علت آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی چیست؟

علت آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
hediye

برای شروع فرآیند تعمیر تلویزیون ال جی ابتدا باید مشکل را شناسایی کرده و علت آن را مشخص کنیم. 

همانطور که می دانیم در تلویزیون های LED بک لایت در پشت صفحه نمایش تعبیه شده است. نور پس زمینه تصویر تلویزیون را قابل مشاهده می کند و کیفیت آن مستقیماً بر کیفیت تصویر تأثیر می گذارد. میزان و کیفیت بک لایت پارامترهایی هستند که بر کیفیت تصویر تاثیر می گذارند.
اگر به تغییرات تلویزیون های LED در مقایسه با تلویزیون های LCD نگاه کنیم، متوجه می شویم که تنها تغییر استفاده از لامپ های LED به جای لامپ های فلورسنت است. 

تلویزیون های ال ای دی تصویر بهتری نسبت به تلویزیون های ال سی دی دارند که دلیل اصلی آن بهبود کیفیت بک لایت یا نور پس زمینه تلویزیون است. لامپ های LED نسبت به لامپ های فلورسنت نور با کیفیت بهتر و به اصطلاح روشن تری تولید می کنند که کیفیت تصویر را افزایش می دهد. در عین حال حرارت کمتری تولید می شود که عمر تلویزیون را افزایش می دهد. به طور خلاصه، هرگونه تغییر در کیفیت بک لایت به طور مستقیم بر کیفیت تصویر تلویزیون تأثیر می گذارد.

علت آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی

تلویزیون نه تنها یک ابزار سرگرمی است، بلکه برای مقاصد آموزشی نیز استفاده می شود و محبوبیت آن باعث توقف برخی از فعالیت های عادی زندگی روزمره در هنگام بروز مشکل شده و مردم را به فکر تعمیر تلویزیون می اندازد. تعمیر تلویزیون باید به موقع انجام شود، زیرا برخی از خرابی ها می تواند به مرور زمان در قسمت های دیگر دستگاه مشکل ایجاد کند و باعث از بین رفتن و خرابی دائم تلویزیون شما شود.

تیم استاد تی وی این مقاله را برای شما تهیه کرده است تا با دلایلی که باعث آبی شدن صفحه ی تلویزیون ال جی میشود آشنا شوید و اگر با این مشکل رو به رو شدید تعمیر تلویزیون ال جی استاد تی وی در منزل را امتحان کنید

دلیل آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی

دلیل اصلی تاری تصویر تلویزیون ال جی تغییر رنگ پس زمینه تلویزیون از سفید به آبی است. در نور پس زمینه، از طیف سفید به بنفش تغییر می کند. نور بنفش که با نور سفید نور سالم مخلوط می شود، طیف آبی ایجاد می کند.
آبی بودن تصویر یکی از ایراداتی است که در مدل های LJ و UJ ال جی به چشم می خورد. نور پس زمینه به کار رفته در تلویزیون های ال جی UJ و LJ دارای ویژگی های خاصی است. نورهای پس زمینه که نوعی انشعاب (مستقیم) هستند، با کاهش جریان مصرفی لامپ ها، نور ساطع شده از آنها از رنگ سفید به آبی-بنفش تبدیل می شود. تغییر نور باعث آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی می شود.

دلیل آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی

در کل، ۳ عامل موثر در آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی تاثیر دارند

  • خرابی پنل
  • خراب شدن بک لایت تلویزیون ال جی
  •  مشکل در پیکسل‌ها

 

خرابی پنل تلویزیون ال جی

پنل یکی از قطعات اصلی تلویزیون ال جی محسوب می شود و خرابی آن برابر با قیمت کل دستگاه است و در برخی موارد توصیه می شود در صورت آسیب دیدن این قطعه، دستگاه جدید خریداری و دستگاه قبلی تعویض شود.

