منابع آزمون دکتری مدیریت بازرگانی

منابع آزمون دکتری مدیریت بازرگانی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
از اولین قدم های آمادگی برای آزمون دکتری مدیریت بازرگانی 1400 ، شناسایی منابع مناسب و مفید بوده که اگر به درستی انتخاب شده باشد ، داوطلبان را به کسب رتبه قبولی در رشته مورد نظرشان نزدیک می کند . این منابع شامل دروس تخصصی و درس های استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی می باشد .



رشته مدیریت بازرگانی جزو رشته های امتحانی گروه علوم انسانی است . با توجه به دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ، تمامی داوطلبانی که از تمامی رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شدند ، می توانند در این کدرشته امتحانی شرکت کنند . رشته مدیریت بازرگانی در سال های گذشته در دوره های روزانه ، نوبت دوم ، پیام نور ، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد پذیرش دانشجو داشته است . در ادامه این مقاله به بررسی سوالات و منابع آزمون دکتری مدیریت بازرگانی می پردازیم .



سوالات آزمون دکتری مدیریت بازرگانی
در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ، رشته مدیریت بازرگانی با گرایش مدیریت بازاریابی ، مدیریت سیاست گذاری بازرگانی و رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی است . عناوین دروس امتحانی این رشته شامل موارد زیر است :



عناوین دروس امتحانی رشته مدیریت بازرگانی در آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد
سوالات دروس عمومی سوالات دروس تخصصی در سطح کارشناسی  سوالات دروس تخصصی در سطح کارشناسی ارشد
استعداد تحصیلی - زبان انگلیسی آمار و كاربرد آن در مدیریت - مبانی سازمان و مدیریت - اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام بازاریابی و مدیریت بازار - رفتار مصرف كننده





منابع آزمون دکتری مدیریت بازرگانی
سازمان سنجش آموزش کشور ، منابع آزمون دکتری را به صورت قطعی بیان نکرده است و فقط به بیان کردن عناوین دروس امتحانی در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد پرداخته است . بنابراین نمیتوان به قطعیت گفت که کتاب های زیر جزو منابع اصلی آزمون دکتری مدیریت بازرگانی هستند . ما در این مقاله تلاش کرده ‌ایم به معرفی کتاب‌ های موجود در بازار که می توانند به عنوان منابع مناسبی برای آمادگی آزمون دکتری باشند ، بپردازیم .
برای دروس تخصصی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانید از منابع ذکر شده در جدول زیر استفاده کنید :

برای دروس استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی می توانید از منابع ذکر شده در جدول زیر استفاده کنید :


مجموعه دروس استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی
دروس استعداد تحصیلی دروس زبان انگلیسی
استعداد تحصیلی ، نویسنده : صداقت انتشارات نگاه دانش

کتاب های تخصصی انتشارات سمت ، 1100 لغت ضروری

لازم به ذکر است داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دکتری را دارند باید از دانش عمومی زبان انگلیسی برخوردار باشند . این که هر داوطلبی چه درصدی در درس زبان کنکور دکتری کسب می کند ، تا حدودی به دانش زبان عمومی وی مربوط است .



