صفر تا صد طلاق زوجین

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
بی شک تمام افراد جامعه با مفهوم طلاق آشنا بوده و از عواقب نیز آگاه هستند . امروزه به دلیل برخی از شرایط اقتصادی و اجتماعی حاکم بر جامعه میزان طلاق نسبت به گذشته با تغییرات چشمگیری افزایش پیدا کرده است .

طلاق می تواند یکی از مهم ترین رویداد های زندگی هر فردی باشد که به عنوان یک پدیده روانی نیز محسوب می شود . طلاق از لحاظ روانی ، روحی و همچنین عاطفی می تواند تاثیرات زیادی در زندگی زن و مرد بگذارد .

لازم است بدانید که طلاق نه تنها در زندگی شخصی زن و مرد بلکه در زندگی خانواده ، فرزندان ، دوستان ، نزدیکان و همچنین آشنایان زوجین نیز می تواند تاثیر گذار باشد . ثانیا می توان گفت طلاق یک پدیده اقتصادی و اجتماعی نیز محسوب خواهد شد .

زمانی که زن و مرد با یکدیگر زندگی می کنند ، مرد به تنهایی یا به کمک زن می تواند اقتصاد جامعه را نیز به دوش بکشد . همچنین طلاق به عنوان یک پدیده اجتماعی می تواند بر میزان جمعیت جامعه نیز تاثیرگذار باشد زیرا تنها واحد مشروع تولید مثل می باشد .

طلاق پایه های خانواده را لرزانده و بنیان آن را از هم می پاشد ، زیرا موجب می شود فرزندانی محروم از نعمت خانواده تحویل جامعه دهند . نکته مهم این است که طلاق علاوه بر پدیده اجتماعی ، اقتصادی و عاطفی یک پدیده فرهنگی نیز بوده و از دیدگاهی دیگر ارتباطی نیز محسوب خواهد شد .

از هم پاشیدگی زندگی زناشویی فرد ، ارتباطات سالم و طبیعی بین زن و مرد را نیز از بین برده و همچنین بر رفتار و نحوه ارتباطات فرزندان آن ها نیز بی تاثیر نخواهد بود . در نتیجه می توان گفت توجه به طلاق نه تنها از دیدگاه فرد و فرزندانش اهمیت دارد بلکه از دیدگاه فرهنگ ، اقتصاد ، جامعه و حتی جمعیت نیز حائز اهمیت است .



احتمال طلاق پس از ازدواج
بی شک اوایل زندگی زن و مرد روابط عاشقانه تری داشته و اختلافات آن ها نیز کمتر می باشد ، این موضوع حتی برای افرادی که با عشق و علاقه تصمیم به ازدواج گرفته اند نیز صدق می کند . چند سال پس از زندگی مشترک تفاوت ها و اختلافات نیز ریشه باز کرده و سبب مشکلات بین زوجین خواهد شد .

اغلب طلاق ها هفت سال پس از ازدواج اتفاق خواهد افتاد ، زمانی که زن و مرد صاحب فرزند کوچک هستند . همچنین امروزه جدایی زن و مرد در طی دوران میانسالی نیز افزایش پیدا کرده است ، اما دلیل آن چیست ؟ جدایی پس از چندین سال زندگی مشترک چه دلیلی می تواند داشته باشد ؟

در میانسالی زوجین یعنی زمانی که آن ها صاحب یک فرزند نوجوان هستند ، به دلیل اختلافات و تفاوت های موجود در خانواده ممکن است کار به جدایی نیز کشیده شود . اما عاقبت افراد مطلقه چه خواهد شد ؟ آیا زن و مردی که از یکدیگر جدا می شوند باز هم به ازدواج فکر می کنند ؟

در واقع دو سوم از افراد مطلقه باز هم به ازدواج فکر کرده و تشکیل زندگی خواهند داد . اما متاسفانه احتمال شکست در زندگی دوم آن ها نیز در طول چند سال اول زندگی نسبت به تجربه اول نزدیک به 7 درصد بیشتر است و اتفاق خواهد افتاد .

حتما بخوانید: پیش بینی طلاق


آیا می دانید مفهوم طلاق چیست
بی شک تا به حال کلمه طلاق را شنیده اید اما ممکن است از برخی از معانی آن با خبر نباشید ، طلاق در لغت به معنای رها شدن و رهایی می باشد . در فرهنگ معین نیز طلاق یعنی جدا شدن زن و مرد و همچنین رها شدن زن از قید نکاح طبق شرایط مقرر در دین می باشد .

از لحاظ فقهی نیز طلاق به معنای از بین رفتن قید و پیوند ازدواج بوده که با صیغه مخصوص انجام خواهد شد . شاید برخی از افراد جامعه بر این باور باشند که طلاق پسندیده نخواهد بود و همچنین سبب مشکلات بسیاری خواهد شد ، اما اینگونه نیست .

