آموزش دریافت شماره شبا تمام بانک ها از طریق شماره کارت

آموزش دریافت شماره شبا تمام بانک ها از طریق شماره کارت
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
سیروس محبی
دریافت شماره شبا تمام بانک ها از طریق شماره کارت : شماره شبا مخفف شناسه بانکی ایران است. شماره شبا یک استاندارد ملی است که در چارچوب استاندارد جهانی IBAN و با هدف یکپارچه سازی حساب‌های بانکی تعریف شده است.

بانک‌ها از شیوه‌های متفاوتی برای شماره‌گذاری حساب‌های مشتریانشان استفاده می‌کنند و به همین دلیل انتقال پول بین بانکهای گوناگون، دردسرساز خواهد شد. برای جابجایی پول بین بانکی به یک فرمت یکپارچه نیاز است.

هر حساب بانکی دارای یک شناسه یکتاست که در ایران با نام «شناسه بانکی ایران» و یا به طور اختصار «شبا» شناخته می‌شود. این شماره در ایران با IR شروع شده و پس از آن 24 رقم دیگر قرار می‌گیرد.

شماره شبا کاربردهای فراوانی دارد از جمله آنها برای دریافت سهام عدالت، یارانه ها، واریز و انتقال وجه به حساب دیگران از کاربردهای شماره شبا می باشد.

IBAN که مخفف International Bank Account Number (شماره حساب بانکی بین‌المللی) می‌باشد، یک استاندارد بین‌المللی برای شناسایی حساب‌های بانکی می‌باشد. این استاندارد فرمت‌های مختلفی در کشورهای مختلف دارد. این شماره در ایران با IR شروع شده و پس از آن 24 رقم دیگر قرار می‌گیرد.


الگوریتم کد شبا (شماره شبا)
شناسه حساب بانکی ایران (شبا) یک شناسه منحصر به فرد برای هر حساب بانکی است که شامل 26 کاراکتر است و توسط قوانین و دستورالعمل‌های IBAN (شماره حساب بانکی بین‌المللی) تنظیم می‌گردد و مستقل از نظام شماره گذاری داخلی بانک‌ها است.

این الگوریتم برای اعتبارسنجی کد IBAN سایر کشورها نیز می‌تواند به کار برده شود. زیرا همان‌طور که گفته شد الگوریتم ایجاد کد شبا و یا به عبارتی کد IBAN بین‌المللی است و کشورها نمی‌توانند در الگوریتم تولید این کد تغییر دهند.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/XoNg
نظرتان را بنویسید