ریست ظرفشویی AEG

ریست ظرفشویی AEG
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
hossein

برای رفع برخی از کد خطا ها و ارور های ماشین ظرفشویی آاگ، ریست کردن یک راهکار فوق العاده به حساب می آید. ریست ظرفشویی AEG در مجموع جهت برطرف کردن برخی از اختلالات انجام می گیرد. 

برای این که بتوان از این راهکار مثمر ثمر برای عدم نمایش ارور ها و کد خطا های مختلف استفاده نمود، لازم است با شیوه ریست کردن ماشین ظرفشویی AEG آشنا باشید. به همین خاطر در ادامه این مطلب در مورد این موضوع صحبت کرده ایم. 

تعمیرکاران نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی آاگ تصمیم دارند به صورت کامل مراحل ریست کردن این دستگاه را برای شما شرح دهند. با ما همراه باشید.

چه زمانی برای ریست کردن ماشین ظرفشویی AEG مناسب است؟

در صورتی که تصور می کنید امکان ریست کردن ماشین ظرفشویی آاگ در هر زمان و به دلخواه امکان پذیر است، در اشتباه هستید. این کار می تواند منجر به مختل کردن کارایی ظرفشویی AEG شده و در نهایت شما مجبور به پرداخت هزینه های سنگینی برای عیب یابی و تعمیرات این دستگاه شوید.

با مشاهده برخی از کد خطا ها و ارور های ماشین ظرفشویی AEG امکان ریست کردن آن وجود دارد. اما لازم است پیش از این که این کار را انجام دهید، حتما راهنمای فارسی استفاده از ماشین ظرفشویی آاگ را به خوبی مطالعه کنید تا علت بروز کد خطا را تشخیص دهید. 

چرا که نمایش هر کد خطا و ارور نشانه ای از معیوب بودن و خرابی قطعات دستگاه به شمار می آید. از این رو ریست کردن ماشین ظرفشویی آاگ، تنها باعث نادیده گرفتن ایرادات عملکرد آن می گردد. از این روز لازم است بدانید که بهترین زمان برای ریست کردن ماشین ظرفشویی AEG چه زمانی است تا به غیر این موارد، برای انجام این کار اقدام نکنید.

  • عمل نکردن دکمه های ظرفشویی آاگ در زمان فشردن و انتخاب برنامه شست و شو
  • قفل شدن پنل کاربری و کار نکردن دکمه ها
  • کار نکردن برنامه های شست و شو
  • گرم نشدن آب در ماشین ظرفشویی AEG هنگام شسته شدن ظرف ها
  • قطع شدن برق در زمان شست و شو ظروف توسط دستگاه
  • تغییر برنامه دستگاه و یا اضافه و کم کردن مقدار ظرف ها توسط کاربر

راهنمای آموزشی ریست کردن ماشین ظرفشویی AEG

ماشین های ظرفشویی، از جمله دستگاه های پر کاربرد و پر استفاده در خانه های ایرانی به حساب می آیند که برند های مختلفی از آن را در بازار مشاهده می کنیم. این دستگاه ها با داشتن مدل های متفاوت، در مجموع کارایی شبیه به یکدیگر دارند. به همین خاطر برخی دکمه ها و کلید ها در آن ها با یک نام و شکل وجود دارد. هم چنین ممکن است شیوه ریست شدن هر یک از دیگری تفاوت داشته باشد. 

اما به طور کلی، ریست کردن ماشین ظرفشویی AEG به دو روش زیر صورت می گیرد که در ادامه هر دو آن ها را شرح داده ایم:

  1. قطع جریان برق دستگاه ظرفشویی
  2. استفاده از دکمه های پنل کاربری ماشین ظرفشویی AEG

جریان برق ماشین ظرفشویی AEG را قطع کنید

برای این که بتوانید در مدت زمانی کوتاه، ماشین ظرفشویی AEG را ریست کنید، باید ابتدا دکمه پاور (روشن – خاموش) را فشار دهید تا دستگاه خاموش شود. در مرحله بعد باید اتصال سیم و دو شاخه آن را از پریز قطع نمایید. 

