راهنمای تعمیر ماشین ظرفشویی (قسمت سوم)

راهنمای تعمیر ماشین ظرفشویی (قسمت سوم)
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
پارس

در مورد موتور ماشین ظرفشویی چقدر می دانید؟

DCI

تمیز نگه داشتن بازوهای سمپاش، صافی و پمپ آب ماشین ظرفشویی به جلوگیری از مشکلات قبل از شروع کمک می کند. در اینجا نحوه بررسی این ویژگی های مهم آورده شده است.

برای سفارش سرویس ماشین ظرفشویی با پارس پشتیبان تماس بگیرید.

 

تمیز کردن بازوهای سمپاش

بازوهای سمپاش به ندرت باعث ایجاد مشکل می شوند، اما گاهی اوقات سوراخ های اسپری در بازوها با مواد شوینده یا مواد معدنی پوشانده می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، سوراخ ها باید تمیز شوند تا بازوها به طور موثر کار کنند. بازوی پایینی را با چرخاندن درپوشی که آن را روی شفت موتور نگه می دارد، بردارید. آن را به طور کامل با آب و مواد شوینده خانگی ملایم بشویید. یک مداد سربی را تیز کنید و نقطه سرب را بشکنید. از انتهای مخروطی مداد برای باز کردن سوراخ ها استفاده کنید. می توان از چوب مانیکور چوبی نیز استفاده کرد.

 

برای این کار از خلال دندان، کبریت و اجسام فلزی استفاده نکنید. میله های چوبی سبک وزن می تواند در درگاه ها شکسته شود و باعث انسداد شود. فلز می تواند پورت ها را خراش دهد و بزرگ کند. پس از تمیز کردن، بازوی سمپاش را دوباره روی محور موتور قرار دهید و درپوش را دوباره بچرخانید تا در جای خود ثابت بماند. برای تمیز کردن بازوی سمپاش بالایی نیز همین روش را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر ماشین لباسشویی در تهران

 

برداشتن و تمیز کردن صافی

صافی مستقیماً زیر بازوی پاشش پایینی قرار دارد. هنگامی که صافی با مواد غذایی و زباله های مواد شوینده مسدود می شود، ممکن است ماشین ظرفشویی آب بگیرد یا بیش از حد پر شود. در برخی از ماشین های ظرفشویی، صافی یک جزء پلاستیکی یا فلزی است که از دو نیمه نیم دایره تشکیل شده است. برای برداشتن این نوع صافی، آن را بالا بکشید. در سایر ماشین های ظرفشویی، صافی جزء یک تکه است. برای حذف این نوع، درپوشی را که بازوی سمپاش را روی شفت آن نگه می دارد بردارید. سپس بازوی سمپاش و صافی را بردارید.

 

صافی را در سینک آشپزخانه با آب و یک شوینده خانگی ملایم بشویید. از یک برس نسبتاً سفت استفاده کنید تا تمام زباله ها از سوراخ ها و شکاف های صافی خارج شوند. صافی را خوب بشویید و آن را تعویض کنید. اگر بخشی از صافی برای تمیز کردن منظم بیرون می‌آید، آن را بررسی کنید و پس از شستن هر بار ظروف - در صورت لزوم آن را تمیز کنید.

 

عیب یابی نشت

اگر ماشین ظرفشویی نشتی دارد و می دانید که مشکل مربوط به پر شدن بیش از حد وان، پمپ یا مشکلات دریچه ورودی نیست، ممکن است اتصالات لوله کشی معیوب باشد. اکثر ماشین های ظرفشویی با اتصالات لوله فلزی به منبع آب متصل می شوند و نشتی می تواند در این اتصالات باشد. اگر اتصالات رزوه ای هستند، آنها را با یک آچار قابل تنظیم سفت کنید. اگر این کار نکرد، به احتمال زیاد نخ ها کنده شده اند یا اتصالات ترک خورده یا آسیب دیده اند. در این صورت اتصالات را تعویض کنید.

