تورق سریع هفته آخر کنکور

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو
تورق سریع باید تو هفته آخر کنکور 99 برای مرور دوباره همه درس ها انجام بشه . داوطلبا باید با دونستن نکات مهم این روش مثل استفاده از بهترین منبع ، نداشتن وسواس در مطالعه و نخوندن مطالب جدید ، یک برنامه ریزی هدفمند داشته باشن ، تا بتونن تمام دروسشون رو تو هفته آخر کنکور مرور کنن .





هفته آخر کنکور شاید یکی از مهم ترین هفته های زندگیتون باشه که ثانیه به ثانیش براتون ارزش داره و باید ازش به بهترین شکل ممکن استفاده کرده تا بتونین خودتون رو برای حضور تو جلسه کنکور سراسری آماده کنین . یکی از بهترین کارهایی که هفته آخر کنکور 99 می تونین انجام بدین تورق سریع کتاب هاست .

تورق سریع یکی از تکنیک های برتر برای آماده شدن در کنکوره و می تونه برنامه ریزی شما رو برای هفته اخر کنکور هدفمند کنه . اما خیلی از داوطلبا نمی دونن که تورق سریع رو چه جوری باید انجام بدن تا بتونن ازش به بهترین شکل ممکن نتیجه بگیرن . برای همین تو ادامه این مقاله در مورد تورق سریع هفته آخر کنکور 99 به طور کامل توضیح دادیم .







تورق سریع چیست ؟
تورق سریع یعنی ورق زدن سریع و تمرکز بر مطالب اصلی و نکاتی که از اهمیت بیشتر برخوردارن . این روش علاوه بر مرور کلی مطالب ، باعث افزایش حافظه تصویری و کوتاه مدتتون هم میشه و مطالبی که تو این هفته مرور می کنین احتمال فراموشی خیلی کمی داره .

البته هر نوع ورق زدن بی‌ هدف کتاب‌ های درسی رو تورق سریع نمیگن ! در تورق سریع باید مهم‌ترین نکات راهبردی و کاربردی هر مبحث رو در نظر بگیرین که باعث میشه هماهنگی و همکاری چشم و ذهن افزایش پیدا کنه . این روش ، مناسب ‌ترین روش مرور مخصوصا تو هفته پایانی کنکور 99 هستش که باعث میشه یک بار دیگه تیتر ها ، نکات ، فرمول ‌ها ، تصاویر و … رو ببینین و بخونین .

برای انجام تورق سریع فقط 5 تا 7 روز زمان لازم دارین و می تونین برای دروسی که خوندنی هستن مثل زیست شناسی ، شیمی و دینی بیشترین تمرکز خودتون رو بر روی متن کتاب بذارین و برای دروسی که فرمولی هستن مثل فیزیک و ریاضی ، نکات و فرمول هایی رو که به صورت خلاصه یادداشت کردین رو مرور کنین .





هدف از تورق سریع ، مطالعه درس ها برای یادگیری نیست بلکه هدف بازیابی ذهن و تثبیت اون چیزایی هستش که از قبل خوندین .



 از اونجایی که دیگه زمان زیادی تا برگزاری کنکور سراسری 99 باقی نمونه بهتره با تکنیک های مدیریت زمان سر جلسه آزمون آشنا باشین .

بیشتر بخوانید : مدیریت زمان سر جلسه کنکور




پاسخ به سوالات و نکات مهم در تورق سریع
برای تورق سریع کتاب ها باید نکاتی رو رعایت کنین تا بتونین از این روش به بهترین شکل ممکن استفاده کنین و فقط یک ورق زدن سریع بی هدف نباشه . حالا در ادامه نکاتی که باید در تورق سریع رعایت کنین رو به طور کامل گفتیم و به سوالات پر تکرار شما در مورد تورق سریع جواب دادیم .



 اول بریم سراغ پر تکرار ترین سوالات در مورد تورق سریع :



 منبع تورق سریع چیه  ؟ منبع اصلی فقط و فقط باید کتاب های درسیتون باشن البته می تونین از درس نامه هایی که طی سال خوندین هم استفاده کنین اما اصلی ترین منبع باید کتاب های درسی باشه و بعد از کتاب های درسی منبع مطالعه تورق سریع ، خلاصه نویسی هاتونه .



