تمهیدات وزارت علوم برای داوطلبان دکتری که دفاع نکرده اند

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
وزارت علوم برای دانشجویان کارشناسی ارشد که در آزمون دکتری قبول شده‌اند ، اما هنوز دفاع نکرده‌اند ، تمهیداتی را در نظر گرفته است .

با شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن دانشگاه‌ها بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی « دکتری و ارشد » با مشکل مواجه شدند .

بیشتر دانشگاه‌ها شرایط دفاع مجازی از رساله و پایان نامه را راه اندازی کردند و دانشجویان به صورت مجازی دفاع کردند ، با این وجود برخی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد به دلیل محدودیت‌های تردد و  در دسترس نبودن اساتید موفق نشدند در مهلت مقرر دفاع خود را انجام دهند .  

بسیاری از این دانشجویان دوره کارشناسی ارشد ، در کنکور دکتری ناپیوسته سال 1399 شرکت کرده و قبول شده اند و در مرحله دوم گزینش علمی و بررسی سوابق پژوهشی ، دعوت به مصاحبه دکتری شده اند . در صورتیکه این دانشجویان تا زمانی که موفق به دفاع نشوند حتی اگر در این مرحله قبول شوند از تحصیل در مقطع دکتری باز می‌مانند .

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم در نامه‌ای به سازمان سنجش که آن را در اختیار خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران ، قرار داد، اعلام کرده است : 

با عنایت به اضطرار پیش آمده ناشی از همه‌گیری بیماری کروید 19 ، در جهت کمک به آن عده از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد که در حال گذراندن پایان نامه خود و در آستانه دانش آموختگی بوده‌اند و به ناگزیر زمان دانش آموختگی آنان با تاخیر مواجه شده است ، موافقت می‌شود .

در ادامه این نامه آمده است : در صورت تایید دانشگاه محل تحصیل ، آن عده از دانشجویانی که در آزمون ورودی دکتری تخصصی سال 13‌99 پذیرفته می‌شوند ، بتوانند « در صورت اتمام دوره کارشناسی ارشد » تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی 14‌00‌-‌13‌9‌9 ، تحصیل در دوره دکتری را از نیمسال دوم سال تحصیلی مذکور آغاز کنند .

منبع : تمهیدات وزارت علوم برای داوطلبان دکتری که دفاع نکرده اند
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/ZJRR
نظرتان را بنویسید