 

اکثر ماشین های ظرفشویی آب مصرف شده را از طریق لوله یا شیلنگ متصل به فاضلاب یا زباله دان زیر سینک آشپزخانه تخلیه می کنند. اگر خط تخلیه از شیلنگ انعطاف پذیر ساخته شده باشد، ممکن است در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آب داغ ترک خورده باشد. شلنگ را بررسی کنید؛ اگر آسیب دیده است، آن را تعویض کنید. اگر شیلنگ در اتصالات خود با دور ریختن یا ماشین ظرفشویی نشتی دارد، اتصالات یا گیره های اتصالات را سفت کنید یا گیره ها را تعویض کنید. همچنین نشت آب در اطراف شیرهای ورودی، دریچه های تخلیه و هر جایی که شیلنگ های انعطاف پذیر و اتصالات شلنگ را می بینید بررسی کنید. نشتی در گیره ها را می توان با سفت کردن یا تعویض گیره ها متوقف کرد. نشتی در شیلنگ ها را می توان با تعویض شیلنگ از بین برد.

 

سرویس پمپ آب

در اکثر ماشین های ظرفشویی، پمپ آب زیر بازوی پاشش پایینی قرار دارد. این قطعه آب را از طریق ماشین ظرفشویی پمپ می کند. پمپ دارای دو پروانه بالا و پایین است. اینها و همچنین سایر اجزاء ممکن است با مواد غذایی یا مواد شوینده مسدود شوند. در اینجا نحوه جدا کردن پمپ آورده شده است:

 

مرحله 1: درپوشی را که بازوی سمپاش را روی آن نگه می دارد بردارید.

 

مرحله 2: بازوی سمپاش، صفحه نمایش، محفظه پمپ، یک پیچ، پروانه بالایی، تیغه دور ریختن مواد غذایی، یک صفحه اسپیسر، هود پروانه، یک صفحه تخت، یک حلقه O و پروانه پایینی را بردارید. هنگام جدا کردن قطعات، آنها را به ترتیب قرار دهید تا بتوانید آنها را به درستی سرهم کنید.

 

مرحله 3: قطعات را با یک محلول شوینده ملایم به طور کامل تمیز کنید. اگر هر یک از قطعات فرسوده شده است، آنها را با قطعات جدید ساخته شده برای ماشین ظرفشویی تعویض کنید.

 

مرحله 4: هر نوع مهر و موم مانند حلقه O یا سایر واشرها را با موارد جدید جایگزین کنید.

 

مرحله 5: پمپ را دوباره مونتاژ کنید و قطعات را مرتب نگه دارید.

 

برای رسیدن به پمپ آب، بازو و صفحه سمپاش و سپس محفظه پمپ را بردارید. پیچ را بردارید و اجزای پمپ را می توان جدا کرد.

 

در برخی از ماشین های ظرفشویی، پروانه پایینی به عنوان پمپ تخلیه عمل می کند. این نوع سیستم معمولا دارای یک موتور برگشت پذیر است. ماشین‌های با موتورهای غیرقابل برگشت، همانطور که قبلاً توضیح داده شد، دارای دریچه‌های تخلیه هستند. اگر دستگاه شما دارای این سیستم پمپ پروانه ای است و آب از ماشین ظرفشویی تخلیه نمی شود، پروانه پایین پمپ را تمیز کنید. این ممکن است مشکل را حل کند. در غیر این صورت با یک سرویس دهنده حرفه ای تماس بگیرید

 

تعمیر موتور

اگر موتور ماشین ظرفشویی خراب شد، سعی نکنید خودتان آن را تعمیر کنید. برای تعمیر یا تعویض موتور با یک سرویس دهنده حرفه ای تماس بگیرید. با این حال، قبل از تماس برای سرویس، باید مطمئن شوید که تایمر کار می کند و ماشین ظرفشویی برق دریافت می کند.

 

اجازه ندهید نشت آب، چرخه پر سر و صدا، لکه های صابون یا سایر مشکلات شما را از استفاده از ماشین ظرفشویی باز دارد. اگر از دستورالعمل های ذکر شده در این مقاله پیروی کنید، می توانید اکثر مشکلات را خودتان حل کنید.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wPy1
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر