نحوه برخورد با مشکلات مالی در زندگی دانشجویی

نحوه برخورد با مشکلات مالی در زندگی دانشجویی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1

همه ما در دوران های مختلف زندگی با مشکلات مالی درگیر می شویم ممکن است درآمد خانواده کم باشد و یا اگر مشغول کار هستید ممکن است به دلیل تغییر شغل بی پول شوید . شاید مشکلات مالی شما از این هم بدتر باشد : شاید خانواده ای دارید که باید از آن ها حمایت کنید و شاید هم تنها شغلی که می توانید داشته باشید که کفاف زندگی شما را نمی دهد . رو به رو شدن با مشکلات مالی در حقیقت به معنای کشف ارزش است : نه از آن ارزش افزودهای فروشنده ماهر به دست می آید بلکه ارزش های که زندگی شما را شکل می دهند و آن چه که شما را به خودتان دلبسته می کند . در این مقاله در مورد روش برخورد با مشکلات مالی در زندگی دانشجویی مانند افزایش عزت نفس ، آرامش درونی ، گام برداری در جهت تحقق در راستای الزامات مالی ، تعیین کردن بودجه براساس واقعیت و اقتصادی بودن می پردازیم . 

 

 

” بسیاری از مردم در هنگام شکست ، خود را خیلی مقصر می دانند در حالی که تنها سود خشم ، مجازات خود است . “

 

نحوه برخورد با مشکلات مالی در زندگی دانشجویی

در مورد روش برخورد با مشکلات مالی در زندگی دانشجویی می توان به افزایش عزت نفس ، آرامش درونی ، گام برداری در جهت تحقق در راستای الزامات مالی ، تعیین کردن بودجه براساس واقعیت و اقتصادی بودن اشاره کرد :

عزت نفس خود را افزایش دهید

آرامش درونی ایجاد کنید

در راستای تحقق الزامات مالی خود گام بردارید

بودجه خود را براساس واقعیت و ارزشهای تان تنظیم کنید 

اقتصادی بودن را بیاموزید 

در ادامه مقاله به صورت کامل تری در مورد شیوه برخورد با مشکلات مالی در زندگی دانشجویی می پردازیم . 

 

 

 

 

 

عزت نفس خود را افزایش دهید

نخستین وظیفه شما ، افزایش عزت نفس تان است نه افزایش در آمد ، باید روی باورهایتان کار کنید . خطر بزرگ و شایع ، بازنده دانستن خودتان است . هرچه بیشتر خودتان را سرزنش کنید بیشتر عصبانی می شوید بیشتر به خود انگاره تان خدشه وارد می شود . به تدریج فراموش می کنید که چه کارهای با ارزشی انجام داده اید و یا این که چه انسان دوست داشتنی و ارزش مندی هستید . بسیاری از مردم در هنگام شکست ، خود را خیلی مقصر می دانند در حالی که تنها سود خشم ، مجازات خود است . این سوالات را از خودتان بپرسید : آیا در برخی زمینه ها شکست خورده اید؟ از این شکست چه چیز های می توانید بیاموزید؟ آیا چیزی و یا کسی موجب شکست شما شده است ؟ چه تعریفی از پیروزی و شکست دارید ؟ آیا شما از جمله کسانی هستید که شکست های خود را به زیر ذره بین می برید و نقاط قوت خود را از داخل یک تلسکوپ می نگرند ؟ صبر کنید و آخرین باری که با انجام یک کار حس خوبی به شما دست داد و یا زمانی که کسی از شما تعریف کرد را ، به یاد بیاورید . فهرستی از این قبیل موقعیت ها تهیه کنید . وقتی دچار احساس ناخوشایندی می شوید ، یکی از این موارد را با صدای بلند برای خودتان بخوانید .

حتما بخوانید: تفاوت فرهنگی در دانشجویان غیر بومی

 

 

آرامش درونی ایجاد کنید

زمانی برای برقراری ارتباط با خود صرف کنید و آن چه را که در درونتان در حال اتفاق افتادن است کشف کنید . با خودتان مهربان باشید ، اجازه دهید احساسات جریحه دار شده شما اندکی آرام بگیرد ، بر روی دستیابی به آرامش درونی تمرکز کنید . دستیابی به آرامش زمان بر است ، باید حرکت موتور درون تان را کند کنید . شرایط بسیاری می توانند به حرکت این موتور سرعت بدهند : احساس بیچارگی و فقدان ، اضطراب و نگرانی در خصوص شغل بعدی ، نا امیدی در نوشتن روزمه کاری و نامه های اداری ، عصبانیت از کارفرمای قبلی ، خصومت نسبت به افرادی که دارای موقعیت های مالی خوب هستند . کند کردن حرکت این موتور یک وظیفه و هدیه غیر منتظره است . سعی کنید با افرادی که نزدیک شما هستند در مورد احساسات صحبت کنید . اگر تنهایی نمی تواند احساساتنان را مدیریت کنید ، لازم است از کمک های حرفه ای در این خصوص بهره بگیرید .

