سایت آزمون سردفتری iripo.ssaa.ir

سایت آزمون سردفتری iripo.ssaa.ir
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سامانه آزمون سردفتری به نشانی iripo.ssaa.ir بوده و امکان ثبت نام داوطلبان در آزمون سر دفتری را فراهم می کند. همچنین برای مشاهده نتایج اولیه، دعوت به مصاحبه و در آخر اعلام نتایج نهایی آزمون سردفتری می بایست به سایت آزمون سردفتری اسناد و املاک مراجعه نمود.







آزمون سردفتری یکی از امتحانات بسیار مهم و در واقع چالشی بزرگ برای افرادی فارغ التحصیل از رشته‌ های حقوقی و اشخاصی است که دانش حقوقی دارند. شرایط برگزاری این آزمون مانند سایر آزمون‌ های سراسری نبوده و به عبارتی زمان برگزاری آن مرتب و در فواصل زمانی یکسان نیست. لازم به ذکر است که تمامی جزئیات برگزاری این آزمون از طریق سایت آزمون سردفتری منتشر می شود.

آزمون سر دفتری هر چند سال یک بار برگزار شده و متقاضیان برای شرکت در این آزمون، لازم است در ابتدا ثبت نام خود را از طریق سایت آزمون سردفتری iripo.ssaa.ir انجام داده و مراحل دریافت کارت ورود به جلسه و اعلام نتایج را از طریق این سامانه انجام دهند. به همین منظور در این مقاله توضیحات کامل من باب طریقه ثبت نام در این آزمون از سایت آزمون سردفتری، نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سردفتری و راهنمای مشاهده اعلام نتایج را شرح می‌ دهیم.



سایت ثبت نام آزمون سردفتری iripo.ssaa.ir
آزمون سردفتری از جمله امتحاناتی است که برای فارغ التحصیلان رشته های حقوقی برگزار می شود. این امتحان بزرگ برای آن‌ ها یک فرصت طلایی و بسیار بزرگ خواهد بود تا توانایی خود را برای کار در یکی از مهم‌ترین نهادهای کشوری، یعنی دفاتر ثبت اسناد رسمی به چالش کشیده و در صورت کسب موفقیت به عنوان سردفتر در این مراکز شروع به کار کنند.



نکته‌ ای که وجود دارد این است که زمان برگزاری آزمون سردفتری همانند سایر آزمون‌ های مهم کشوری نبوده و تاریخ مشخصی برای برگزاری این امتحان در سالیان متوالی تعیین نشده است؛ در واقع آزمون سردفتری هر چند سال یک بار توسط سازمان ثبت اسناد رسمی و املاک کشوری در فواصل زمانی مختلف برگزار شده است.



آزمون سردفتری آخرین بار در تابستان سال 97 برگزار شد. سایت آزمون سردفتری یعنی سامانه آنلاین ثبت اسناد و املاک کشور به آدرس ssaa.ir، محل اصلی برای ثبت نام متقاضیان جهت شرکت در این امتحان بزرگ است. با توجه به این که تاریخ دقیق برگزاری این آزمون در چندین سال گذشته یکسان نبوده است، تعیین زمان دقیق برای برگزاری آن در سال جاری نیز امکان پذیر نیست.



به هر حال با توجه به این که ثبت نام در این آزمون در سال 97 در اردیبهشت ماه صورت گرفته است، می‌ توان حدس زد که زمان ثبت نام آزمون سردفتری در سال جاری نیز در همین بازه زمانی انجام می‌ شود. بنابراین هر یک از متقاضیان با مراجعه به سایت ثبت نام آزمون سردفتری به آدرس iripo.ssaa.ir، می‌توانند درخواست خود برای شرکت در این آزمون را در این سامانه ثبت کرده و ثبت نام خود را نهایی کنند.







برای ورود به سایت آزمون سردفتری کلیک کنید.



در صورتی که به هر دلیل از ثبت نام جا بمانید و نتوانید برای شرکت در آزمون مورد نظر درخواست دهید، می‌توانید از تاریخ تمدید شده برای ثبت نام استفاده کرده و اقدامات لازم را انجام دهید. در این صورت نیز می‌توانید از طریق سایت آزمون سردفتری یعنی iripo.ssaa.ir اقدام کنید. در صورت نیاز به اصلاح اطلاعات خود در سایت آزمون سردفتری نیز، اقدامات لازم از طریق همین سامانه قابل انجام است.



بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون سردفتری



سایت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سردفتری iripo.ssaa.ir
یکی از مهم‌ ترین شرایط برای حضور افراد در جلسه آزمون سردفتری مانند هر امتحان دیگری، دریافت کارت ورود به جلسه است. برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سردفتری، باید از طریق سامانه آنلاین نهاد برگزار کننده آن اقدام کنید. در چندین سال گذشته به هنگام برگزاری آزمون سردفتری، معمولا چند روز قبل از فرا رسیدن زمان آزمون امکان دریافت کارت ورود به جلسه برای افراد فراهم بوده است.