پس از جدا کردن دو شاخه و کابل برق ظرفشویی آاگ از پریز، باید برای مدت 3 تا 15 دقیقه صبر کنید. در این مدت زمان ریست دستگاه انجام خواهد شد. حال باید سیم و دو شاخه را مجدد به پریز برق وصل نمایید. پس از این کار، باید بعد از گذشت 30 ثانیه دوباره دکمه پاور را فشار دهید. 

پس از انجام این اقدامات، دستگاه ظرفشویی آاگ ریست خواهد شد. باید مجدد کار با آن را آغاز کنید و برنامه شست و شو مورد نظر خود را انتخاب نمایید. به طور معمول از این روش ریست کردن ماشین ظرفشویی AEG برای رفع مشکل قفل شدن پنل و یا کم و زیاد کردن ظرف ها در سبد استفاده می گردد.

دکمه reset را از پنل دستگاه ظرفشویی آاگ فشار دهید

یکی دیگر از روش های ریست کردن ماشین ظرفشویی آاگ، فشردن دکمه reset می باشد که بر روی پنل کاربری این دستگاه مشاهده خواهید کرد. در بیش تر مدل های ماشین ظرفشویی AEG، دکمه reset بر روی پنل کاربری آن تعبیه شده است. 

در صورتی که از مدل های قدیمی ظرفشویی آاگ استفاده می کنید و دکمه reset را در پنل کاربری مشاهده نمی کند، لازم است به صورت هم زمان دو دکمه wasche و sparen یا zeit را فشار دهید. 

مدل های خیلی قدیمی تر اما به روش دیگری ریست می شوند. در این مدل ها، هنگام فشردن این دکمه ها، نباید دست خود را از روی آن ها بردارید. بلکه هم زمان باید دکمه سلکتور را چرخانده و آن را در محل ساعت هفت قرار دهید. در صورتی که این عملیات به درستی انجام شود، ماشین ظرفشویی AEG قطع و وصل خواهد شد.

اگر با بررسی پنل کاربری دستگاه ماشین ظرفشویی AEG متوجه عدم وجود هر یک از این دکمه ها و کلید ها شدید، لازم است به راهنمای فارسی استفاده از ماشین ظرفشویی آاگ مراجعه نمایید و شیوه ریست شدن مدل دستگاه خود را بررسی کنید. 

از این روش ریست کردن ماشین ظرفشویی AEG می توانید در زمان مشاهده کد خطا ها و ارور ها استفاده نمایید. البته پس از این که کد خطای نشان داده شده را در دفترچه راهنمای استفاده از این دستگاه پیدا نکردید.

اگر ظرفشویی ااگ ریست نشد، چه کاری انجام دهیم؟

با در نظر گرفتن پیچیدگی ساختار این دستگاه، توصیه می کنیم حتما در این زمینه با نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی آاگ در تهران تماس بگیرید. چرا که لازم است در این انجام این کار، مهارت و دانش فنی کافی را داشته باشید. 

آی پی امداد، به عنوان مرکز تعمیرات ماشین ظرفشویی AEG در تهران، شرایطی را فراهم نموده است تا پس از ثبت درخواست کاربران، تعمیرکار در کوتاه ترین زمان ممکن، به محل اعزام شده و ایرادات این دستگاه را برطرف کند. 

خدماتی که با نام خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی AEG در محل، شرایط عیب یابی و تعمیرات این وسیله را برای تمامی کاربران بدون اتلاف وقت و هزینه، توسط تکنسین میسر کرده است. این خدمات از سوی آی پی امداد ارائه می شود و لازم است حتما کاربران در جهت بهره مند شدن از این خدمات، حتما درخواست خود را در این مرکز به ثبت برسانند.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/9xrZ
نظرتان را بنویسید