بوگاتی شیرون اسپرت گران ترین خودروی جهان رونمایی شد

بوگاتی شیرون اسپرت گران ترین خودروی جهان رونمایی شد
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مستر وبگرد
حدود 2 سال از رونمایی بوگاتی شیرون می‌گذرد. این محصول ویژه، حالا دارای نمونه‌ای خاص‌تر به نام شیرون اسپرت است. ابرخودروی جدید بوگاتی، از همان پیشرانه و قوای محرک نسخه‌ی اصلی استفاده می‌کند، اما دارای توانایی‌های ویژه‌ای خواهد بود. مدیران بوگاتی اعلام کرده‌اند که شیرون اسپرت، خصوصا در هنگام مانور در پیچ‌ها؛ سریع‌تر از نمونه‌ی اصلی عمل می‌کند.

بسته‌ی ارتقای فرمان‌پذیری، دارای تغییرات در فنربندی و سیستم تعلیق شیرون اسپرت است. این شرایط باعث می‌شود تا هنگام حرکت در جاده‌ و پیست، شاهد افزایش 10 درصدی تعادل و سختی در فنربندی باشیم. راننده‌ی بوگاتی شیرون اسپرت می‌تواند تنظیمات مربوط به این آپشن جدید را از طریق انتخاب حالت رانندگی اعمال کند.

مدرن‌ترین ابرخودروی بوگاتی، دارای بروزرسانی در سیستم مدیریت گشتاور است تا کنترل دقیقی بر انتقال قدرت روی هر چرخ، به صورت کاملا مستقل از چرخ دیگر میسر شود. این فناوری، به طرز شگفت‌انگیزی بر فرمان‌پذیری شیرون اسپرت در همه‌ی حالت‌های رانندی تاثیرگذار است و می‌تواند مانور خودرو در پیچ‌ها را سریع‌تر کند.

محصول جدید بوگاتی، 18 کیلوگرم کاهش وزن نسبت به نسخه‌ی اصلی دارد. این موضوع، به لطف استفاده از رینگ‌های فیبرکربن در چرخ‌های شیرون اسپرت و پوشش اینترکولر؛ ممکن شده است. همچنین، شیشه‌ی جلو هم، متفاوت از شیرون استاندارد و دارای فیبرکربن با وزن کمتر خواهد بود. بوگاتی ادعا می‌کند، اولین خودروساز دنیا است که از فیبرکربن در شیشه‌ی جلو استفاده کرده است تا 77 درصد از وزن این قسمت، کاسته شود. بسیاری دیگر قطعات به کار رفته در شیرون اسپرت، مثل خروجی اگزوز و شیشه‌ی عقب هم، با کاهش وزن عرضه شده‌اند.

فناوری‌های به کار رفته در جدیدترین ابرخودروی بوگاتی، باعث شده است تا مسیر 20 کیلومتر در پیست دایره‌ای شکل و مشهور ناردو را، حدود 5 ثانیه سریع‌تر به اتمام برساند، ضمن اینکه حد اکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت، در پیچ‌های این مسیر داشته باشد.

استفان وینکلمن، مدیر ارشد بوگاتی می‌گوید:
شیرون اسپرت، برای مشتری‌های بوگاتی که به دنبال رانندگی اسپرت‌تر با شیرون در مسیرهای پرپیچ و خم هستند، ساخته شده است. آنچه برای ما اهمیت داشت، ثابت نگه‌داشتن شخصیت شیرون در ترکیب آن با عمکلرد فنی، شتاب‌گیری عالی و نهایت سرعت با یک خودروی لوکس بود که قابلیت استفاده‌ی روزانه و راحتی بالا داشته باشد.


قیمت نهایی بوگاتی شیرون اسپرت، 3.67 میلیون دلار اعلام شده است تا گران‌ترین خودروی در حال تولید دنیا باشد. این محصول، همچنین دارای رنگ‌بندی جدید و متفاوت نسبت به نمونه اصلی خواهد بود. نسخه‌ی نمایش داده شده از بوگاتی شیرون اسپرت در نمایشگاه خودروی ژنو 2018، با رنگ قرمز ایتالیایی (Italian Red) و کد 16 روی جلو پنجره دیده شد که به تعداد سیلندرها در پیشرانه‌ی W16 این ابرخودرو، اشاره داشت.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/BBx2
نظرتان را بنویسید