تسویه حساب دانشگاه پیام نور

تسویه حساب دانشگاه پیام نور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

برای انجام مراحل فراغت از تحصیل و دریافت گواهی موقت دانشگاه پیام نور، دانشجویان باید ابتدا مراحل تسویه حساب دانشگاه پیام نور را انجام داده و سپس با ارائه مدارک لازم و تایید دانشگاه، گواهی موقت خود را دریافت نمایند.

 

 

دانشجویانی که پس از تحصیل در دانشگاه پیام نور می خواهند مراحل فراغت از تحصیل خود را طی کنند، باید در ابتدا در سایت گلستان پیام نور، مراحل تسویه حساب دانشگاه پیام نور را طی کنند. پس از انجام تسویه حساب، در همان سایت گلستان می توانند با ارائه مدارک لازم، گواهی موقت دانشگاه پیام نور را دریافت نمایند.

دانشجویان برای انجام تسویه حساب دانشگاه پیام نور باید از نحوه این کار اطلاع داشته باشند، بنابراین در این مقاله سایت تسویه حساب دانشگاه پیام نور، نحوه تسویه حساب دانشگاه پیام نور و نحوه دریافت گواهی موقت دانشگاه پیام نور توضیح داده شده است.

 

سایت تسویه حساب دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های شهریه پرداز بوده که برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی این دانشگاه، دانشجویان باید مبالغ مشخصی را به عنوان شهریه برای هر ترم تحصیلی پرداخت نمایند. دانشجویان دانشگاه پیام نور، برای محاسبه شهریه هر ترم تحصیلی خود باید به سایت پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور که همان سامانه گلستان پیام نور می باشد، مراجعه کرده و مراحل پرداخت شهریه را به صورت اینترنتی انجام دهند.

 

در دانشگاه های شهریه پرداز از جمله دانشگاه پیام نور، دانشجویانی که تعداد واحدهای هر ترم دانشگاه پیام نور را با موفقیت گذرانده و در حال اتمام دوره تحصیلی خود هستند، برای انجام مراحل فارغ التحصیلی و دریافت مدرک دانشگاه، باید نسبت به تسویه حساب دانشگاه پیام نور اقدام نمایند. تسویه حساب به این منظور انجام می شود که دانشجویان بابت شهریه ترم های تحصیلی خود و همچنین بابت استفاده از امکانات رفاهی دانشگاه پیام نور، بدهی به دانشگاه نداشته باشند.

 

تا زمانی که مراحل تسویه حساب توسط دانشجویان به صورت کامل انجام نشده باشد، نمی توانند سایر مراحل فارغ التحصیلی را انجام دهند. تسویه حساب دانشگاه پیام نور نیز مانند پرداخت شهریه هر نیمسال تحصیلی این دانشگاه، در سایت گلستان پیام نور به نشانی reg.pnu.ac.ir انجام می شود. سامانه گلستان پیام نور  به منظور ارائه خدمات آنلاین به دانشجویان دانشگاه پیام نور از جمله انتخاب واحد دانشگاه پیام نور، پرداخت شهریه، حذف و اضافه دانشگاه پیام نور و ... ایجاد شده است.

 

دانشجویان با ورود به سایت تسویه حساب دانشگاه پیام نور به شکلی که در قسمت بعدی مقاله توضیح داده شده، می توانند میزان بدهی خود را مشاهده کرده و نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند. در ادامه لینک ورود به سایت تسویه حساب دانشگاه پیام نور برای دانشجویان قرار داده شده است.

 

برای ورود به سایت تسویه حساب دانشگاه پیام نور کلیک کنید

 

 

 

ورود به سامانه تسویه حساب دانشگاه پیام نور از طریق نشانی reg.pnu.ac.ir (گلستان پیام نور) امکان پذیر است .

 

در صورت ایجاد هر گونه تغییر در سایت تسویه حساب دانشگاه پیام نور، این مقاله به روزرسانی شده و همچنین در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا اطلاع رسانی می شود.

 

در سایت گلستان پیام نور علاوه بر تسویه حساب، دانشجویان می توانند تمامی امور آموزشی خود از جمله انتخاب واحد، حذف و اضافه، درخواست انتقالی، درخواست مرخصی تحصیلی، مشاهده تقویم آموزشی دانشگاه در هر ترم تحصیلی و سایر امور دانشجویی و اداری خود را انجام دهند. مطالعه مقاله ای که لینک آن در ادامه قرار داده شده به دانشجویان دانشگاه پیام نور کمک کرده تا از امکانات سامانه گلستان به خوبی مطلع شوند.

 

بیشتر بخوانید: سامانه گلستان پیام نور

 

 

نحوه تسویه حساب دانشگاه پیام نور

همانطور که در بالا اشاره کردیم، نحوه پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور به صورت اینترنتی و از طریق سامانه گلستان انجام می شود. همچنین مراحل تسویه حساب و فرآیند فارغ التحصیلی نیز در این سامانه انجام می شود. در این قسمت از مقاله نحوه ورود به سایت گلستان پیام نور و نحوه تسویه حساب دانشگاه پیام نور توضیح داده شده است.

 

دانشجویان ابتدا باید به سایت گلستان پیام نور به نشانی reg.pnu.ac.ir را در مرورگر خود جستجو کنند.

