قبولی های کنکور 1400

قبولی های کنکور 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
اسامی قبول شدگان کنکور 1400 در دو مرحله و به صورت اینترنتی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. در مرحله اعلام نتیجه اولیه، وضعیت علمی داوطلبان اعم از رتبه، تراز آن ها برای شرکت در انتخاب رشته مشخص شده و در مرحله اعلام نتایج نهایی، وضعیت قبولی یا عدم قبولی هر یک از متقاضیان مشخص می شود.





پس از برگزاری کنکور سراسری، متقاضیان در انتظار انتشار اسامی قبول شدگان هستند. این در حالی است که نتایج کنکور سراسری هر ساله در دو مرحله منتشر شده و به اطلاع داوطلبان می رسد. در مرحله اول که به فاصله حدودا یک ماه پس از برگزاری آزمون می باشد، کارنامه علمی (رتبه، تراز، درصد دروس و...) داوطلب صادر می شود. داوطلبان مجاز در این مرحله بر اساس نمره اکتسابی خود در انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 شرکت کرده و نسبت به انتخاب رشته محل های مورد علاقه خود اقدام می نمایند.

پس از اتمام بررسی انتخاب رشته توسط سازمان سنجش، اسامی قبولی های کنکور اعلام و طی آن محل قبولی داوطلب مشخص می گردد. در ادامه زمان و نحوه مشاهده اسامی پذیرفته شدگان مرحله اول و دوم آزمون سراسری 1400 را در اختیار داوطلبان قرار دادیم.



اسامی قبول شدگان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400
اسامی قبولی های کنکور سراسری در دو مرحله اولیه و نهایی منتشر می شود. سازمان سنجش به منظور اطلاع متقاضیان از وضعیت آزمون خود، در مرحله اول اقدام به انتشار کارنامه ای با محتویات (میزان درصد دروس، رتبه، تراز، وضعیت مجاز بودن در دوره ها و دانشگاه های مختلف می کند.



چند سالی است که ثبت نام کنکور دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده و کلیه علاقه مندان به ادامه تحصیل در دانشگاه های آزاد نیز در یک آزمون جامع و هماهنگ زیر نظر سازمان سنجش شرکت می کنند و این سازمان به عنوان مجری برگزاری کنکور به تصحیح پاسخنامه های داوطلبان پرداخته و با انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری، لیست قبول شدگان را اعلام می کند.



این نتایج معمولا یک ماه پس از برگزاری آزمون منتشر می شود در این مرحله از اعلام نتیجه به بررسی وضعیت علمی کلیه داوطلبان دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد پرداخته شده و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در هریک از این مراحل شدند اجازه انتخاب رشته را دارند.



سال گذشته اسامی قبول شدگان اولیه کنکور سراسری 1400 در شهریور ماه اعلام شد. در صورت برگزاری کنکور سراسری در تیر ماه پیش بینی می شود این اسامی در نیمه اول مرداد ماه اعلام می گردد. پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید تا از تمامی اخبار مربوط به کنکور سراسری مطلع گردید.





به محض مشخص شدن زمان انتشار اسامی قبول شدگان اولیه کنکور سراسری 1400، این مقاله بروز رسانی می گردد.



حتما بخوانید : راهنمای اعلام نتایج اولیه کنکور




اسامی قبول شدگان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400
کلیه داوطلبانی که در انتخاب رشته کنکور سراسری شرکت کردند، می بایست اخبار و اطلاعیه های مختلف در خصوص زمان انتشار اسامی پذیرفته شدگان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1400 را دنبال نمایند تا در صورت پذیرفته شدن در یکی از کد رشته محل های انتخابی خود، ثبت نام شان در دانشگاه محل قبولی را  در اسرع وقت انجام دهند.



لازم به ذکر است که اسامی پذیرفته شدگان نهایی کنکور 1400، مانند سایر اسامی قبول شدگان این آزمون از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می شود. سال گذشته این اسامی در روز جمعه نهم آبان ماه اعلام شد. هنوز زمان دقیق اسامی قبول شدگان نهایی کنکور 1400 مشخص نیست اما پیش بینی می کنیم این اسامی طبق روال سالیان گذشته در شهریور ماه منتشر شود.





به محض مشخص شدن زمان انتشار اسامی قبول شدگان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1400، این مقاله به روز رسانی می گردد.



بیشتر بخوانید : راهنمای اسامی قبول شدگان دانشگاه آزاد







مشاوره قبول شدگان کنکور سراسری 1400
پس از اعلام اسامی قبولی های نهایی کنکور سراسری 1400، دانشگاه های پذیرنده اطلاعیه ای شامل زمان، نحوه و مدارک ثبت نام را در سایت رسمی خود منتشر می کنند. برخی از دانشگاه ها که دارای دوره های شهریه پرداز هستند، نیز جدول شهریه را در اطلاعیه اعلام و مبلغی که هر پذیرفته شده در حین ثبت نام باید بپردازد را مشخص می کنند.



ثبت نام پذیرفته شدگان در دانشگاه ها ممکن است به طرق مختلف صورت بگیرد. به نحوی که برخی دانشگاه ها ممکن است قبل از ثبت نام حضوری یک مرحله ثبت نام اینترنتی از طریق سایت داشته باشند و برخی دانشگاه ها نیز ممکن است کلیه مراحل ثبت نام را به صورت حضوری انجام دهند.



چنانچه در اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 1400، نام خود را در لیست قبول شدگان نهایی نمی بینید یا از رشته محل قبول شده رضایت ندارید، می توانید خود را برای تکمیل ظرفیت کنکور سراسری و یا ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری آماده کنید.



در صورت داشتن هر گونه اعتراض به اسامی قبول شدگان نهایی کنکور، می توانید از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، شانس خود را برای قبولی یا تغییر رشته با کارنامه سبز امتحان کنید.



در نظر داشته باشید قبول شدگان نهایی کنکور 1400، در صورت عدم ثبت نام در دانشگاه محل قبولی خود و یا حتی انصراف از رشته محل قبولی، از انتخاب رشته روزانه کنکور 1400 محروم هستند.

حتما بخوانید: اعتراض به نتایج کنکور سراسری







در نظر داشته باشید مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا شما را در کلیه مراحل کنکور سراسری و مشاهده اسامی قبول شدگان کنکور 1400 یاری کنند. پل ارتباطی شما با کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا می باشد.




سوالات متداول


1- اسامی قبول شدگان کنکور سراسری به چه صورت اعلام می شود؟
به صورت اینترنتی منتشر می شود که البته در این مقاله راهنما و لینک دریافت اسامی پذیرفته شدگان ارائه شده است.




2- برای دریافت اسامی قبول شدگان کنکور سراسری به چه اطلاعاتی نیاز است؟
داوطلبان می توانند با استفاده از اطلاعات ثبت نامی خود مثل شماره داوطلبی، شماره پرونده به اسامی قبولی ها دسترسی پیدا کنند.





3- اسامی قبولی های نهایی کنکور سراسری چه زمانی اعلام می شود؟
اسامی پذیرفته شدگان نهایی یک ماه پس از پایان مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری اعلام می شوند که به محض اعلام در این مقاله اطلاع رسانی می شود.

منبع : قبولی های کنکور 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/oGlj
نظرتان را بنویسید