تحلیل کنکور ریاضی 1400

تحلیل کنکور ریاضی 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
تعداد زیادی از متقاضیان کنکور ریاضی 1400 با استفاده از تحلیل کنکور سنوات گذشته رشته ریاضی، از سطح دشواری هر درس مطلع می شوند. اطلاع از میزان سختی سوالات و سطح علمی داوطلب، کمک شایانی در بهبود روند مطالعه و برنامه ریزی وی دارد.




تحلیل سوالات کنکور ریاضی، پس از برگزاری این آزمون و توسط کارشناسان هر درس صورت می گیرد. در این تحلیل، کارشناس سعی کرده تا وضعیت آزمون سطح سادگی و دشواری هر درس را بیان کند تا داوطلبانی که در این آزمون شرکت داشته و یا تصمیم به شرکت در کنکور سال آینده را دارند، بتوانند از آن به درستی بهره مند شوند.

پس از اتمام کنکور ریاضی، داوطلبان حاضر سرجلسه کنکور به دنبال نظر سایر داوطلبان شرکت کننده در این آزمون هستند تا از نظر آنان درباره سطح سوالات مطلع گردند.

از طرفی متقاضیان کنکور سال آینده برای داشتن برنامه ریزی هدفمند و اطلاع از وضعیت سوالات این آزمون در چندین سال برگزاری کنکور ریاضی بر پایه نظام جدید مطلع گردند. زیرا در چندین دهه اخیر شاهد طراحی سوالات کنکور ریاضی بر مبنای یک قاعده کلی هستیم.

با تغییر در نظام آموزشی تغییرات زیادی در نحوه طراحی سوالات کنکور سراسری ایجاد شد. به همین خاطر کارشناسان کنکور سراسری هیوا، سعی داشتند تا در این مقاله کنکور ریاضی سال های 98 و 99 را که بر مبنای نظام جدید بوده تحلیل کرده و بر اساس تجربه خود و استناد بر سطح دشواری این دو آزمون، سطح سوالات کنکور ریاضی 1400 را پیش بینی کرده و در اختیار شما قرار دهند. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید!



تحلیل سوالات دفترچه عمومی کنکور ریاضی 1400
نکات مهمی که از تحلیل سوالات کنکور دو سال اخیر حاصل شد، بدین شرح می باشد: با تغییر نظام آموزشی و نحوه آموزش، سوالات کنکور ریاضی نسبت به آزمون سنوات گذشته مفهومی تر شدند. از طرفی طراحان سوال کنکور ریاضی با علم به این موضوع که داوطلبان روی کدام بخش های کتاب وقت کمتری صرف کرده و اصطلاحا از آن موضوع سریع رد می شوند به آن قسمت ها توجه بیشتری می کنند.



سطح سوالات عمومی کنکور ریاضی
نام درس/سطح سوالات ساده متوسط سخت
زبان و ادبیات فارسی 13 27 60
زبان عربی 67 20 13
معارف اسلامی 60 25 15
زبان خارجی 38 34 28




جدول بالا مربوط به سال گذشته می باشد، به محض انتشار دفترچه سوالات کنکور ریاضی 1400، تحلیل این آزمون توسط کارشناسان هیوا در این قسمت قرار داده می شود.



تحلیل سوالات ادبیات و زبان فارسی کنکور ریاضی



ادبیات فارسی اولین درس دفترچه عمومی کنکور سراسری ریاضی می باشد که دارای 25 سوال و 18 دقیقه زمان پاسخگویی است. براساس تحلیل این درس توسط کارشناسان ادبیات کنکور سراسری در سال گذشته، این درس یکی از دروس چالش برانگیز و دشوار در کنکور ریاضی بوده است. با توجه به محدودیت زمان برای پاسخگویی به سوالات این آزمون، وجود تست های زمان بر یکی از دلایل دشواری این بخش از دفترچه سوالات کنکور ریاضی محسوب می شد.



