بهترین روش جمع بندی فیزیک کنکور سراسری

بهترین روش جمع بندی فیزیک کنکور سراسری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو

فیزیک یکی از درسایی که می تونه در نتیجه کنکور داوطلبای ریاضی و تجربی تاثیر خیلی خوبه بزاره. این درس به خاطر زیاد بودن حجم مطالبش احتیاج به مرور و جمع بندی در بازه های زمانی مشخص داره. جمع بندی درس فیزیک بهتره با استفاده از آزمونای شبیه ساز کنکور و تحلیل این آزمونا انجام بشه تا بتونین بازدهی بالاتری در این درس داشته باشین.

 

 

فیزیک، درسیه که بیشتر بچه های کنکوری رو دچار مشکل می کنه، درسته که تمام موفقیت کنکور بستگی به درس فیزیک نداره اما می تونه تاثیر خیلی خوبی رو نتیجه کنکور داوطلبا داشته باشه. افرادی در این درس موفقن که مراحل یادگیری رو به طور کامل انجام داده باشن، رو تجزیه و تحلیل سوالا و حل مسائل فیزیک به تسلط کامل رسیده باشن.

زیاد بودن حجم مسائل فیزیک، اون رو جزو دروس فرار قرار داده. برای مقابله با این مشکل بهتره که حتما در بازه های مشخصی مباحث خونده شده رو مرور و جمع بندی کنین تا به یک طبقه بندی درستی در ذهنتون برسین و بازدهیتون در این درس بالاتر بره. به خاطر اهمیت درس فیزیک در کنکور ریاضی و تجربی، در این مقاله همه چیزایی که راجع به جمع بندی این درس لازمه بدونین رو گفتیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشین!

 

سیر تا پیاز جمع بندی فیزیک از نظر رتبه های برتر

زمان جمع بندی درس فیزیک با سه دسته داوطلب رو به رو می شیم، نحوه جمع بندی دروس برای همه داوطلبا با هم متفاوته و به شرایط و سطح علمی هر شخصی بستگی داره اما همه مراحلی که باید انجام بدن به طور کاملا یکسانه.

 

مراحل جمع بندی درس فیزیک

 

مشخص کردن وضعیت خودتون در تمام مباحث

 

یک جدول مطابق جدول زیر آماده کرده و تمام مباحث فیزیک رو نوشته و وضعیت خودتون رو توشون مشخص می کنین. هدف از انجام این کار دونستن شرایط واقعیتونه. چون هر شخصی با دیدن شرایط خودش در تمام مباحث درسی، یه برنامه راهبردی برای بهتر کردن وضعیت خودش به ذهنش میرسه و باعث میشه تا بدونه برای مرور هر مبحث چه قدر زمان بزاره و چه کارایی انجام بده تا راندمان کارش بالاتر بره.

 

نام درسمبحثوضعیت مطالعهوضعیت تستمیانگین درصد
فیزیکحرکت شناسیخوبکم70
کار و انرژیضعیفزیاد10
گرمامتوسطمتوسط20

 

تهیه منبعی متناسب با دوران جمع بندی

 

از اونجایی که زمان جمع بندی کنکور سراسری خیلی محدوده و هدف مشخص شده در این دوران (مرور، تسلط و دسته بندی مطالب برای دسترسی راحت تر سر جلسه آزمون و ...) هستش لازمه تا همه داوطلبا منابعی رو برای این دوران انتخاب کنن که بتونه تمام انتظاراتشون رو برای بازه جمع بندی برآورده کنه. اصطلاحا یه دور مرور تمام مباحث خونده شده رو داشته باشن. انتهای همین مقاله منابع مناسب جمع بندی معرفی شده که می تونن با توجه به شرایطشون مناسب ترین کتاب رو انتخاب کنن.

