نحوه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1400

نحوه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ارشد پزشکی به منظور اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود می بایست به سایت sanjeshp.ir مراجعه کرده و پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400 به تکمیل فرم اینترنتی پرداخته و مراحل انتخاب رشته را پشت سر گذارند .





انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400 حساس ترین و مهم ترین مرحله بعد از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی می باشد که نقش اساسی در نتیجه نهایی داوطلب دارد . در این مرحله داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند با بررسی رتبه و تراز اکتسابی نسبت به انتخاب رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند . این متقاضیان می بایست به سایت sanjeshp.ir مراجعه کرده و پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته رشته محل های مرتبط با رشته امتحانی خود را استخراج نمایند .

هر چند این مرحله به صورت اینترنتی انجام شده و نیاز به صرف زمان زیادی ندارد اما آشنایی با نحوه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1400 خطای داوطلب را کاهش داده و انتخاب رشته ای بی نقص و دقیق را به ارمغان می آورد . در ادامه به بررسی نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400 پرداخته و مراحل این فرایند را در اختیار داوطلبان قرار می دهیم .



مراحل انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400
اولین و مهم ترین گام در انتخاب رشته کارشناسی ارشد علوم پزشکی 1400 بررسی وضعیت علمی داوطلب می باشد . بدین منظور کلیه متقاضیان می بایست در زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کرده و کارنامه خود را که حاوی درصد دروس ، رتبه ، تراز و وضعیت مجاز بودن آن ها می باشد دریافت نمایند . داوطلبانی که بر اساس این کارنامه مجاز به انتخاب رشته شده اند می توانند خود را برای این مرحله سرنوشت ساز آماده نمایند .



بیشتر بخوانید: توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت


مرکز سنجش آموزش پزشکی پس از انتشار کارنامه داوطلبان ، زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400 را اعلام کرده و امکان تکمیل فرم اینترنتی را فراهم می کند . حال این متقاضیان کافی است مراحل زیر را طی کنند :



1 – مراجعه به سایت مرکز سنجش پزشکی
2 – دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت و مطالعه دقیق آن
3 – استخراج رشته محل های مرتبط با رشته امتحانی و مدرک تحصیلی مقطع قبلی
4 – اولویت بندی انتخاب ها بر اساس علاقه
5 – تکمیل فرم انتخاب رشته
6 – دریافت کد رهگیری

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400



نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400
با توجه به اینترنتی بودن انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400 داوطلبان باید انتخاب های خود را در فرم اینترنتی موجود در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی درج نمایند .



برای دسترسی به این فرم باید به سایت sanjeshp.ir مراجعه کرده و از منوی سمت راست بخش کارشناسی ارشد را انتخاب کنید .







پس از آن با کلیک بر روی گزینه " انتخاب رشته محل تحصیل " وارد سامانه کارشناسی ارشد علوم پزشکی 1400 خواهید شد .







در ادامه با وارد کردن کد رهگیری ثبت نام ، فرم انتخاب رشته به نمایش در می آید .







در صفحه باز شده کافی است از منوی کشویی اول رشته و از منوی دوم دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب نموده و بر روی  کلیک کنید . 







 پس از درج کلیه رشته محل های مورد علاقه کافی است بر روی گزینه ثبت اولیه انتخابها کلیک کرده و فرم انتخاب رشته خود را نهایی کنید . در ادامه انتخاب های شما به نمایش درمی آید که می توانید نسبت به چاپ آن اقدام نمایید . 



 لازم به ذکر است راهنمای تصویری فوق مربوط به نحوه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت سال قبل می باشد .

بیشتر بخوانید: سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت









آن چه داوطلبان می بایست در این مرحله مورد توجه قرار دهند نحوه چینش و اولویت بندی رشته محل های انتخابی می باشد که تحت تاثیر عوامل مختلفی چون علاقه ، هزینه ، مسیر و کیفیت دانشگاه قرار دارد . همچنین داوطلب در صورت اشتباه در انتخاب رشته ارشد پزشکی می تواند در مهلت انتخاب رشته به ویرایش کد رشته ها نیز بپردازد که در مقاله زیر به توضیح آن پرداخته شده است .

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز پاسخگوی سوالات شما در خصوص نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400 بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی های لازم را انجام می دهند .

در ادامه بخوانید: ویرایش انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1400









سوالات متداول


1- انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت در چه سایتی انجام می شود ؟
داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ارشد پزشکی برای اولویت بندی انتخاب های خود باید به سایت sanjeshp.ir مراجعه کنند که نحوه تکمیل انتخاب رشته در متن مقاله شرح داده شده است .




2- داوطلبان چگونه از وضعیت مجاز بودن خود برای شرکت در انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت مطلع می شوند ؟
مطابق متن مقاله وضعیت مجاز بودن برای انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت در کارنامه اولیه داوطلبان درج می شود .




3- نحوه چینش انتخاب رشته ارشد علوم پزشکی 1400 بر چه اساسی صورت می گیرد ؟
مطابق متن مقاله 4 فاکتور علاقه ، هزینه ، مسیر و کیفیت در نحوه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت موثر می باشند .

منبع : نحوه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/X8og
نظرتان را بنویسید