اولیویا گرگوار، وزیر گردشگری فرانسه از طرحی برای تنظیم جریان بازدیدکنندگان در محبوبترین مکانها و ارائه یک استراتژی برای مقابله با «گردشگری بیش از حد» رونمایی کرد.
او گفت که فرانسه، بزرگترین مقصد گردشگری جهان، به ویژه در فصلهای پرسفر که «محیط زیست، کیفیت زندگی مردم محلی و تجربیات بازدیدکنندگان» را تهدید میکند، نیاز به مدیریت بهتر دارد.
این موضوع برای مقاصد اصلی در سراسر جهان به ویژه به دلیل افزایش سفرهای بینالمللی پس از قرنطینههای کووید-۱۹ ضروری است.
بسیاری از معتبرترین مکانهای فرانسه، مانند صومعه «مون سن میشل» در نرماندی مملو از تعداد بازدیدکنندگان شده است.
در ساحل معروف «اترتا»، در فصل سفر، ۱۲۰۰ نفر ساکن این منطقه روزانه ۱۰ هزار گردشگر میبینند.
شای مالت، یکی از روسای انجمن ساکنان اترتا میگوید: «این هجوم عظیم گردشگر منجر به فرسایش صخرهها میشود و وضعیت صخرههای ساحلی را به خطر میاندازد.» او همچنین از نبود مزایای اقتصادی محلی ابراز تاسف کرد، چرا که بازدیدکنندگان فقط چند ساعت میمانند و شاید تنها یک بستنی بخورند. آنها همیشه به رستورانها و یا هتلهای این منطقه سر نمیزنند.
این راهکار دولت در حالی اعلام شد که پاریس تا حدی با کمبود مسکن هم دست و پنجه نرم میکند، چرا که صاحبان خانه، اجارههای کوتاه مدت به گردشگران را به اجارههای بلندمدت به مستاجران ترجیح میدهند. هفته گذشته دولت اعلام کرد که انتظار دارد امسال ۳۷ میلیون گردشگر داشته باشد که تنها کمی کمتر از ۳۸.۵ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۹، قبل از همهگیری کرونا است.
برای دریافت مدرک تورلیدری، راهکارها و دوره های مختلفی وجود دارد که میتوانید به کمک آنها در کوتاه ترین زمان ممکن مدرک خود را دریافت کرده و در حوزه گردشگری فعالیت داشته باشید.
محدودیتها در حال حاضر تعیین شدهاند و مقامات بازدیدهای روزانه از جزیره «برئا» را در ماههای اوج سفر در تابستان، ۴۷۰۰ نفر تعیین کردهاند.
دادهها و اطلاعات کافی در دسترس نیست
در حال حاضر دولت یک گروه نظارت بر صنعت گردشگری ایجاد خواهد کرد تا مکانهای در معرض خطر و استراتژیهایی را برای تشویق بازدیدهای خارج از فصل پرسفر شناسایی کند
گرگوار به روزنامه فیگارو گفت: «فرانسه مقصد اصلی توریستی جهان است، اما ما کمبود جدی اطلاعات داریم.
این برعهده دولت است که در کنار مقامات منطقهای و سایتهای توریستی، برای اطلاع رسانی به گردشگران و مردم محلی و کمک به مدیریت ازدحام جمعیت، اقداماتی انجام دهد.
یکی از اهداف کلیدی این خواهد بود که از «اینفلوئنسرهای» شبکههای اجتماعی برای انتشار اخبار در مورد خطرات «گردشگری بیش از حد» استفاده کند. در همین زمینه هم اطلاعاتی درباره مکانهای دور افتاده و کمتر شناختهشده منتشر خواهد شد.