معایب کامپوزیت چیست؟

معایب کامپوزیت چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

مزایای کامپوزیت ونیر چیست؟
از بزرگ ترین مزیت های کامپوزیت ونیر که منجر به جلب توجه بسیاری از افراد شده است ، قیمت بسیار به صرفه آن می باشد که نسبت به لمینت دندان و … ارزان تر است.  به طور مثال افرادی که تمایل دارند از لمینت های سرامیکی برای روکش دندان های خود استفاده کنند ، باید در دو یا سه جلسه به دندانپزشک مراجعه کنند تا لمینت ساخته شده در آزمایشگاه دندانپزشکی ، بر روی دندان های آن ها قرار بگیرد. به طور کلی ضمن اینکه لمینیت دندان هزینه زیادی دارد ، زمانبر نیز می باشد.

از مزیت های کامپوزیت ونیر این است که ضمن اینکه در یک جلسه ایجاد و اعمال می شود ، می تواند مشکلات دندان شامل ساییدگی ، فاصله ایجاد شده بین دندان ها ، تراشیده شدن دندان ها ، کوتاهی و شکستگی دندان ها و … را نیز برطرف نماید. به طور کلی کامپوزیت ونیر از روش های جدید است که ضمن ایجاد تغییرات اساسی در دندان ها ، می تواند طرح لبخند و شکل دهان را نیز تغییر دهد.

 

معایب کامپوزیت ونیر
نمی توان به طور قطع گفت که کامپوزیت ونیر دارای هیچ معاببی نیست و این روش نیز همانند دیگر روش های دندانپزشکی زیبایی دارای برخی معایب می باشد. به طور مثال رزین هایی که در روکش کامپوزیت مورد استفاده قرار گرفته اند به اندازه لمینت استحکام ندارند و به همین دلیل ممکن است در هنگام گاز زدن و یا خوردن چیزهای سخت ، دچار شکستگی و یا پریدگی شوند.

از سویی دیگر احتمال دارد به مرور زمان کامپوزیت ونیر شفافی و جلای روز اول خود را از دست بدهد. همیطور بسیاری از زیباجویان که کامپوزیت ونیر را برای دندان های خود انتخاب کرده اند ، از تیره شدن آن ها به مرور زمان ناراضی بوده اند ، چراکه این نوع از کامپوزیت ها در برابر لکه گیری بسیار آسیب پذیر می باشند و باید پس از حدود هفت تا ده سال تعویض شوند.

مرتبط بخوانید : بهترین مرکز لیزر در کرج – 10 بهترین مراکز لیزر در کرج

بهترین مرکز کامپوزیت ونیر در کرج
اگر مایل هستید کامپوزیت ونیر را با بالاترین کیفیت ممکن انجام دهید که دارای طول عمر بالایی باشد ، پیشنهاد می کنیم حتما بهترین مراکز را برای اینکار انتخاب کنید. در ادامه فهرستی از معتبرترین مرکز کامپوزیت ونیر در کرج را ارائه کرده ایم :فرآیند کامپوزیت ونیر در کرج چقدر زمان می برد؟
معمولا دندانپزشکان تمامی فرآیند مرتبط با کامپوزیت ونیر را در یک جلسه انجام می دهند. شما زیباجویان عزیز ابتدا یک جلسه برای دریافت مشاوره ، معاینه و ارزیابی دندان ها به دندانپزشک و کلینیک مورد نظرتان مراجعه کنید و چنانچه تصمیم خود را قطعی کردید ، در جلسه بعدی پزشک اقدام به ساخت و اعمال کامپوزیت ونیر بر روی دندان های شما خواهد کرد.

قبل از ساخت کامپوززیت ونیر ، می توانید در مورد رنگ مورد نظرتان که تمایل دارید نسبت به دندان های خودتان روشن تر و یا همرنگ باشد با پزشک مشورت کنید تا در نهایت کامپوزیت ونیر را در رنگ دلخواهتان بر روی دندان هایتان داشته باشید. مرحله پیوند کامپوزیت ونیر بر روی دندان ها با نور لیزر و چسب مخصوص انجام می شود.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/oD9z
نظرتان را بنویسید