به عبارتی در آخرین دوره برگزاری این آزمون یعنی 29 تیر ماه سال 97، داوطلبان این امکان را داشتند که از 23 الی 28 تیر ماه کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند. با توجه به این مورد می‌ توان پیش بینی کرد که در سال جاری نیز، تاریخ دریافت کارت سردفتری در چنین زمانی خواهد بود. در کل با اعلام زمان برگزاری این آزمون، به طور قطع تاریخ دقیق دریافت کارت نیز اعلام می‌ شود.



پس از اعلام زمان دقیق، داوطلبان می‌ توانند با ورود به سایت دریافت کارت آزمون سردفتری 1400 برای دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند. در صورتی که مجری اصلی برگزار کننده این آزمون در سال جاری مانند دوره قبل مرکز آزمون جهاد دانشگاهی باشد، داوطلبان می‌توانند با ورود به سامانه آنلاین این مرکز یعنی hrtc.ir کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.



بیشتر بخوانید: سایت آزمون های جهاد دانشگاهی




سایت اعلام نتایج آزمون سردفتری iripo.ssaa.ir
همانطور که اشاره شد، سامانه آنلاین ثبت اسناد رسمی و املاک کشور به عنوان سایت آزمون سردفتری، محل اصلی برای ثبت نام متقاضیان جهت شرکت در این آزمون بزرگ می‌ باشد. نکته مهم و در واقع اصلی درباره این آزمون، پروسه اعلام نتایج آن است. نتایج آزمون سردفتری در دو مرحله اعلام می‌ شود؛ نتایج اولیه و نتیجه نهایی. در ادامه هر یک از مراحل اعلام نتایج این آزمون بزرگ کشوری را به شکل دقیق‌ تر تحت بررسی قرار می‌ دهیم.



اعلام نتایج اولیه آزمون سردفتری



پس از شرکت در آزمون کتبی سردفتری که به شکل تستی برگزار می‌ شود، نتایج حاصل از پاسخ دهی به این امتحان کتبی به عنوان نتیجه اولیه آزمون سردفتری مشخص شده و متعاقبا اعلام می‌ شود. زمان اعلام نتایج آزمون سردفتری معمولا حدود دو ماه بعد از برگزاری آزمون خواهد بود.



داوطلبان می‌ توانند از طریق سایت آزمون سردفتری، نتایج اولیه آزمون خود را رویت کرده و در صورتی که نمره‌ای ایده آل دریافت کرده باشند، می توانند خود را برای شرکت در مصاحبه های حضوری و در واقع آزمون نهایی آماده کنند. نتایج اولیه این آزمون بزرگ در سایت اعلام نتایج آزمون سردفتری به آدرس iripo.ssaa.ir به مدت زمان 20 روز پس از برگزاری این آزمون در دسترس خواهد بود.



بیشتر بخوانید: اعلام نتایج آزمون سردفتری
اعلام نتایج نهایی آزمون سردفتری



مرحله دوم و نهایی اعلام نتایج آزمون سر دفتری، بعد از ارسال مدارک لازم برای شرکت در مصاحبه‌های حضوری و موفقیت در این مصاحبه‌ها خواهد بود. در صورتی که مدارک ارسال شده برای مسئولان اصلی مورد قبول واقع شده و موفقیت لازم در مصاحبه‌ی شغلی به شکل حضوری کسب شود، فرد مورد نظر به عنوان یکی از نیروهای منتخب برای منصب سردفتری به نهاد اصلی معرفی می‌ شود.



اعلام نتایج نهایی آزمون سردفتری در اکثر موارد چند ماه نیز به طول می انجامد. پس از گذشت تمامی مراحل، نتایج نهایی از طریق سامانه اعلام نتایج یعنی همان سایت ثبت نام آزمون سر دفتری و یا از طریق پیامک یا تماس تلفنی اعلام می‌ شود.



کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص سایت آزمون سردفتری اسناد و املاک کشور را در اختیار داوطلبان گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و اینستاگرامی هیوا می توانید از آخرین اخبار این حوزه مطلع شوید



در ادامه بخوانید: ثبت نام آزمون اسناد و املاک کشور





سوالات متداول


1- سایت ثبت نام آزمون سردفتری چیست ؟
سایت ثبت نام آزمون سردفتری اسناد و املاک به نشانی iripo.ssaa.ir می باشد که لینک ورود به آن در متن مقاله قرار گرفته است.




2- سامانه اعلام نتایج آزمون سردفتری به چه نشانی می باشد ؟
سایت اعلام نتایج آزمون سردفتری همان سایت ثبت نام به نشانی iripo.ssaa.ir بوده که در متن مقاله قرار داده شده است.




3- سایت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سردفتری چه می باشد ؟
سامانه دریافت کارت سردفتری، سایت اسناد و املاک کشور می باشد. البته سامانه آزمون های جهاد دانشگاهی نیز به انتشار این کارت اقدام می کند که در متن مقاله توضیح داده شده است.

منبع : سایت آزمون سردفتری iripo.ssaa.ir
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/rLoE
نظرتان را بنویسید