق آن

 استخراج رشته محل های مرتبط با گروه آزمایشی امتحانی

 اولویت بندی انتخاب ها بر اساس علاقه

 تکمیل فرم انتخاب رشته

  دریافت کد رهگیری



 راهنمای تصویری انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

 داوطلبان به منظور انتخاب رشته می بایست وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوند . بعد از ورود به سایت مذکور بر روی لینک دفترچه و انتخاب رشته سامانه های آزمون سراسری سال 1400 ( رشته های با آزمون - صرفا براساس سوابق تحصیلی ) کلیک کنید .







 در این بخش پس از مطالعه نکات ذکر شده در این صفحه کلید اطلاعیه های اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1400 را مطالعه نموده ام را تایید کنید .







 همانطور که در تصویر زیر می بینید با استفاده از سه روش می توانید وارد مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 شوید .








 در این بخش یک فرم برای داوطلبان به نمایش در می آید که در آن می بایست نسبت به درج معدل دیپلم و سوابق تحصیلی اقدام نمایند و پس از تکمیل نمودن فرم مذکور بر روی دکمه تایید و ادامه کلیک کنند .









به داوطلبان توصیه می کنیم قبل از مراجعه به سایت سازمان سنجش ، اولویت های انتخابی خود را در فرم پیش نویس ثبت نام وارد کنند و پس از بررسی انتخاب ها ، آن را وارد سامانه اینترنتی سنجش کنند .

برای دریافت فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور سراسری کلیک کنید .





این تصاویر مربوط به سال گذشته می باشد ، به محض فعال شدن لینک انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 این مقاله بروز رسانی می گردد . 

بیشتر بخوانید: کارنامه قبولی کنکور سراسری 1400








مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1400
انتخاب رشته کنکور سراسری نقش مهمی در آینده تحصیلی و شغلی دارد به همین جهت داوطلبان می توانند با آگاهی از دوره های ( روزانه ، شبانه ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان ) که در آن مجاز به انتخاب رشته شدند ، حداکثر 150 کد رشته محل را متناسب با گروه آزمایشی امتحانی خود انتخاب کنند اما مهم ترین مسئله ، نحوه چینش انتخاب هاست . 

 در صورتی که داوطلب انتخاب های مطلوب تر را در انتخاب های پایین تر قرار دهد ممکن است شانس قبولی خود را در این رشته محل ها از دست بدهد چرا که نرم افزار سازمان سنجش انتخاب های داوطلب را به ترتیب از اول بررسی کرده و به محض قبولی داوطلب در یک رشته محل انتخاب های بعدی او را بررسی نمی کند .


به عنوان مثال :

فرض کنید داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی با رتبه 80 شانس قبولی در دانشگاه های علوم پزشکی تهران یا شهید بهشتی را دارد . در صورتی که این داوطلب دانشگاه علوم پزشکی البرز را به منظور افزایش شانس قبولی در اولویت قرار دهد همین رشته محل به عنوان محل قبولی او اعلام شده و انتخاب های بعدی وی بررسی نمی شود .

همچنین متقاضیانی که در دو یا سه گروه آزمایشی امتحانی اصلی ( تجربی ،ریاضی و انسانی ) و شناور ( هنر و زبان ) شرکت کرده و در هر سه رشته مجاز شده اند می توانند انتخاب های خود را به صورت ترکیبی از رشته محل های هر سه رشته بچینند .

 توصیه می شود به منظور قبولی در رشته دلخواه در اعلام نتایج کنکور سراسری حتما انتخاب های خود را بر اساس چهار فاکتور علاقه ، هزینه ، مسیر و کیفیت انجام دهید . 

به این منظور بهتر است ، رشته محل های انتخابی خود را در سه دسته ایده آل ، خوش بینانه و منطقی قرار دهند بطوریکه :

 دسته اول را به رشته محل هایی اختصاص دهید که به نوعی شانس کمی دارید ولی انتخاب های ایده آل برای شما به حساب می آیند .

  دسته دوم را به رشته محل هایی اختصاص دهید که بر اساس کارنامه های قبولی سال های گذشته ، به صورت منطقی شانس قبولی در ان رشته محل ها را دارید ، به عبارت دیگر با رتبه های نزدیک به رتبه شما در این رشته محل ها قبول شده اند .

 دسته سوم رشته محل هایی باشند که قبولی شما در آن ها قطعی است و با رتبه های خیلی بالاتر از رتبه شما ، سال های قبل در آن قبول شده اند . انتخاب این رشته محل ها به شما اطمینان قبولی می دهد . 


اهمیت استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری 1400
یکی از دغدغه هایی که داوطلبان کنکور سراسری در تکمیل فرم انتخاب رشته خود دارند آمار قبولی سال گذشته و همچنین شانس قبولی در رشته محل هایی است که به آن ها علاقه دارند تا بتوانند با استفاده از اطلاعاتی که به دست می آورند انتخاب رشته درست و اصولی داشته باشند .