طلاق راه حل معمول و قانونی برای عدم سازگاری زوجین و همچنین تفاهم زن و شوهر می باشد که سبب از هم پاشیدگی ساختار زندگی خانوادگی و همچنین قطع پیوند زناشویی خواهد شد . به طور کلی می توان گفت طلاق هم مانند ازدواج طبق آیین و قراردادهای رسمی و اجتماعی انجام خواهد شد .

اگر در زندگی زناشویی هر کدام از طرفین به دلایل مختلفی از جمله خانوادگی ، اجتماعی ، فرهنگی ، محیطی ، شخصیتی ، اقتصادی توانایی زندگی کردن کنار یکدیگر را نداشته باشند ، با رضایت طرفین از هم جدا خواهند شد .

همانطور که گفتیم طلاق به عنوان یک مسئله اجتماعی شامل از بین رفتن زندگی زناشویی و جدایی زن و مرد خواهد شد . طلاق و زندگی زناشویی زوجین نه تنها بر زندگی زن و مرد و خانواده آن ها تاثیر گذار است بلکه در روند رشد جمعیت نیز می تواند تاثیر گذار باشد .


بیشتر بخوانید: طلاق خطری برای آینده فرزندان


دلایل طلاق
همانطور که می دانید اغلب زوجین به دلایل مشکلات و اختلافات موجود در زندگی زناشویی خود تصمیم به طلاق و جدایی از یکدیگر خواهند گرفت . طلاق می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد که در ادامه انواع آن ها را بیان خواهیم کرد :



دلیل قانونی طلاق
متاسفانه وجود برخی از قوانین حین ازدواج مانند مهریه باعث شده است دعوا بین بسیاری از زوجین رواج پیدا کند . همچنین قانون حبس مرد در صورت عدم پرداخت مهریه این اختلافات را تشدید خواهد کرد و مشکلات بسیاری را نیز به وجود خواهد آورد .



دلیل اقتصادی طلاق
وجود مسائل مالی و اقتصادی نیز می تواند سبب از هم پاشیدگی زندگی زوجین شود ، از جمله دلایل اقتصادی طلاق می توان به بیکاری ، اختلافات طبقاتی ، کمبود درآمد ، بحران های اقتصادی و همچنین گرانی نیز اشاره کرد .



دلیل روانشناسی طلاق
دلایل روانشناختی طلاق بسیار زیاد بوده که از جمله آن می توان به پرخاشگری ، مشکلات روانی زوجین ، اعتیاد ، عدم تفاهم ، مشکلات جنسی و سرد مزاجی آن ها ، حسادت ، توقع های بی جا ، دروغگویی و غیره اشاره کرد .



دلیل اجتماعی طلاق
دلایل اجتماعی طلاق امروزه بسیار رواج پیدا کرده است و از جمله آن ها می توان به تفاوت های تحصیلی ، ماهواره ، بزهکاری ، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ، ازدواج های اینترنتی ، نحوه تفکر افراد در برخی از مشکلات زندگی و غیره اشاره کرد .



دیگر دلایل طلاق زوجین
موارد گفته شد برخی از دلایل طلاق و جدایی زوجین از یکدیگر می باشد که علاوه بر آن ها دلایلی دیگری نیز مانند نازایی ، مذهبی بودن ، بیماری های جسمی همسر ، داشتن والدین مطلقه و غیره سبب طلاق خواهد شد .



در نهایت 

لازم است بدانید که برخی از زن و مرد ها حتی با وجود اختلافات بسیاری که دارند ، ممکن است از زندگی زناشویی خود راضی بوده و به زندگی خود ادامه دهند . در کل می توان گفت طلاق در خانواده هایی که سابقه طلاق داشته و یا در زوج های زیر 20 سال شایع تر می باشد .

در ادامه بخوانید: صفر تا صد مثلث عشق



سوالات متداول


1- از صفر تا صد طلاق زوجین چه می دانید ؟
طلاق زوجین می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در متن مقاله صفر تا صد آن توضیح داده شده است .




2- از احتمال پس از طلاق چه می دانید ؟
شاید عجیب باشد اما اغلب طلاق ها 7 سال پس از ازدواج بوده که دقیق تر آن در متن مقاله توضیح داده شده است .




3- از دلایل طلاق چه می دانید ؟
دلایل اجتماعی طلاق ، احساسی و عاطفی و غیره که در متن مقاله بیشتر در مورد آن توضیح داده شده است .

منبع : صفر تا صد طلاق زوجین
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/2MXJ
نظرتان را بنویسید