مشاوره قبل از طلاق توافقی

مشاوره قبل از طلاق توافقی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

در این مقاله به بررسی مشاوره قبل از طلاق توافقی می پردازیم .

 

زن و شوهری که برای جدا شدن از هم و پایان دادن به زندگی مشترک با یکدیگر توافق دارند ، می توانند به اقدام به طلاق توافقی کنند که نیازمند طی تشریفاتی است . تشریفات طلاق توافقی علی الاصول مانند سایر دعاوی خانوادگی است اما علاوه بر این چون مبنای این جدایی توافق طرفین است ، قانون طی مراحل دیگری را هم ضروری دانسته است یکی از این مراحل شرکت در جلسات مشاوره پیش از طلاق است که جایگزین داوری شده است و مطابق مقررات جدید حضور در آن الزامی است از این رو ما در این مقاله به بررسی تعداد جلسات مشاوره پیش از طلاق توافقی ، عدم حضور در جلسات مشاوره پیش از طلاق توافقی و هزینه جلسات مشاوره پیش از طلاق توافقی می پردازیم . 



 

تعداد جلسات مشاوره پیش از طلاق توافقی

از ابتدای آذر ماه سال 97 ، ثبت کردن دادخواست طلاق توافقی منوط به این شد که زوجین به یکی از مراکز مشاوره خانواده اداره بهزیستی بر اساس شهر محل سکونت خود ، که بر اساس سامانه تصمیم طلاق به آنها معرفی شده است ، مراجعه حضوری نمایند و تقاضای خود را برای طلاق توافقی مطرح کنند . بعد از این باید فرم های دریافتی را تکمیل کنند تا به یکی از مراکز مشاوره معرفی شوند . تعداد جلسات مشاوره در طلاق توافقی 45 روز کاری زمان خواهد برد که در این مدت حداقل 3 جلسه باید برگزار شود ، تعداد این جلسات به طور معمول 5 جلسه خواهد بود . 

 

عدم حضور در جلسات مشاوره پیش از طلاق توافقی

اغلب زوجین این سوال را می پرسند که آیا شرکت در جلسات مشاوره برای طلاق ضروری است ؟ آیا نمی شود بدون حضور در این جلسات اقدام به جدایی کرد ؟ در پاسخ باید گفت بر اساس قانون حمایت خانواده شرکت در جلسات مشاوره پیش از طلاق توافقی ضروری است و تا زمانی که زوجین گواهی عدم انصراف از طلاق را از مراجع مشاوره دریافت نکنند ، دادخواست طلاق آنها در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت نخواهد شد . 

 

 

 

هزینه جلسات مشاوره پیش از طلاق توافقی

هزینه جلسات مشاوره پیش از طلاق توافقی مانند سایر هزینه های طلاق توافقی با نظر خود زوجین پرداخت خواهد شد و قانونی درباره اینکه یکی از زوجین مسئول پرداخت این هزینه است وجود ندارد بلکه هزینه این جلسات ، با توافق آنها پرداخت خواهد شد . 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره قبل از طلاق توافقی در کانال تلگرام حقوق خانواده عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مشاوره قبل از طلاق توافقی پاسخ دهند .

منبع : مشاوره قبل از طلاق توافقی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/kY7X
نظرتان را بنویسید