نرم افزار انتخاب رشته مجازی کنکور سراسری هیوا به عنوان ابزاری کمکی ، رتبه و محل قبولی پذیرفته شدگان کنکور سراسری سال گذشته را در اختیار داوطلبان قرار داده و از این طریق به تخمین شانس قبولی متقاضیان می پردازد .

در این نرم افزار که به صورت رایگان ارائه شده پس از وارد کردن گروه آزمایشی امتحانی ، سهمیه ( سهمیه مناطق ، سهمیه ایثارگران 5 درصدی ، سهمیه ایثارگران 25 درصدی ) و رتبه اکتسابی شانس قبولی داوطلب در سه بازه خوش بینانه ، منطقی و بدبینانه به نمایش در می آید . هر چند به دلیل تغییر در ظرفیت رشته محل ها و جامعه آماری شرکت کننده در این کنکور ، نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری هیوا نمی تواند قبولی داوطلبان را به صورت صد در صد تضمین کند اما راهنمای مناسبی در مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد . 

بیشتر بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری

انتخاب دوره های مختلف در انتخاب رشته کنکور سراسری 1400
دانشگاه های سراسری دارای 5 دوره روزانه ، شبانه ، پردیس خودگردان ، غیر انتفاعی و پیام نور است در این بخش به بررسی تحصیل در هر دوره پرداخته ایم :



بررسی ویژگی تحصیل در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری 

روزانه تحصیل رایگان
محصلان در این دوره متعهد می‌ شوند به ازای تحصیل رایگان پس از پایان تحصیل در کشور مشغول به کار شوند . مدت زمان این تعهد بسته به منطقه تحصیلی دانشجو متفاوت است ، بدین گونه که برای دانشجویان منطقه یک کشور به ازای هر ترم ، شش ماه کار و برای منطقه دو به ازای هر ترم ، یک سال کار در تعریف شده است . دریافت دانش نامه و زیرنمرات اصلی تنها با انجام این تعهد یا پرداخت هزینه تحصیلی به صورت یکجا در پایان تحصیل امکان پذیر می‌ باشد.
امکانات رفاهی مناسبی نظیر خوابگاه‌ های تحت نظر دانشگاه ، وام دانشجویی ، کار دانشجویی و غیره را برای رفاه دانشجویان فراهم می اورند. 
 با قبولی در این دوره تحت هر شرایطی ملزم به ثبت نام و تحصیل می‌ باشید . در غیر این صورت سال بعد از انتخاب رشته دوره روزانه محروم  . خواهید شد ، مگر با کسب مجوز از سازمان سنجش
ساعات تشکيل کلاس‌ ها به صورت معمول از صبح تا عصر می‌ باشد و دانشجو موظف است بر اساس واحد های درسی انتخابی و ساعات مقرر شده به طور تمام وقت در دانشگاه حضور يابد.
شبانه  دریافت شهریه برای هرترم و هر واحد درسی
 تعهد به خدمت از دانشجویان شبانه گرفته نمی شود زیرا تحصیل آنان رایگان نیست
ظرفیت دانشگاه های شبانه حدود 25 درصد ظرفیت دانشگاه های روزانه است
 امکانات رفاهی به دانشجویان شبانه تعلق نمی گیرد مانند خوابگاه و وام دانشجویی
 از لحاظ بهره مندی از امکانات تغذیه هم دانشگاه به دانشگاه متفاوت است . بعضی دانشگاه ها تفاوتی بین روزانه و شبانه درمورد هزینه غذا قائل نمی شوند و بعضی از دانشگاه ها هزینه بیشتری برای امکانات تغذیه دریافت می کنند.
 دانشجویان شبانه در کنار دانشجویان روزانه تحصیل می کنند و از لحاظ بهره مندی از امکانات علمی هیچ تفاوتی با دانشجویان روزانه ندارند.
پردیس خودگردان  تحصیل در پردیس های خودگردان دانشگاهی مستلزم پرداخت شهریه است 
مدرک دوره پردیس‌ خودگردان با دوره روزانه یکسان است و فقط عنوان پردیس خودگردان در آن ذکر می‌ شود .
. دانشگاه‌ های پردیس خودگردان به داشجویان خود خوابگاه ارائه نمی‌ کند ( البته در بعضی دانشگاه ها معرفی به خوابگاه های خودگردان انجام می شود ) .
تمامی کلاس‌ های درس این دوره کاملا حضوری و مانند دوره روزانه انجام می‌ گیرد .
پذیرش دانشجو در این دانشگاه ، همانند سایر دانشگاه‌های دولتی ، آزاد و ... از طریق کنکور سراسری یا آزمون اختصاصی بوده و با نظارت کامل سازمان سنجش صورت می‌ گیرد .
از نظر آموزشی تفاوتی بین دوره روزانه و پردیس خودگردان وجود ندارد و مدرک هر دو دوره از یک دانشگاه و به صورت یکسان صادر می‌ شود . 
هرینه انصراف از دوره پردیس خودگردان برابر با شهریه ثابت و متغیر تمامی دوره های باقیمانده است .
مجازی پذیرش دانشجو در این مراکز از طریق آزمون سراسری انجام می‌ شود
این نوع مراکز برای افرادی که وقت کافی برای حضور در سر کلاس‌ های درس را ندارند ، مناسب است.
غیر انتفاعی تحصیل در این دانشگاه ها و موسسات با پرداخت شهریه ممکن است
به دلیل مستقل بودن این دانشگاه‌ ها از بخش دولتی دارای سطح علمی پایینی نسبت به بقیه مراکز آموزشی هستند
ثبت نام و تحصیل در این دانشگاه هم از طریق کنکور انجام میشود هم به صورت بدون کنکور
پیام نور  تحصیل در این دانشگاه ها و موسسات با پرداخت شهریه ممکن است
ثبت نام و تحصیل در این دانشگاه هم از طریق کنکور انجام میشود هم به صورت بدون کنکور
تحصیل در این دانشگاه به صورت آموزش نیمه حضوری انجام می شود .
در این دانشگاه‌ ها دانشجویان می‌ توانند در دروس تئوری بدون حضور در کلاس و با حضور در امتحان آخر ترم واحد های درسی خود را گذرانده و موفق به اخذ مدرک شوند.