 

سایت تسویه حساب دانشگاه پیام نور

 

نتیجه اول مربوط به سایت گلستان دانشگاه پیام نور بوده و دانشجویان باید با کلیک بر روی آن، وارد سامانه شوند.

 

نحوه تسویه حساب دانشگاه پیام نور

 

در مرحله بعدی، با باز شدن صفحه اصلی سایت گلستان پیام نور، دانشجویان باید بر روی گزینه ورود به سیستم کلیک نمایند.

 

نحوه دریافت گواهی موقت دانشگاه پیام نور

 

در این قسمت، دانشجویان باید شناسه کاربری یا همان شماره دانشجویی و گذرواژه خود را وارد نموده و وارد پورتال گلستان خود شوند.

 

تسویه حساب دانشگاه پیام نور

 

در مرحله بعدی از منوی آموزش، باید بر روی گزینه شهریه کلیک کرده و با کلیک بر روی گزینه پرداخت های الکترونیکی دانشجو، می توانند تسویه حساب شهریه خود را انجام دهند.

 

سایت تسویه حساب دانشگاه پیام نور

 

در این مرحله مبلغ بدهی دانشجویان به همراه جزئیات بدهی آنها نمایش داده شده و پس از مشاهده میزان بدهی می توانند نسبت به پرداخت آن و تسویه حساب دانشگاه پیام نور اقدام نمایند.

 

نحوه تسویه حساب دانشگاه پیام نور

 

در صورت ایجاد هرگونه تغییر در نحوه تسویه حساب دانشگاه پیام نور، این مقاله به روزرسانی شده و همچنین در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا اطلاع رسانی می شود.

 

دانشجویان برای اطلاع از اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور، می توانند مقاله زیر را مطالعه کرده و با میزان اعتبار مدرک این دانشگاه آشنا شوند.

 

بیشتر بخوانید: اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور

 

 

 

 

نحوه دریافت گواهی موقت دانشگاه پیام نور

تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور و رشته های با کنکور این دانشگاه، مستلزم پرداخت شهریه بوده و دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می کنند پس از پایان ترم های تحصیلیشان و برای دریافت مدرک تحصیلی دوره مورد نظر، باید بدهی خود را با واحدهای مختلف دانشگاه تسویه نمایند.

 

تسویه حساب مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای دانشگاه پیام نور در سایت تسویه حساب دانشگاه پیام نور یعنی همان سامانه گلستان پیام نور انجام شده و جزئیات مربوط به بدهی دانشجویان در پایان دوره تحصیلیشان در این سامانه درج می شود. اولین مرحله در فرآیند فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور، تسویه حساب دانشگاه پیام نور بوده و پس از تکمیل آن دانشجویان می توانند سایر مراحل فارغ التحصیلی را طی کنند.

 

دانشجویانی که تسویه حساب دانشگاه پیام نور را انجام دادند، می توانند برای دریافت گواهی موقت تحصیلی خود اقدام نمایند. گواهی موقت دانشگاه پیام نور نشان دهنده این است که دانشجو دروس ارائه شده در دوره تحصیلی مورد نظر را با موفقیت گذرانده و مشکلی برای فارغ التحصیل شدن او وجود ندارد.

 

در سایت گلستان پیام نور پس از ورود به پورتال گلستان دانشگاه پیام نور، دانشجویان می توانند مدارک لازم برای دریافت گواهی موقت را مشاهده نموده و پس از ارائه مدارک به دانشگاه، گواهی موقت دانشگاه پیام نور را دریافت نمایند.

 

مدرک تحصیلی دانشجویان معمولا مدتی پس از دریافت گواهی موقت آماده شده و دانشجویانی که می خواهند مدرک خود را استعلام نمایند، باید به سامانه استعلام مدرک تحصیلی مراجعه نمایند.

 

دانشجویان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره میزان شهریه دانشگاه پیام نور و نحوه محاسبه شهریه برای مقاطع مختلف به ازای هر ترم تحصیلی می توانند مقاله زیر را مطالعه کنند.

 

در ادامه بخوانید: شهریه دانشگاه پیام نور

 

برای اطلاع از تسویه حساب دانشگاه پیام نور و همچنین در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام درباره سایت تسویه حساب، با سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا تماس بگیرید. کارشناسان سامانه مشاوره هیوا اطلاعات کاملی در این زمینه را در اختیار شما قرار می دهند. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا از آخرین اخبار در این زمینه مطلع شوید.

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️سایت تسویه حساب دانشگاه پیام نور کدام است؟

✔️سایت تسویه حساب دانشگاه پیام نور همان سایت گلستان پیام نور به نشانی reg.pnu.ac.ir بوده که در این مقاله توضیح داده شده است.



 

2- ✔️نحوه تسویه حساب دانشگاه پیام نور چگونه است؟

✔️تسویه حساب دانشگاه پیام نور به صورت اینترنتی در سایت گلستان پیام نور انجام شده که در این مقاله نحوه تسویه حساب توضیح داده شده است.



 

3- ✔️دریافت گواهی موقت دانشگاه پیام نور چگونه است؟

✔️دریافت گواهی موقت دانشگاه پیام نور پس از تسویه حساب دانشگاه پیام نور انجام شده که نحوه دریافت در این مقاله توضیح داده شده است.

منبع : تسویه حساب دانشگاه پیام نور

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/nLgE
نظرتان را بنویسید