مصرف روزانه تخم مرغ ممکن است به سلامت قلب و عروق کمک کند!

مصرف روزانه تخم مرغ ممکن است به سلامت قلب و عروق کمک کند!
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مقالات سلامتی
تصور عامه این است که تخم مرغ، به دلیل محتوای کلسترول بالا آن، برای ما بسیار بد است. تحقیقات جدید،نشان می دهد که یک تخم مرغ در روز می تواند به ما کمک کند تا دچار شرایط قلبی و عروقی نشویم.

برخی مطالعات پیشنهاد کرده اند که با توجه به مقدار کلسترول بالا زرده تخم مرغ می تواند مضر باشد . مخصوصا برای افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی هستند.

ایده ای که تخم مرغ ممکن است به سلامتی آسیب برساند نیز توسط بسیاری از وب سایت ها و مجلات محبوب به طور گسترده گسترش یافته است.

با این حال، با وجود داشتن کلسترول، تخم مرغ یک منبع عالی از مواد مغذی سالم مانند پروتئین، ویتامین ها، فسفولیپید ها و کاروتنوئیدها است.
تحقیقات اخیر به طور فزاینده ای شواهدی را نشان داده اند که نشان می دهد تخم مرغ واقعا بر خطر بیماری قلبی عروقی (CVD) تأثیر نمی گذارد.
به عنوان مثال، یک مطالعه که در سال 2013 در BMJ منتشر شد، نتیجه گرفت که خوردن یک تخم مرغ در روز علت بروز بیماری قلبی یا سکته مغزی نیست.

مطالعه دیگری که در اوایل ماه جاری در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، پیشنهاد کرد که یک رژیم پرچرب تخم مرغ تا 12 تخم در هفته خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را افزایش نمی دهد.

محققان اکنون متوجه شده اند که رژیم هایی که تخم مرغ به طور منظم مصرف می کنند، ممکن است در حقیقت سلامت قلب و عروق را حفظ کند.
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/q75p
نظرتان را بنویسید