 متقاضیان انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 می توانند با آگاهی از دوره هایی ( روزانه ، شبانه ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان ) که در آن مجاز به انتخاب رشته شدند رشته محل های خود را انتخاب نمایند . متقاضیان در انتخاب دوره مورد نظر خود باید موارد زیر را مد نظر قرار دهند :

 هزینه : تحصیل در دوره های غیر روزانه ( شبانه ، پردیس خودگردان ، غیر انتفاعی و پیام نور ) با پرداخت شهریه امکان پذیر است . از این رو داوطلبان می بایست در ترتیب انتخاب های خود شهریه پردیس خود گردان ، شهریه کارشناسی نوبت دوم ( شبانه ) و شهریه پیام نور و شهریه غیر انتفاعی را مورد توجه قرار داده و بر اساس توان مالی خود رشته محل های مورد علاقه را انتخاب نمایند .

 دوره : توجه به دوره های تحصیلی هم از اهمیت بالایی برخوردار است که توصیه می کنیم اولویت های انتخابی را در هر بازه ابتدا از بین دوره های روزانه و سپس غیرروزانه ( نوبت دوم ، غیرانتفاعی ، پیام نور و پردیس خودگردان ) انتخاب کنید .

 کیفیت : سطح کیفی آموزش در دانشگاه های مختلف متفاوت بوده و دانشگاه ها بر این اساس در رده های مختلفی قرار می گیرند . از این رو داوطلبان می بایست با بررسی هیئت علمی دانشگاه مورد نظر کیفیت واحد انتخابی را مورد بررسی قرار داده و در انتخاب های خود مد نظر قرار دهند . 

 مسیر : فاکتور بعدی که باید مورد توجه قرار گیرد مسیر داوطلب است . ممکن است کیفیت دانشگاهی قابل توجه باشد اما داوطلب به دلیل دوری مسافت دانشگاه دیگری را در اولویت قرار دهد .


نکته : در صورتی که داوطلبی در زمان ثبت نام این کارت را خریداری نکرده اما نمره علمی لازم برای انتخاب رشته محل های این دانشگاه ها را کسب کرده در صورت تمایل می تواند در مرحله انتخاب رشته ، کارت اعتباری خریداری نماید .



 داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 نیز توجه داشته باشند که انتخاب رشته پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد با انتخاب رشته کنکور سراسری ادغام شده است اما انتخاب رشته سایر رشته های این دانشگاه به صورت جداگانه و از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد صورت می گیرد . بنابراین داوطلبان لازم است برای اطلاع از لیست سایر رشته محل های ارائه شده این دانشگاه به سایت azmoon.org مراجعه کرده و پس از دانلود و مطالعه دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 به تکمیل فرم اینترنتی موجود در سایت مذکور بپردازند . 



 کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا بهترین راهکار را پیش روی داوطلبان کنکور 1400 قرار می دهند . شما می توانید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با مشاوران مجرب ما در ارتباط باشید .

در ادامه بخوانید: راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد




سوالات متداول


1- چگونه می توان از وضعیت مجاز بودن داوطلب برای شرکت در انتخاب رشته کنکور سراسری مطلع شد ؟  
وضعیت مجاز بودن داوطلب برای شرکت در انتخاب رشته کنکور سراسری در کارنامه اولیه درج می شود که در این مقاله توضیحات تکمیلی ارائه شده است . 






2- آیا برای شرکت در انتخاب رشته کنکور سراسری هزینه ای باید پرداخت کرد ؟  
انتخاب رشته دانشگاه های سراسری روزانه و غیر روزانه رایگان بوده و هزینه ای ندارد برای اطلاع از نحوه انتخاب رشته مقاله را مطالعه کنید . 






3- زمان انتخاب رشته کنکور سراسری چه زمانی است ؟
احتمالا نیمه دوم مرداد ماه می باشد که به محض آغاز انتخاب رشته کنکور سراسری در این مقاله اطلاع رسانی می شود .

منبع : انتخاب رشته کنکور سراسری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/4Mqg
نظرتان را بنویسید