عیب یابی پکیج بوتان یکی از مشکلات عمده ای است که امروزه گریبانگیر بسیاری از خانواده ها شده است. با ساخت و ساز مدرن، دیگر بخاری ها و دیگ های گازی جای خود را به بسته بندی داده اند و همین امر باعث استفاده بسیار بیشتر از این محصول شده است.
محصولات و برندهای بسته بندی ایرانی و خارجی زیادی در بازار وجود دارد که بسیاری از خریداران بسته بندی دیواری را به دلیل کیفیت و قیمت مناسب خریداری می کنند.
در حین استفاده، این محصول ممکن است با مشکلاتی مواجه شود که نیاز به تعمیر و سرویس دارد. گاهی اوقات افراد برای پرداخت هزینه کمتر سعی می کنند دستگاه خود را جدا و تعمیر کنند.در این مقاله به طور کلی تمامی المان های مورد نیاز برای عیب یابی پکیج های بوتان را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید به سرعت عیب یابی کنید. اما توصیه می کنیم به هیچ وجه بدون حضور متخصص اقدام به تعمیر نکنید. زیرا افتتاح و سرویس پکیج ها نیازمند تجربه است.
به یاد داشته باشید که تنها دانستن نحوه تشخیص عیوب بسته بندی نمی تواند به شما کمک کند، بلکه باید با انواع مدل های این محصول نیز آشنا باشید.
بسته بندی بوتان با توجه به نیاز مصرف کننده در مدل های مختلف به روز شده و در بازار موجود می باشد. هر کدام از این محصولات ممکن است عیوب متفاوتی داشته باشند و نحوه نمایش آن ها نیز متفاوت طراحی شده باشد.
به یاد داشته باشید که تنها دانستن نحوه تشخیص عیوب بسته بندی نمی تواند به شما کمک کند، بلکه باید با انواع مدل های این محصول نیز آشنا باشید.
بسته بندی بوتان با توجه به نیاز مصرف کننده در مدل های مختلف به روز شده و در بازار موجود می باشد. هر کدام از این محصولات ممکن است عیوب متفاوتی داشته باشند و نحوه نمایش آن ها نیز متفاوت طراحی شده باشد.
رایج ترین مشکلات پکیج بوتان
هر یک از مدل های مختلف پکیج دارای ارورهای متفاوتی هستند. ولی با این حال مشکلاتی که برای این محصول ایجاد می شود در موارد مشابه اتفاق می افتد. از این رو به عمده ترین مشکلات پکیج بتوان می پردازیم.
خاموش شدن مداوم پکیج
اگر شما از پکیج های بوتان استفاده می کنند شاید با این مشکل رو به رو شده باشید. در این موارد افراد نگران هزینه های تعمیر بوده و سعی می کنند خود مشکل را رفع نمایند.
برای اینکه مشکل خاموش شدن پکیج رفع شود، قبل از هر چیز باید علت آن مشخص گردد. از جمله مواردی که در بروز مشکل فوق تاثیر گذار است می توان به:
- خراب شدن برد پکیج
- کم فشار شدن اب یا گاز با توجه به فشار تنظیم شده دستگاه
اشاره نمود. برای اینکه پکیج شما در کمترین زمان و بدون هزینه های اضافی به فعالیت خود ادامه دهد پیشنهاد می کنیم با متخصصین در این حوزه تماس بگیرید.
ایجاد سر و صدای زیاد
وقتی که پکیج با سر و صدای زیادی همراه است نباید به حال خود رها کرده و اجازه بدهید به همن منوال فعالیت خود را ادامه دهد. چرا که ممکن است بخشی از قطعات دستگاه دچار مشکل باشد که در صورت تعمیر نکردن به بخش های دیگر نیز سرایت کند و هزینه تعمیرات افزایش یابد.
- از اصلی ترین دلایل ایجاد صدا در پکیج، رسوب گذاری و هوا گرفتن آن اشاره نمود. برای این منظور حتما باید شما اقدام به رسوبگیری و یا هواگیری نمایید.
- وجود آب در لوله های پکیج می تواند باعث انقباض و انبساط شده و همین امر منجر به سر و صدای دستگاه شود.
- علت دیگر جوشیدن آب درون ترموستات است. باید این بخش را مورد بررسی قرار دهید. چرا که نباید به صورت دائمی آب در حال جوش باشد. به همین جهت در صورت بروز این مشکل تنظیمات دمای پکیج را کنترل کنید.
در صورت ناتوانی در این کار با متخصصین و تعمیرکاران خبره در این زمینه تماس بگیرید.
افزایش دمای آب خروجی
اگر با افزایش دمای آب خروجی پکیج مواجه هستید باید موارد زیر مورد بررسی قرار گیرد. چرا که یکی از موارد ذکر شده علت بروز این مشکل است.
