نحوه انتخاب رشته ارشد

نحوه انتخاب رشته ارشد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 می توانند پس از دانلود دفترچه راهنما و مطالعه شرایط ، در تاریخ اعلام شده از سوی سازمان سنجش اقدام به الویت بندی کد رشته ها با توجه به گروه امتحانی خود نمایند و آنها را در سامانه انتخاب رشته سازمان سنجش ثبت کنند .

برای نحوه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 99






داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 99 پس از انتشار کارنامه اولیه و بررسی وضعیت خود برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد اقدام می نمایند . در این مرحله امکان انتخاب 100 کد رشته محل برای داوطلب وجود دارد که نحوه چینش این انتخاب ها از اهمیت بالایی برخوردار است .

در صورت اشتباه در اولویت بندی انتخاب رشته کارشناسی ارشد داوطلب از کسب رتبه قبولی بازمانده و شانس خود را برای ورود به مقطع بالاتر از دست می دهد . تحلیل صحیح نتایج اولیه آزمون و دریافت مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد مسیر درست را به داوطلب نشان داده و او را با نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 آشنا می کند .

عوامل بسیاری در انتخاب رشته موثر می باشند که شناخت آن ها انتخاب رشته ای اصولی و حساب شده را برای داوطلبان به ارمغان می آورد . در این مقاله سعی کرده ایم به برخی نکات قابل ملاحظه در نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 اشاره کرده و مراحل این فرایند را بازگو کنیم .  



مراحل انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99
طبق روال سالیان گذشته یک الی دو ماه بعد از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 99 کارنامه اولیه داوطلبان از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود . متقاضیان برای طی کردن فرآیند انتخاب رشته کارشناسی ارشد پس از اعلام نتایج کارنامه اولیه کارشناسی ارشد می بایست مراحل زیر را طی کنند :
 
 بررسی وضعیت مجاز بودن خود برای شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد
 مراجعه به سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 
 دریافت دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 و بررسی شرایط
 استخراج رشته محل های متناسب با مجموعه امتحانی خود
 اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه
 تکمیل فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد



پیش بینی می شود زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 99 با توجه به تعویق برگزاری آزمون در شهریور ماه باشد . برای آگاهی از زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 عضو کانال تگرامی و صفحه اینستاگرامی کارشناسی ارشد شده تا از تاریخ دقیق آن مطلع شوید  .










نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99
انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود . به منظور کاهش خطا فرم پیش نویسی در انتهای دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 قرار داده شده است که داوطلبان می توانند انتخاب های خود را در این فرم درج نموده و پس از بررسی و تایید نهایی به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و در فرم اینترنتی مربوطه ثبت نمایند .

در انتهای این مرحله یک کد رهگیری 15 رقمی به نمایش در می آید که داوطلب ملزم به نگه داری از آن برای استفاده در مراحل بعدی چون ویرایش انتخاب رشته و یا مشاهده اعلام نتایج نهایی ارشد 99 می باشد . همان طور که مشاهده می کنید فرم پیش نویس انتخاب رشته از سه ستون نام دانشگاه ، نام رشته / گرایش و کد رشته محل تشکیل شده است .







توجه داشته باشید شرکت در این مرحله هزینه ای تحت عنوان هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد در بر نداشته و تنها متقاضیان رشته محل های دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی در صورت کسب حد نصاب نمره علمی لازم می بایست کارت اعتباری علاقه مندی خریداری نمایند . ( البته در صورتی که در زمان ثبت نام کارشناسی ارشد 99 هزینه ای بابت خرید این کارت پرداخت نکرده باشند . )

از آن جا که لینک انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 در حال حاضر فعال نیست به متقاضیان توصیه می کنیم عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرامی کارشناسی ارشد شده و به محض آغاز فرآیند انتخاب رشته ارشد 99 از آن آگاه شوند .

بیشتر بخوانید: هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد


راهنمای تصویری انتخاب رشته ارشد 99
داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 99 پس از مطالعه شرایط و ضوابط دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و به ثبت کد رشته ها طبق الویت بندی خود بپردازند . در راهنمای تصویری زیر مراحل انجام انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 توضیح داده شده است .



ابتدا به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و گزینه کارشناسی ارشد را انتخاب نمایید .







روی سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ( کارنامه نتایج اولیه و انتخاب رشته ) کلیک کنید .







روی گزینه ورود به سیستم کلیک کنید تا به صفحه زیر هدایت شده و اطلاعات درخواست شده را وارد نمایید . در صورت فراموشی کد پیگیری خود که در زمان ثبت نام دریافت کرده بودید می توانید با ثبت درخواست در سامانه سازمان سنجش نسبت به دریافت شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد اقدام کنید .







بعد از ورود به میز کار خود روی گزینه انتخاب رشته کلیک کرده تا فرم اینترنتی انتخاب رشته نمایان شود .







** راهنمای تصویری فوق مربوط به سال گذشته بوده . لینک انتخاب رشته به محض فعال شدن در اینجا قرار خواهد گرفت . **

همچنین به داوطلبان محترم پیشنهاد می شود برای آشنایی بیشتر با نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 با وارد کردن گروه امتحانی و رتبه خود در نرم افزار انتخاب رشته ارشد که بر اساس آمار قبولی داوطلبان سالیان گذشته طراحی شده است ، استفاده نمایند .

در ادامه بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد
کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا در تمامی مراحل انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 همراه شما بوده و تجارب خود را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا در اختیار شما قرار می دهند .










سوالات متداول


1-  نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 چگونه است ؟
 برای انتخاب رشته ارشد 99 باید وارد سایت سازمان سنجش شده و با توجه به راهنمای تصویری داخل مقاله اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته خود کنید .




2-  آیا بدون کد رهگیری می توان وارد سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 شد ؟
 خیر ، همان طور که توضیح داده شد ، برای ورود به سامانه انتخاب رشته باید کد رهگیری و سایر اطلاعات خواسته شده را وارد کنید . در صورت فراموشی کد رهگیری خود به لینک بازیابی کد رهگیری که در متن مقاله موجود است مراجعه کنید .




3- در زمان انتخاب رشته ارشد 99 هر داوطلب چند کد رشته را می تواند وارد سامانه کند ؟
با توجه به آنچه که در مقاله توضیح داده شد هر داوطلب حق ثبت 100 کد رشته در انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 را با توجه به الویت بندی خود دارد .

منبع : نحوه انتخاب رشته ارشد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/jrgY
نظرتان را بنویسید