تحلیل سوالات زبان عربی کنکور ریاضی



سطح سوالات عربی کنکور ریاضی با 25 سوال و 25 دقیقه مدت زمان پاسخگویی، در حد متوسط ارزیابی شده است. داوطلبان با بررسی سوالات سنوات گذشته و اطلاع از تکنیک های پاسخگویی به این درس می توانستند به راحتی به سوالات این قسمت پاسخ داده و از تاثیر مثبت آن در نتیجه خود بهره مند شوند.



تحلیل سوالات دین و زندگی کنکور ریاضی



دین و زندگی سومین درس دفترچه عمومی کنکور ریاضی 1400 است، هر ساله 25 سوال از این بخش طراحی می شود و داوطلبان می توانند در 17 دقیقه به تمامی سوالات این بخش پاسخ دهند. داوطلبان اقلیت های مذهبی در صورت تمایل می توانند زمان تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری دین خود را انتخاب کرده تا به سوالات دین خودشان پاسخ دهند.

تحلیل سوالات کنکور ریاضی نشان داد که این قسمت مانند سنوات گذشته سطح ساده ای داشت، البته با مفهومی شدن طراحی سوالات کنکور سراسری داوطلبان می بایست بر روی مباحث مفهومی مانند پیام آیه ها و مفهوم آیات و احادیث تمرکز بیشتری داشته باشند.



تحلیل سوالات زبان انگلیسی کنکور ریاضی



آخرین قسمت دفترچه عمومی کنکور ریاضی 1400 به زبان انگلیسی اختصاص یافته، از این درس 25 سوال طراحی شده و زمان در نظر گرفت شده برای آن 20 دقیقه است که در حالت عادی و داشتن مدیریت آزمون، مدت زمان مناسبی برای پاسخگویی به این درس می باشد.

بررسی سوالات زبان سال گذشته نشان دهنده سطح بالا و سنگین بودن سوالات آن می باشد. سوالات مربوط به بخش درک مطلب و کلوز تست مقداری وقت گیر و پیچیده بود. سوالات گرامر و واژگان نی ز با یکدیگر ترکیب شده بودند. بیشترین دلیل اعتراض داوطلبان این آزمون در خصوص کمبود زمان برای پاسخگویی به این درس بود. پیشنهادی که به داوطلبان این آزمون داریم، بررسی سوالات مربوط به ازمون های برگزار شده در روزهای گذشته می باشد.

بیشتر بخوانید: دفترچه سوالات کنکور ریاضی 1400





تحلیل سوالات دفترچه تخصصی کنکور ریاضی 1400
دفترچه اختصاصی کنکور ریاضی، مهم ترین بخش این آزمون تلقی می شود زیرا سه برابر دروس تخصصی در نمره و رتبه داوطلبان تاثیر دارد. در این قسمت از مقاله کارشناسان کنکور سراسری هیوا میزان سادگی و دشواری دفترچه اختصاصی کنکور ریاضی را برای متقاضیان این گروه آزمایشی قرار داده اند.



سطح سوالات اختصاصی کنکور ریاضی
نام درس/سطح سوالات ساده متوسط سخت
ریاضیات 16 30 54
فیزیک 18 34 48
شیمی 2 6 92




جدول بالا مربوط به سال گذشته می باشد، به محض انتشار دفترچه سوالات کنکور ریاضی 1400، تحلیل این آزمون توسط کارشناسان هیوا در این قسمت قرار داده می شود.



تحلیل سوالات ریاضی کنکور ریاضی _ فیزیک



اولین درس از دفترچه اختصاصی کنکور ریاضی با 55 سوال و 85 دقیقه مدت زمان پاسخگویی، به درس ریاضیات اختصاص دارد. این بخش از درس های حسابان، ریاضی، آمار، هندسه و گسسته تشکیل شده است. ریاضیات یکی از دروس پر اهمیت برای داوطلبان متقاضی کنکور ریاضی فیزیک به شمار می آید. داوطلبان با اطلاع از ضرایب دروس در کنکور ریاضی می توانند از اهمیت این درس در زیر گروه مورد نظر خود مطلع شده و با توجه به آن پاسخ دهند.