حتما بخوانید: مدیریت زمان در زندگی دانشجویی

در راستای تحقق الزامات مالی خود گام بردارید

اگر ناگهان درآمدتان افت کرد ، نترسید . بلافاصله به سراغ اقدامات نهایی مانند انصراف از تحصیل نروید . واکنش فوری شما باید استفاده از وام ، جستجوی کار و کمک گرفتن از دوستان باشد . لیستی از مخارج معمول خود را تهیه کنید : هزینه های اجاره خانه یا خوابگاه ، قسط ها ، قبض ها و هزینه های مربوط به تحصیل و درمان . دخل و خرج خود را بررسی کنید . هزینه هر مورد را بنویسید . مهم تر از همه این که بینند به چه کسی بدهکار هستید . سپس تصمیم بگیرید که آیا می توانید به تنهایی از عهده مشکلات برآیید و یا این که به کمک نیاز دارید . اگر نیاز به کمک دارید به نهادهای حمایتی موجود مراجعه کنید . مشاوران مرکز مشاوره نیز در تهیه برنامه ای برای غلبه بر مشکلات مالی به شما کمک می کنند و حس ناامیدی و بیچارگی تان را کم می کنند . آن ها به شما کمک می کنند تا مهارت ها و اصول عملی مدیریت مالی را یاد بگیرید . تماس گرفتن با افرادی که به آن ها بدهکار هستید نیز ضروری است . یک قرار ملاقات بگذارید و برای رسیدن به توافق با آن ها مذاکره کنید و هم چنین همه چیز را به صورت مکتوب در آورید . 

 

بودجه خود را براساس واقعیت و ارزشهای تان تنظیم کنید 

اساساً باید هزینه های ثابت خود را جمع زده و آن را از درآمد خود کم کنید . باقیمانده چیزی است که شما می توانید صرف موارد ضروری مانند غذا و بهداشت خود کنید . فهرستی از هزینه های خود تهیه و آن ها را اولویت بندی کنید . بررسی کنید که کدام هزینه معمول قابل حذف است ، و چگونه می توانید هر ماه مبلغی را به عنوان پس انداز و برای اهداف بلند مدت کنار بگذارید . شما باید میان آن چه می خواهید وآن چه نیاز دارید تفاوت قائل شوید . 
بودجه بندی فراتر از حساب و کتاب است . مهم ترین وظیفه شما تعیین اولویت هایتان است : چه چیزهایی در زندگی برای شما و خانوادتان مهم تر هستند؟ شاید باید متوجه شوید که مبالغ زیادی را صرف خرید چیز هایی می کنید که به آن ها نیاز ندارید .

 

اقتصادی بودن را بیاموزید 

چند مورد از مشخص ترین اقدامات اقتصادی که به ذهن می رسد ، رزو کردن ژتون غذا ، کاهش مصرف انرژی در منزل ، کم کردن تماس های تلفنی و پیامک ها است . برای پیدا کردن قیمت های مناسب تر ، به عمده فروش ها و حراجی ها مراجعه کنید . به دنبال  تفریحات رایگان باشید و از حمل و نقل عمومی استفاده کنید . 

حتما بخوانید: مقابله با استرس دانشجویی

 

 

 

 



 

سوالات متداول

 

1- نحوه برخورد با مشکلات مالی در زندگی دانشجویی چیست؟

رو به رو شدن با مشکلات مالی در حقیقت به معنای کشف ارزش های زندگی است که در متن مقاله شرح داده شده است.



 

2- عزت نفس در نحوه برخورد با مشکلات مالی در زندگی دانشجویی چگونه است؟

نخستین وظیفه شما در نحوه برخورد با مشکلات مالی در زندگی دانشجویی افزایش عزت نفس تان است نه افزایش در آمد که در متن مقاله مطرح شده است.



 

3- ایجاد آرامش درونی برای برخورد با مشکلات مالی در زندگی دانشجویی چیست؟

دستیابی به آرامش زمان بر است ، باید حرکت موتور درون تان را کند کنید که در متن مقاله توضیح آن به طور کامل ارائه شده است.

منبع : نحوه برخورد با مشکلات مالی در زندگی دانشجویی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/LQGW
نظرتان را بنویسید