ارشد بدون آزمون

ارشد بدون آزمون
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع
یکی از ساده ترین راه ها برای ورود به دانشگاه ، پذیرش بدون کنکور و یا آزمون است. با توجه به بوجود آمدن رقابت های اسیب زننده به متقاضیان کنکور سالیانه بسیاری از داوطلبان دانشگاه های پذیرش بدون کنکور را ترجیح میدهند.
پذیریش بدون کنکور در تمامی مقاطع اعم از کارشناسی و کارشناسی ارشد صورت میگیرد. ثبت نام ارشد بدون ازمون در دانشگاه های سراسری ، ازاد و به تازگی دانشگاه غیرانتفاعی صورت میگیرد. برای قبولی در این نوع دانشگاه باید شرایطی را دارا باشید.
در واقع دانشگاه های سراسری نسبت به سایر دانشگاه ها از اعتبار خوبی برخوردار هستند که ثبت نام ارشد بدون کنکور سراسری نیازمند شرایطی است که باید از آنها اطلاع حاصل فرمایید.
شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون

شرایط عمومی
اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان مطرح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
التزام عملی نسبت به احکام اسلام (انجام واجبات و ترک محرمات)
عدم دشمنی نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
نداشتن پیشینه فعالیت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آن ها
عدم سوء سابقه فساد اخلاقی
مشهور نبودن به ارتکاب اعمال خلاف ارزش های شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا اشتغال
تبصره 1: داوطلبان اقلیت های دینی (ادیان رسمی در قانون اساسی) مشمول بند 2 نمی باشند به شرط آن که قصد نقض احکام اسلامی را نداشته باشند.

تبصره 2: چنانچه متقاضی در گذشته با جمهوری اسلامی دشمنی داشته است لازم است که تغییر نظر وی لحاظ گردد.

شرایط اختصاصی
دارا بودن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات، فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا شورالی عالی انقلاب فرهنگی یا گواهی اشتغال به تحصیلی در سال آخر دوره کارشناسی
امکان انتخاب رشته و ثبت نام صرفا در یکی از کد رشته های امتحانی گروه علوم انسانی برای فضلا و طلاب حوزه های علمیه
دانش آموختگان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته با حداقل معدل 12
ارائه تعهد برابر طول مدت تحصیل دوره کارشناسی ارشد در هنگام ثبت نام توسط داوطلبان پذیرفته شده در دوره روزانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی
سپردن تضمین به صندوق های رفاه دانشجویان جهت انجام تعهد پس از پایان مقطع تحصیلی جدید، برای بهره مندان از تسهیلات صندوق های مذکور
شرکت کنندگان پذیرفته شده در دوره های روزانه در آزمون حتی در صورت عدم ثبت نام و یا انصراف قطعی از رشته قبولی، امکان نام نویسی در این مرحله از پذیرش دوره های کارشناسی ارشد را نخواهند داشت.
دانشجویان در حال تحصیل در دوره های غیرروزانه (شهریه پرداز) شامل نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس خودگردان، پیام نور، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه های آزاد که در آزمون ورودی سال و قبل از آن پذیرفته شده اند، (در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه برای داوطلبان آقا) مجاز به ثبت نام و شرکت در این پذیرش، بدون انصراف از تحصیل می باشند. طبیعتا این دسته از افراد چنانچه پس از اعلام نتایج به طور قطعی قبول شده باشند، موظف به انصراف کامل از رشته محل قبلی هستند و لازم است که مدارک مربوط به انصراف خود را به دانشگاه جدید محل تحصیل ارائه نمایند.
داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده و پذیرفته شده اند، در صورت تمایل می توانند در این فرآیند ثبت نام کنند. لازم به ذکر است در صورت پذیرش در این مرحله، قبولی قبلی آن ها باطل شده و می بایست در رشته محل قبولی جدید نام نویسی کرده و ادامه تحصیل دهند.
تمامی فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری (در صورت نداشتن منع از نظر نظام وظیفه) چنانچه علاقه مند به شرکت مجدد در این مرحله از پذیرش باشند، باید فرم تقاضانامه خود را بر اساس اطلاعات مقطع کارشناسی تکمیل نمایند.
دانش آموختگان یا دانشجویان رشته های گروه پزشکی می بایست وضعیت خود را از لحاظ طرح تعهد به وزارت بهداشت مشخص کرده و منعی برای ثبت نام و پذیرش در این مرحله نداشته باشند. در غیر این صورت عهده دار مسئولیت و عواقب آن خواهند بود.
متقاضیانی که فارغ التحصیل و یا دانشجوی رشته های دبیری هستند، می بایست قبل از ثبت نام نسبت به اخذ موافقت نامه کتبی و بدون قید و شرط وزارت آموزش و پرورش مبنی بر ادامه تحصیل اقدام نموده و آن را نزد خود نگه دارند.
شاغلین در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی باید قبل از نام نویسی موافقت کتبی محل کار خود را با موضوع ادامه تحصیل دریافت کرده و نگهداری کنند.
پذیرفته شدگان شاغل در وزارتخانه، سازمان ها و نهادهای دولتی موظف به سپردن تعهد برابر طول مدت تحصیل دوره کارشناسی ارشد مبنی بر اشتغال و خدمت در سازمان های مذکور در هنگام ثبت نام می باشند.
در حال حاضر دانشگاه های سراسری ، ازاد، غیرانتفاعی و فراگیر پیام نور دانشجو ارشد با سوابق تحصیلی پذیرش میکنند و فعلا دانشگاه علمی کاربردی دانشجو در مقطع ارشد پذیرش نمیکند.
ارشد بدون کنکورغیرانتفاعی به تازگی است که در مقطع ارشد جذب دانشجو میکنند . انتخاب رشته‌های ارشد بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی بر اساس شرایطی که در هر رشته قرار داده شده است امکان پذیر است. کلیه متقاضیان شرکت کننده در رشته‌های ارشد بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی ابتدا باید نسبت به شرایط ثبت نام و همچنین پذیرش در این دانشگاه آگاه شوند. لیست تمامی رشته‌ها در دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش موجود است.پذیرش در کلیه لیست رشته‌های بدون کنکور غیر انتفاعی از طریق استعداد درخشان امکان پذیر است. لذا تمامی داوطلبان عزیز با استفاده از این امکان، می‌توانند وارد دانشگاه شوند.
ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکورغیرانتفاعی مطابق با سال‌های گذشته به صورت الکترونیکی خواهد بود. بدین معنا که داوطلبان با توجه به واجد شرایط بودن در هر رشته ، می‌توانند نسبت به انتخاب رشته در بین رشته‌های ارشد بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. ثبت نام از تمامی رشته‌ها و داوطلبان متقاضی در دو ترم مهر و بهمن امکان پذیر است و اگر رشته مورد نظر را پیدا نکردی میتوانید رشته های ارشد بدون آزمون پیام نور هم نگاهی بیندازید.
متقاضیان محترم ورود به کارشناسی ارشد بدون کنکور غیرانتفاعی لازم است در سامانه سنجش و در زمان تعیین شده به صورت اینترنتی ثبت نام و همچنین مدارک موجود را ضمیمه پرونده کنند. آبان ماه نیز، زمان شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد بدون کنکور غیر انتفاعی است که با توجه به شرایط موجود داوطلبان مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی هستند.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lr7r
نظرتان را بنویسید