تحلیل سوالات کنکور ریاضی نشان داد که مطابق هر سال شاهد چندین سوال چالش برانگیز در این درس بودیم اما بطور کلی می توان گفت بسیاری از مسائل در حد انتظار طراحی شده بود.



تحلیل سوالات فیزیک کنکور ریاضی _ فیزیک



فیزیک دومین درس از دفترچه اختصاصی کنکور ریاضی محسوب می شود که دارای 45 سوال و 55 دقیقه مدت زمان پاسخگویی است و ماهیت مفهومی محاسباتی دارد. این درس دارای فرمول های بسیاری برای حفظ کردن، می باشد و چون بعد از ریاضی اهمیت بسیاری دارد بنابراین داوطلبان کنکور ریاضی ناچار به صرف زمان زیادی برای یادگیری و تسلط بر روی این درس هستند. 

بررسی سوالات فیزیک کنکور ریاضی سال گذشته، بیانگر طراحی سوالات در حد متوسط و قابل پیش بینی بودن بسیاری از سوالات بود. راهکاری که برای مواجه با این درس به داوطلبان کنکور 1400 پیشنهاد می گردد، حفظ کردن فرمول های مادر و اصلی هر فصل و نحوه اثبات سایر فرمول ها می باشد، زیرا این روش باعث می شود تا داوطلبان مباحث کمتری را حفظ کنند.



تحلیل سوالات شیمی کنکور ریاضی _ فیزیک



تحلیل شیمی کنکور ریاضی در دو سال اخیر که طراحی سوالات بر مبنای نظام جدید (6-3-3) صورت گرفته است، نشان دهنده مفهومی تر شدن این سوالات می باشد. پیش بینی می شود که در سال های آتی نیز بیشتری قسمت سوالات شیمی از مباحث مفومی و مسائل باشد تا بخش حفظیات این درس!

توجه داشته باشید که با مفهومی تر شدن سوالات، برای رسیدن به پاسخ صحیح وقت بیشتری صرف می شود، بنابراین تمرین کردن و تسلط روی این درس به تمامی داوطلبان کنکور 1400 توصیه می گردد.

بیشتر بخوانید: پاسخنامه کنکور ریاضی 1400









کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده پاسخگویی به تمامی سوالات و ابهامات شما در خصوص تحلیل کنکور ریاضی 1400 می باشند. شما می توانید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره در ارتباط بوده و از تجربیات این کارشناسان در زمینه مورد نظر خود استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم با عضویت در کانال تلگرام و اینستاگرام کنکور سراسری هیوا از تمامی اخبار مربوط به کنکور سراسری 1400 مطلع شوید. .



اطلاع از بودجه بندی کنکور ریاضی، یکی از عواملی است که در کسب موفقیت کنکور ریاضی چند سال گذشته قابل چشم پوشی نمی باشد. مطالعه مقاله زیر برای اطلاع از بودجه بندی کنکور ریاضی نظام جدید توصیه می گردد.

در ادامه بخوانید: بودجه بندی کنکور ریاضی









سوالات متداول


1- استفاده از تحلیل کنکور ریاضی 1400، چه اهمیتی دارد؟
یکی از مزایای استفاده از تحلیل کنکور 1400، آشنایی با مباحث پرتکرار و نحوه طراحی سوالات این آزمون است، البته سایر مزایای استفاده از آن در متن مقاله گفته شده است.




2- میزان دشواری و سطح سوالات درس فیزیک در کنکور ریاضی چگونه برآورد می شود؟
سوالات فیزیک این آزمون دور از انتظار نبوده و داوطلبان با استفاده از نکات گفته شده در این مقاله می توانستند به راحتی به بیشتر سوالات این آزمون پاسخ درست دهند.




3- برای موفقیت سرجلسه آزمون ریاضی، رعایت چه نکاتی الزامی است؟
مدیریت زمان و آشنایی با نحوه حل سوالات چند وجهی از عواملی است که سبب موفقیت در این آزمون می شود برای اطلاع از سایر عوامل تاثیر گذار در این امر، مطالعه متن مقاله توصیه می گردد.

منبع : تحلیل کنکور ریاضی 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/vE5r
نظرتان را بنویسید