منابع آزمون دکتری مدیریت بازرگانی
دروس در سطح کارشناسی آمار و کاربرد آن در مدیریت آمار و كاربرد آن در مدیریت، دكتر عادل آذر و منصور مومنی و سعید جعفری
مبانی سازمان و مدیریت مبانی سازمان و اصول مدیریت، علی رضائیان، تهران، انتشارات سمت
مدیریت عمومی، سیدمهدی الوانی
منابع انسانی، اسفندیار سعادت
تجزیه و تحلیل سیستم‌ها، علی رضائیان
طراحی و ساختار ، رابینز
رفتار سازمانی، علی رضائیان
اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام مدیریت ما، مدیریت اسلامی در پرتو نهج‌البلاغه امامعلی، علی‌اصغرپور عزت، بنیاد نهج‌البلاغه
مدیریت اسلامی، رویکردها، علی نقی امیری و حسن عابدی جعفری، سمت
مدیریت اسلامی، علی‌اکبر افجه‌ای، جهاد دانشگاهی دانشگاه علامه طباطبایی
مدیریت اسلامی و الگوهای آن، لطف‌الله فروزنده دهکری، دانشگاه پیام نور
اصول مدیریت اسلامی و الگوهای آن، ولی الله نقی‌پورفر، مرکز آموزش مدیریت دولتی
مدیریت در اسلام، زیر نظر دکتر سید مهدی الوانی، انتشارات حوزه و دانشگاه
دروس در سطح کارشناسی ارشد بازاریابی و مدیریت بازار کتاب اصول بازاریابی، تالیف فیلیپ کاتلر و گری آرمسترانگ، مترجم بهمن فروزنده، انتشارات آموخته.
کتاب مدیریت بازاریابی، تالیف فیلیپ کاتلر و کوین کلر، ترجمه مهدی امیر جعفری، انتشارات نص.
کتاب بازاریابی و مدیریت بازار، تالیف احمد روستا، داور ونوس و عبدالحمید ابراهیمی، انتشارات سمت.
کتاب مدیریت استراتژیک بازاریابی، تالیف الگزاندر چرنو، ترجمه کامبیز حیدرزاده و نیما شجاعی، انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی.
کتاب مدیریت بازار (مدیریت بازاریابی)، تالیف داود محبعلی و علی اکبر فرهنگی، انتشارات امیرکبیر.
کتاب مدیریت بازاریابی، تالیف داور ونوس، انتشارات نگاه دانش نوین.
کتاب مدیریت بازاریابی، تالیف مهرداد پِرِچ و کیانوش کلانتری، انتشارات شهر آب، آینده سازان.
کتاب مدیریت بازاریابی، تالیف رضا مناجاتی، انتشارات نگاه دانش.
کتاب اصول مدیریت بازاریابی، تالیف جف لنکستر و لستر مسینگهام، مترجمان حسین نوروزی و نیما سلطانی نژاد، انتشارات مهربان.
کتاب مدیریت بازاریابی، تالیف سید جواد پورحسینی، انتشارات علوی فرهیخته.
کتاب مدیریت بازاریابی، تالیف مسعود مشهدی، انتشارات پوران پژوهش.
کتاب بازاریابی و مدیریت بازار (با نگرش مدرن)، تالیف مهرداد علیپور، انتشارات به آوران.
کتاب بازاریابی (مدیریت بازار)، تالیف شاهرخ افلاکی، انتشارات کیومرث.
کتاب مفاهیم بازاریابی و مدیریت بازار، تالیف رسول رحمتی نودهی، انتشارات گسترش فرهنگ کتاب.
کتاب قضایایی در بازاریابی و مدیریت بازار، تالیف داور ونوس، انتشارات سمت.
کتاب مباحث و موضوعات مدیریت بازاریابی با نگرش بازار ایران، تالیف پرویز درگی، انتشارات بازاریابی.
کتاب تحلیلی بازاریابی و مدیریت بازار ویژه دانشجویان مدیریت، تالیف محمدحسین بلاغی اینالو، انتشارات راه.
کتاب بازاریابی و مدیریت بازار (رشته مدیریت بازرگانی)، تالیف حسن الوداری، انتشارات دانشگاه پیام نور.
کتاب مبانی مدیریت بازاریابی، تالیف فیلیپ کاتلر، مترجم علی پارساییان، انتشارات ترمه.
کتاب تحقیقات بازاریابی، تالیف داور ونوس، احمد روستا و عبدالحمید ابراهیمی، انتشارات سمت.
کتاب استراتژی بازاریابی با رویکردی تصمیم محور، تالیف هارپر بوید، جان مالینز، جان کلود لرش و اورویل واکر، مترجمان سیدمحمد اعرابی و داود ایزدی، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی.
کتاب مدلهای کمی در تحقیقات بازاریابی، تالیف فیلیپ هانس و ریچارد پاپ، مترجم کامبیز حیدرزاده، انتشارات کساکاوش.