به همین دلیل مراقبت از پنل و رعایت اصول نگهداری آن بسیار مهم است.
آسیب پنل عمدتاً هنگام جابجایی دستگاه رخ می دهد، زیرا فشار دادن یا ضربه زدن به تلویزیون باعث ایجاد مشکل در پنل می شود. گرمای بیش از حد نیز می تواند به پنل های تلویزیون ال جی آسیب برساند و باعث آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی شود، بنابراین از قرار دادن تلویزیون در نزدیکی بخاری خودداری کنید.
یکی دیگر از مواردی که در مورد پنل و جلوگیری از آسیب باید بررسی شود، آب خوردگی پنل است.

 اجازه ندهید آب روی صفحه تلویزیون شما پاشیده شود زیرا این کار به پنل آسیب می رساند و باعث می شود تصویر تلویزیون ال جی آبی به نظر برسد

خراب شدن بک لایت تلویزیون ال جی

بک لایت در واقع نور پس زمینه را برای دیدن تصویر برای کاربر فراهم می کند و منبع نور مورد نیاز برای دیدن تصویر در نظر گرفته می شود. آسیب به آن می تواند بر رنگ تصویر صفحه تأثیر بگذارد و صفحه آبی به نظر برسد.

آبی شدن لامپ های بک لایت تلویزیون ال جی

 

سوختن یا بروز مشکل در پیکسل ها

پیکسل ها کوچکترین اجزای هر تصویر هستند که از نقاط نورانی تشکیل شده اند.

این پیکسل ها اگر مشکلی داشته باشند رنگ تصویر را تغییر می دهند، بنابراین خرابی پیکسل ها می تواند باعث آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی شود.
ایرادات و مشکلات پیکسل را می توان رفع و رفع کرد، اما اگر این مشکلات به میزان سوختن پیکسل باشد، متأسفانه هیچ تکنسین کاری نمی تواند انجام دهد.
 

بهترین روش تعمیر آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی

اگر مشکل از بک لایت باشد، می توان آن را تعمیر و رفع کرد. خرابی بک لایت به تدریج رخ می دهد. مشکل آبی بودن تصویر تلویزیون ال جی ممکن است ابتدا به صورت یک نقطه آبی در گوشه تصویر ظاهر شود و با گسترش مشکل لکه آبی به تدریج در کل تصویر پخش شود.

هر چه تعداد لامپ های بک لایت کمتر باشد در این صورت لازم است که لامپ ها نور بیشتری بدهند. این فشار اضافی روی لامپ ها عمر مفید آنها را کاهش می دهد.
مشکل دیگری که می تواند باعث آبی شدن صفحه LED شود، خرابی برد منبع تغذیه و تغییر ولتاژ خروجی بک لایت است. ولتاژ تغذیه لامپ های نور پس زمینه اندازه متفاوتی دارد و بسته به تعداد لامپ ها افزایش می یابد. لامپ های نور پس زمینه مستقیماً از برد پاور تغذیه می شوند. به دلیل ولتاژ پایین تغذیه هر لامپ، حتی یک تغییر کوچک در ولتاژ تغذیه می تواند به آنها آسیب برساند.

حل مشکل آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی

جمع بندی:

 همانطور که در بالا ذکر شد اگر دلیل آبی بودن تصویر تلویزیون ال جی خرابی برد باشد بهتر است به سراغ تعمیر گران قیمت پنل نروید و کل دستگاه را تعویض کنید، زیرا قیمت پنل برابر با 70-80 درصد قیمت تلویزیون است. اگر علت این مشکل خرابی بک لایت  است، می توانید به موقع با کارشناسان استاد تی وی تماس گرفته و تعمیر تلویزیون در منزل را با تیم استاد تی وی تجربه کنید.

 بررسی و اصلاح علت تار شدن تصویر تلویزیون ال جی یا تعمیر کار، موضوعی بسیار ظریف است و هر فردی صلاحیت لازم برای انجام آنها را ندارد. یادآوری می کنیم که دلیل آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی و نحوه تعمیر و رفع آن ها به مدل دستگاه بستگی دارد و بسته به هر مدلی باید به قسمت خاص مراجعه کنید.

 

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/5j08
نظرتان را بنویسید