عملکرد پروتز های هوشمند پا (پای مصنوعی هوشمند)

عملکرد پروتز های هوشمند پا (پای مصنوعی هوشمند)
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
پروتز ساز

اصطلاح پروتز های هوشمند زمانی بکار می روند که دارای قطعات الکترونیکی و هوشمند باشند.

پروتزهای هوشمند با پیشرفت تکنولوژی و فناوری به افراد قطع عضو کنترل بیشتری بر اندام خود می دهد. با استفاده از دستگاه‌های کنترل‌شده با رایانه، افرادی که قبل از قطع عضو فعال بودند، می‌توانند به لطف پیشرفت‌های فناوری پروتز، کارهایی را که دوست داشتند انجام دهند.

قطعه های الکترونیکی که از طریق یک سوکت به بدن انسان متصل می شود و تلاش می کند عملکرد یک پای طبیعی را تکرار کند.

پروتز پای هوشمند از حسگرها، یک ریزپردازنده مچ پا/پا یا زانو و حداقل یک باتری تشکیل شده است.

بصورت طبیعی زمانی که فرد با دو پای سالم خود راه می رود وقتی به مانعی مانند پله ها نزدیک می شود، به آن ها نگاه می کند تا ارتفاع، شیب، عرض و غیره را بسنجیم. برای بالا رفتن از پله ها با پاهای طبیعی، به طور خودکار گام، محل قرارگیری پا، زوایای مفاصل و قدرت عضلانی خود را تنظیم می کنیم. این به دلیل توانایی مغز ما در موارد زیر ممکن است:

  1. یک نقشه سه بعدی از محیط اطراف خود از جمله زمین را درک کنید.
    از حس عمقی برای حفظ حس دقیق موقعیت بدن خود در نقشه سه بعدی استفاده کنید.
    دقیقاً حرکات صدها عضله را تنظیم و کنترل کنید.
    پروتز های هوشمند پا در حال حاضر در بازار تلاشی برای تکرار این سیستم پیچیده ندارند در عوض، حسگرهای آنها اطلاعاتی مانند سرعت راه رفتن، زوایای مفصل و غیره را جمع‌آوری می‌کنند. سپس ریزپردازنده‌ها از این داده‌ها برای تنظیم خودکار تنظیمات مانند مقاومت مفصل، گاهی اوقات صدها یا حتی هزاران بار در ثانیه استفاده می‌کنند.این سیستم ها موضعی، واکنش پذیر و کاملاً مستقل از مغز انسان هستند. با این حال، به‌طور قابل‌توجهی موفق هستند.

تیم پروتز ساز با داشتن متخصصین پروتز با توجه به شرایط و هدف فرد قطع عضو هر قطعه هوشمندی که برای فرد قطع عضو کارایی داشته باشد را پیشنهاد می دهد تا همه بتوانید بهترین تجربه را از داشتن پای مصنوعی داشته باشند.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/W54J
نظرتان را بنویسید