 

تحلیل آزمون شبیه ساز

 

بعد از به پایان آزمون شبیه سازتون، شروع به تحلیل سوالای آزمون کنین. در تحلیل آزمونتون حتما باید سوالا رو دونه دونه بررسی کرده حتی سوالایی که به جواب درست رسیده بودین. دلیل غلط بودن گزینه ها در هر سوال رو هم بررسی کنین حتما نکاتی که باعث اشتباهاتتون در هر آزمون شده رو یادداشت کنین تا این مشکلات رو برطرف کنین تا باعث پایین اومدن راندمانتون نشه.

بیشتر بخوانید: بودجه بندی درس فیزیک کنکور تجربی

 

برگزاری آزمون شبیه ساز

 

آزمون شبیه ساز کنکور سراسری به آزمونی گفته میشه که بتونه تمام شرایط کنکور رو براتون تداعی کنه. در این مرحله در بازه های کوتاه مدت (به طور مثال 2 روز یک بار) مباحثی که مرور کردین رو انتخاب کرده و تعداد سوالا و زمان پاسخ گویی به این سوالا مثل شرایط کنکور سراسری برای رشته ریاضی 45 سوال و 55 دقیقه زمان پاسخ گویی، برای رشته تجربی 30 سوال با 37 دقیقه مدت زمان پاسخ گویی باشه و شروع به حل کردن سوالا کنین.

 

تورق سریع نکات و فرمولای هر مبحث

 

بعد از انتخاب منبع مناسب با توجه به شرایط علمیتون، مبحثی که قراره در دوره جمع بندی بخونین رو مشخص کرده و نکات و فرمولای مربوط به اون مبحث رو یک دور مرور کنین تا تقریبا تمام مباحثش یادتون بیاد.

بیشتر بخوانید: تورق سریع هفته آخر

 

 

 

 

 

زمان شروع جمع بندی فیزیک کنکور سراسری

شهریور ماه: به خاطر حجم زیاد درس فیزیک متقاضیای کنکور ریاضی و تجربی از تابستون شروع به مطالعه این درس می کنن تا بتونن تو تابستون حداقل 1/3 مطالب این درس رو جمع کنن و وقتی برای مرور دوباره کتاب درسی داشته باشن. انتهای شهریور ماه حدود 1 هفته برای جمع بندی مباحث فیزیک وقت بزارین و تمام مطالب رو یک بار جمع بندی کنین.

 

دی ماه بعد از امتحانات نیم سال اول: با اتمام امتحانات نوبت اول پایه دوازدهم، حجم دروس سال دوازدهم به نصف رسیده و دوباره جمع بندی مطالب به همون شیوه جمع بندی اولیه انجام می شه چون حجم مطالب هنوز کمه جمع بندی حدود یک هفته زمان میبره تا تمام مطالب مربوط به فیزیک رو یک بار دیگه مرور کنین.

 

اردیبهشت ماه: این مرحله از جمع بندی مهم ترین و طلایی ترین فرصت برای همه دانش آموزاست چون تقریبا تمام مطالب درسی تموم شده و حالا تثبیت نهایی مطالب انجام می شه و می تونین تمام مباحث رو آزمون جامع بگیرین و خودتون رو به صورت کلی تر  و با بهترین روش جمع بندی کنکور در این درس بسنجین.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زمان برگزاری کنکور سراسری می توانید مقاله زیر را مطالعه کنین.

بیشتر بخوانید : زمان برگزاری کنکور

 

منابع جمع بندی فیزیک کنکور سراسری

یکی از سوالایی که زمان جمع بندی ذهن خیلیا رو به خودش مشغول می کنه اینه که "در دوران جمع بندی از چه منابعی استفاده کنیم و بیشتر روشون تمرکز کنیم"؟ توجه داشته باشین بهترین منبع برای جمع بندی کنکور، اون منبعیه که در عین کامل بودن، منطبق با کتاب درسی باشه، بیان ساده و قابل فهمی داشته باشه تا بتونین با مطالعه اون و دسترسی به نکات مهم بازدهی درس فیزیک رو بالا برده و در افزایش درصد این درس کمکتون کنه. اصولا منبعی که همه این شرایط رو داشته باشه دست نوشته ها، خلاصه نویسی ها، حاشیه نویسی ها و خط کشی های خودتون هست که در طول سال انجام دادین.