- میزان گاز ورودی پکیج مورد بررسی قرار گیرد.
- اگر فشار آب ورودی کم است باید اقدام به رفع مشکل نمایید.
- ممکن است مسیر ورودی و خروجی آب پکیج مسدود باشد که سریعا باید این مشکل رفع گردد.
ارورهای مدل های مختلف پکیج بوتان
همانطور که در قسمت های قبل گفته شد، پکیج بوتان مدل های مختلفی دارد که هر کدام از آنها از کاراکترهای جداگانه ای برای نشان دادن خطاها استفاده می کنند.
در ادامه این مقاله قصد داریم تا خطاهای هر یک را به صورت جداگانه و برای تشخیص سریعتر و بهتر مشکل پکیج بیان کنیم.
خطاهای پکیج بوتان مدل ورونا – Verona
E01: اگر بعد از مرحله جرقه زنی پکیج روشن نشود ارور فوق بر روی پکیج نمایش داده می شود.
E02: زمانی که دمای آب بیش از حد بالا برود و یا اینکه قطع شدن کابل اتفاق بیفتد کلید حرارتی فعال می شود. در این صورت این خطا بر روی پکیج نمایش می دهد.
E03: زمانی که کلید حرارتی کلاهک تعدیل فعال می شود.
E04: نمایشگر کم بودن فشار آب برای فرایند گرمایشی
E06: زمانی که سنسور آب گرم بهداشتی دچار خرابی شود ارور نمایش می دهد.
E07: در صورت قطع شدن سیم سنسور آب بهداشتی یا NTC بهداشتی
E09: اب در مدار به درستی گردش نمی کند.
E11: وجود پارازیت مغناطیسی در اطراف شعله
E12: زمانی که سیم مدولاتور شیرگاز قطع کند.
E28: زمانی که یک خطا به صورت مداوم و بیش از ۵ بار نمایش داده می شود.
ارورهای پکیج بوتان مدل پرلا – Perla
E01: شعله ایجاد نمی شود.
E02: کلید حرارتی دچار مشکل شده است.
E03: این ارور نشانگر سه مشکل است: وجود خطا در پرشر خروجی دود (سوییچ)، خطا در مجموعه دود و فن، مشکل در ترموستات دود
E04: زمانی که فشار آب در فرایند گرمایش کم باشد.
E06: وقتی سنسور تشخیص دما و گرمای آب مصرفی دچار مشکل می شود.
E07: وقتی NTC گرمایشی دچار قطعی باشد.
E11: زمانی که شعله و حرارت قبل از رسیدن به دستور برد به شیر گاز حس شود.
ارور دما + چشمک زمان: این ارور زمانی که ترموستات ایمنی دود، کم بودن فشار آب گرمایشی و فعال بودن کلید فشار نمایش داده می شود.
ارورهای پکیج بوتان مدل کالداونیزیا – CALDA VENISIA و پکیج بوتان مدل اپتیما – OPTIMA
سبز چشمک زن هر ۰/۵ ثانیه: این ارور نشان می دهد که:
- مجموعه فن و یا پرشر دچار خرابی شده است.
- پمپ سیرکولاتور مشکل دارد.
- در کلید حداقل فشار یا چگالیده مشکل ایجاد شده است.
ممکن است ارور فوق مشکلات دیگری را نیز نمایش دهد. اگر بعد از مطالعه مقاله و همچنین دفترچه راهنما علت را تشخیص ندادید سریعا با متخصصین تعمیرات پکیج بوتان تماس بگیرید.
متخصصین دکتر تعمیرکار
هنگامی که بسته شما با خطا یا مشکل مواجه شد، بلافاصله با پزشک تعمیرکار خود تماس بگیرید. این مرکز تعمیرات مجهز به بهترین تکنسین های تعمیراتی که در زمینه مدرن ترین پکیج های بوتان در مدل های مختلف آموزش های عملی و تجربی را گذرانده اند قادر است در کمترین زمان ممکن و با قیمت مناسب اقدامات لازم را انجام دهد.
عیب یابی پکیج بوتان باید توسط افراد متخصص انجام شود. پس فراموش نکنید که با این مرکز تماس بگیرید.
حرف آخر
عیب یابی پکیج بوتان تنها بخشی از تعمیرات این دستگاه به شمار می رود. در حال حاضر دستگاه های به روز با کمک ارورهایی که نمایش می دهد به راحتی مشکل را نمایان می کنند.
برای اینکه هزینه تعمیرات خود را چند برابر نکنید در اولین فرصت پکیج را خاموش کرده و با متخصصین دکتر تعمیرکار ( در هر نقطه از استان تهران که ساکن هستید) تماس بگیرید.