 حالا چه جوری تورق سریع انجام بدیم ؟ سعی کنین خط به خط کتاب رو بخونین و جوری نباشه که فقط بخش های هایلایت شده رو نگاه کنین . برای دروسی مثل ریاضی و فیزیک هم باید فرمول ها رو مرور کنین و راه حل تست های پر تکرار رو به طور ذهنی برای خودتون بگین .



 موقع تورق سریع تست بزنیم ؟! تست بزنین ولی خیلی محدود . پس از تورق هر کتاب بهتره تست های یک مجموعه سوال از اون درس رو بزنین ، اما تست‌ ها نباید زیاد باشن تا هیجان تست ‌زنیتون برای جلسه‌ کنکور باقی بمونه . البته بهتره حتما با تکنیک های تست زنی سر جلسه کنکور 99 آشنایی داشته باشین .



  برای اینکه بتونین مدیریت جلسه کنکورتون رو به خوبی انجام بدین حتما مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید : 20 نکته کلیدی برای مدیریت جلسه آزمون
 حالا اگه موقع تورق سریع احساس کردین مطلبی رو فراموش کردین هم نگران و نا امید نشین . مطالبی رو که قبلا مطالعه کردین تو حافظه‌ بلند مدت شما ثبت و بایگانی شده و برای بازیابی ، فقط نیاز به مرور ساده و کوتاه دارن که در ادامه نکاتی که در تورق سریع باید رعایت کنین رو گفتیم .



 در تورق سریع وسواس رو کنار بذارین ! موقع مطالعه دروس وسواس نشون ندین و با اعتماد به نفس بخونین . این رو بدونین که شما ، همه کتاب ها رو چندین بار خوندین و الان می خواین فقط همه رو مرور کنین پس اصلا نگران فراموش کردن مطالب نباشین .



 سعی کنین تمام کتاب ‌ها رو ورق بزنین و کتابی رو از قلم نندازین !



 موقع ورق زدن به تصاویر و پاورقی ‌ها توجه کنین و اونا رو به ذهنتون بسپارین !



 حتما نکات آزمون های آزمایشی رو که شرکت کردین مرور کنین به خصوص نکات سوالاتی که به اونا پاسخ غلط داده بودین .



 اصلا مطالب جدید نخونین ! اگه موقع تورق سریع چشمتون به مطالب جدیدی خورد که نخونده بودین یا گذاشته بودین کنار که بعدا بخونین و فراموش کرده بودین اصلا اون رو نخونین و بذارین همون طور کنار بمونه .



 برای اطلاع از زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 99 مقاله زیر رو بخونین .

در ادامه بخوانید : کارت ورود به جلسه کنکور


در اخرم باید بدونین که تا چند روز باقیمونده به زمان برگزاری کنکور هر چیزی رو که باید می خوندین و می دونستین و یاد می گرفتین ، خوندین و دونستین و یاد گرفتین و الان زمان بازیابی ذهن ، مرور آموخته ها و تثبیت مطالبی که خوندین هستش که با تورق سریع می تونین به راحتی این کار رو انجام بدین .

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص تورق سریع هفته آخر کنکور 99 پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین .





سوالات متداول


1- منظور از تورق سریع کتاب ها چیست ؟
تورق سریع یعنی ورق زدن سریع کتاب ها و مرور مطالب خونده شده و تثبیت اونا که توضیحات بیشتر تو این مقاله داده شده .


2- برای تورق سریع از چه منابعی باید استفاده کنیم ؟
همون طور که تو این مقاله به طور کامل گفتیم ، بهترین منبع برای تورق سریع مطالعه کتاب های درسی و خلاصه نویس هاست .


3- چه نکات مهمی رو باید تو تورق سریع در نظر داشته باشیم ؟
یکی از این نکات مهم نخوندن مطالب جدیده که نکات مهم دیگه ای که باید رعایت کنین تو این مقاله گفته شده .

منبع : تورق سریع هفته آخر کنکور
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/v3kV
نظرتان را بنویسید