 

ممکنه خیلی از داوطلبای کنکوری به هر دلیلی موفق به نوشتن خلاصه درس فیزیک نشده باشن و حالا به فکر یک کتاب خوب برای جمع بندی این درس باشن. کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلیکو بهترین کتابای جمع بندی درس فیزیک رو براتون در جدول زیر مشخص کردن تا با خوندن این کتابا بتونین مناسب ترین منبع جمع بندی درس فیزیک رو تهیه کنین. در جدول زیر مناسب ترین منابع جمع بندی درس فیزیک رشته ریاضی قرار داده شده است.

 

نام کتابانتشاراتسریدانلود بخشی از کتاب
موج آزمون فیزیک پایه نظام جدید نشرالگوموج آزمونکلیک کنید
فصل آزمون فیزیک ریاضی جامعخیلی سبزفصل آزمونکلیک کنید

 

از اونجایی که مباحث بیان شده در کنکور تجربی و ریاضی با هم متفاوته در ادامه مناسب ترین منابع جمع بندی درس فیزیک رشته تجربی با توجه به اهمیت این درس در نتیجه کنکور در قالب یک جدول برای شما داوطلبان عزیز جمع آوری شده که به شرح زیر است:

 

نام کتابانتشاراتسریدانلود بخشی از کتاب
موج آزمون فیزیک پایهنشرالگوموج آزمونکلیک کنید
جمع بندی فیزیک تجربیخیلی سبزجمع بندیکلیک کنید
فصل آزمون فیزیک تجربی جامعخیلی سبزفصل آزمونکلیک کنید
فیزیک جامع کنکور تجربی ( جلد 1 )دوازدهم گاجخط ویژهکلیک کنید
فیزیک جامع کنکور تجربی ( جلد 2 )پایهکلیک کنید

 

در بازه های جمع بندی نهایی می تونین از سوالای کنکور سالای گذشته هم استفاده کنین. اگه به این سوالا دسترسی نداشتین، می تونین با خوندن مقاله زیر اقدام به دانلود سوالای سالای گذشته کنکور سراسری کنین. 

در ادامه بخوانید : دانلود سوالات و پاسخنامه کنکور ریاضی

اگه بعد از خوندن این مقاله سوال و یا ابهامی در مورد نحوه جمع بندی فیزیک کنکور سراسری داشتین، می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با مشاورای این مرکز در ارتباط باشین و سوالای خودتون رو بپرسین. پیشنهاد می کنیم با عضویت در کانال کنکور سراسری تحصیلیکو از تموم اخبار مرتبط با کنکور سراسری مطلع بشین.

 

 

 

 


 

سوالات متداول


 

1- ✔️ برای جمع بندی اصولی درس فیزیک باید چیکار کنیم؟

✔️ برای جمع بندی اصولی درس فیزیک حتما باید بعد از مشخص کردن وضعیت علمیتون، منابع مناسب رو تهیه کرده و طبق مراحل گفته شده در متن مقاله اقدام کنین.

 

2- ✔️ در دوران جمع بندی چند روز یک بار مرور مطالب رو داشته تا بازدهی بالایی از این دوران داشته باشیم؟

✔️ همونطور که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده آزمون شبیه ساز 2 روز یک بار خیلی می تونه کمکتون کنه.

 

3- ✔️ بهترین منابع جمع بندی درس فیزیک چه کتابایی هستن؟

✔️ بهترین منبع جمع بندی درس فیزیک خلاصه استاندارد داوطلبه اما در صورتی که خلاصه استاندارد ندارین می تونین یکی از منابع گفته شده در متن مقاله رو انتخاب کنین.

منبع : بهترین روش جمع بندی فیزیک کنکور سراسری

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/vnQr
نظرتان را بنویسید