آنچه که باید از صفر تا صد دانشگاه بدانیم

آنچه که باید از صفر تا صد دانشگاه بدانیم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

ممکن است شما پذیرفته شده یکی از دانشگاه های آزاد ، دانشگاه افسری ، دانشگاه فرهنگیان ، دانشگاه علمی کاربردی ، دانشگاه سراسری ، دانشگاه روزانه و دولتی و دانشگاه پردیس و قبول شده در رشته های پزشکی ، رشته های علوم انسانی ، رشته های ریاضی فیزیک و فنی مهندسی ، رشته های هنر و رشته های زبان باشید.
در دانشگاه عنوان سال تحصیلی وجود ندارد و فقط از ترم استفاده می شود مثلا دانشجوی ترم یک ، ترم دو و … هر سال دانشگاه شامل دو ترم است که ترم اول از ابتدای مهر ماه شروع شده و تا اواسط دی ماه است و ترم دوم از بهمن ماه شروع شده و تا پایان خرداد ماه می باشد. پس در پاسخ به سوال هر ترم دانشگاه چند ماه است ، می توان گفت هر ترم شامل چهار ماه و 16 هفته آموزشی می باشد.
شما عزیزان میتوانید پاسخ هر گونه سوال و ابهام خود را در مورد تحصیل در دانشگاه از جمله

انتخاب واحد ، زمان شروع کلاس ها ، امتحانات دانشگاه ، نحوه پرداخت شهریه و … از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما جویا شوید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

امتحانات دانشگاه
امتحانات پایان ترم نوبت اول در اواخر دی ماه و امتحانات پایان ترم نوبت دوم در اواخر خرداد ماه برگزار می شود و پس از هر ترم حدود 20 روز تعطیلی دارید. ترم تابستان نیز شامل 6 هفته آموزشی اختیاری است و دانشجویان می توانند با اخذ ترم تابستان دروس بیشتری را گذرانده و در نتیجه زودتر فارغ التحصیل شوند و در غیر این صورت کل تابستان تعطیل هستید.
دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته پس از 4 ترم و دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته پس از 8 ترم فارغ التحصیل می شوند. البته برای هر یک از دوره های تحصیلی مذکور سقف مجاز تحصیلی وجود دارد و دانشجویان با شرایط خاص می توانند حداکثر 2 ترم بیشتر بگذرانند.

برای اطلاع از تفاوت دوره های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و همچنین اطلاع از شرایط افزایش ترم تحصیلی می توانید از مشاوران مرکز مشاوره ” پاسخ با ما “ راهنمایی دریافت کنید.
هر ترم دانشگاه چند ماه و چند واحد است ؟
برای هر درس در دانشگاه تعداد واحد در نظر گرفته شده است مثلا اکثر دروس عمومی و معارف 2 واحدی و دروس نظری و تخصصی 3 واحدی و بعضا 4 واحدی هستند. شما در هر ترم مجازید حداقل 14 و حداکثر 24 واحد درسی با توجه به معدل ترم قبل خود اخذ کنید.
دانشجویان با معدل کمتر از 12 مجاز به اخذ حداکثر 14 واحد درسی ، دانشجویان با معدل مابین 12 الی 17 مجاز به اخذ حداکثر 20 واحد درسی و دانشجویان با معدل بیش از 17 می توانند حداکثر 24 واحد درسی را بگیرند.
برای انتخاب واحد باید از یک هفته قبل با کمک چارت درسی و رعایت دروس پیش نیاز ، برنامه خود را بر حسب روز هایی که می توانید در دانشگاه حضور داشته باشید ، تنظیم کنید و در زمان انتخاب واحد نیز باید بسیار سریع عمل کنید زیرا معمولا ظرفیت دروس بسیار کم است و باید بتوانید سریع تر از دانشجویان دیگر درس مورد نظر خود را بردارید.
پس از انتخاب واحد از طریق پروتال دانشجویی خود و در قسمت برنامه هفتگی ، می توانید مشاهده کنید که در چه ساعات و چه روز هایی کلاس دارید مثلا روز دوشنبه از ساعت 11 الی 12/30 تاریخ اسلام و … معمولا ساعت کلاسی دروس عمومی و معارف ، 1/15 و دروس تخصصی 2/30 است.
در اکثر دانشگاه ها ، اگر دانشجو بیش از 3 جلسه غیبت در یک درس داشته باشد ، توسط واحد آموزش آن درس برای او حذف می شود البته بعضی دانشگاه ها مثل دانشگاه پیام نور در این مورد شرایط سخت گیرانه ندارند و حتی دانشجوی این دانشگاه می تواند فقط در امتحانات پایان ترم حضور یابد.
هر ترم دانشگاه آزاد چند ماه و هزینه هر ترم تحصیل چقدر است ؟
هر ترم دانشگاه چند ماه است - راهنمای مدت زمان هر ترم دانشگاه ها

 

شهریه هر ترم دانشگاه چقدر است و تا چه زمانی فرصت داریم تا شهریه را پرداخت کنیم ؟ میزان شهریه دانشگاه ها متفاوت است 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/rj16
نظرتان را بنویسید