کتاب بازاریابی خلاق: روش های کشف ایده های راه گشا در بازاریابی، تالیف فرناندو تریاس دبس و فیلیپ کاتلر، مترجمان کامبیز حیدرزاده و رضا رادفر، انتشارات کساکاوش.
کتاب ده اشتباه نابخشودنی در بازاریابی: نشانه ها و راه حل ها، تالیف فیلیپ کاتلر، مترجم کامبیز حیدرزاده، انتشارات کساکاوش.
کتاب برنامه ریزی بازاریابی: مفاهیم، الگوها، ساختارها، استراتژی ها، تجربیات و مستندات، تالیف علی اکبر اسلام، انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی.
کتاب بازاریابی پیشرفته، تالیف محمدحسین منتظری فر، انتشارات ضریح آفتاب.
کتاب برنامه بازاریابی (راهنمای عملی تدوین و اجرای برنامه بازاریابی)، مولفان حسین منتی، علی متولی، کاظم چاوشی و فاطمه یاوری گهر، انتشارات ترمه.
مدیریت استراتژیک کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته، تالیف هلن جعفری و علیرضا مزرعتی، انتشارات خردمندان.
کتاب راهنمای جامع مدیریت استراتژیک پیشرفته، تالیف محمدرضا اوقانی، انتشارات فراگیران سینا.
کتاب برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک، تالیف جان پیرس و ریچاردکنت رابینسون، مترجم سهراب خلیلی شورینی، انتشارات یادواره کتاب.
کتاب مدیریت استراتژیک، تالیف فردآر دیوید، مترجمان علی پارسائیان و محمد اعرابی، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.
کتاب مبانی مدیریت استراتژیک، تالیف دیوید هانگر و توماس ال ویلن، مترجمان محمد اعرابی و داوود ایزدی، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.
کتاب نگرشی جامع بر مدیریت استراتژیک، تالیف علیرضا علی احمدی، مهدی فتح الله و ایرج تاج الدین، انتشارات تولید دانش.
کتاب مدیریت استراتژیک و سیاست کسب و کار (2جلدی)، تالیف جى . دیوید هانگر و توماس ال . ویلن، ترجمه سیدمحمد اعرابی و هاشم آقازاده، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی.
کتاب سازمان استراتژی محور، تالیف رابرت اس.کاپلان و دیویدپی.نورتون، ترجمه پرویز بختیاری، انتشارات نگاه دانش.
کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک؛ رویکردی جامع، تالیف سیدحمید خدادادحسینی و شهریار عزیزی، انتشارات صفار – اشراقی.
کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته (کارشناسی ارشد مدیریت)، تالیف رضا رسولی، علی صالحی و اکرم هادی زاده مقدم، انتشارات دانشگاه پیام نور.









مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز آماده اند از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا برنامه ریزی کنکور دکتری 1400 را به بهترین شکل ممکن برای داوطلبان انجام داده و آنها را در تهیه بهترین منابع آزمون دکتری یاری نمایند .










سوالات متداول


1- مهمترین منابع آزمون دکتری مدیریت بازرگانی چیست ؟
فهرست منابع مهم آزمون دکتری این رشته در متن مقاله ارائه شده است .




2- عناوین دروس امتحانی آزمون دکتری رشته مدیریت بازرگانی شامل چه موضوعاتی است ؟
دروس امتحانی آزمون دکتری این رشته شامل دروس عمومی و تخصصی بوده که در این مطلب توضیح داده شده است .




3- گرایش های رشته مدیریت بازرگانی برای آزمون دکتری چیست ؟
بعضی از رشته های امتحانی دارای گرایش های متفاوتی در کنکور دکتری هستند که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است .

منبع : منابع آزمون دکتری مدیریت بازرگانی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/pMVm
نظرتان را بنویسید