وظیفه امین منضم به ولی قهری

وظیفه امین منضم به ولی قهری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

در این مقاله ضم امین به ولی قهری و وظیفه امین منضم به ولی قهری را بررسی می کنیم .

 

 

قانون مدنی در ماده 1184 و 1186 قانون مدنی از اصطلاح " ضم امین " سخن گفته است . در صورتی که ولی قهری شایستگی لازم برای اداره کردن امور محجور را نداشته باشد ، دادگاه می تواند شخص مورد اعتماد دیگری را تعیین کند تا با ولی قهری همکاری نماید .  علاوه براین ، در صورتی که عدم امانت و عدم لیاقت ولی قهری به اثبات برسد ، دادگاه می تواند اقدام به ضم امین به ولی قهری نماید . حال در این مقاله قصد داریم به بررسی این سوال بپردازیم که وظیفه امین منضم به ولی قهری چیست . به همین دلیل ؛ ابتدا به بررسی ضم امین به ولی قهری پرداخته و سپس وظیفه امین منضم به ولی قهری را بررسی می کنیم .



 

ضم امین به ولی قهری

در قانون مدنی ، اصطلاح ضم امین برای محجور به کار رفته است که به معنای همکاری کردن شخص امین با ولی قهری برای اداره کردن امور محجوران است . بر اساس قانون مدنی ، هرگاه ولی قهری شایستگی اداره امور محجور را به تنهایی نداشته باشد ، دادگاه می تواند شخص مورد اعتمادی را تعیین کند تا با همکاری ولی قهری کارهای محجور را انجام دهد . همچنین ، در مواردی که برای عدم امانت ولی قهری نسبت به دارایی طفل دلایل قوی وجود داشته باشد ، دادگاه باید به این موضوع رسیدگی کرده و در صورتی که عدم امانت ولی قهری مشخص باشد ، اقدام به ضم امین به ولی قهری نماید . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اینکه ضم امین چیست و موارد ضم امین به ولی قهری کلیک کنید .

 

وظیفه امین منضم به ولی قهری

در قسمت قبل به بررسی اینکه امین منضم به ولی قهری به چه معناست ، پرداخته شد . اما نکته مهم در این خصوص ، وظایف امین منضم به ولی قهری است . در این باره ، قانون وظایف امین منظم به ولی قهری را مشخص نکرده است ، اما با توجه به قانون مدنی می توان گفت وظیفه امین منظم به ولی قهری ، همکاری با ولی قهری در اداره کردن امور مالی و غیر مالی محجور است . چرا که فرض بر این است که ولی قهری برکنار نشده است ولی اختیارات او با ضم امین محدود شده است . لذا ولی قهری دیگر آزادی و اختیار ندارد که به تنهایی امور محجور را اداره کند و به نمایندگی از محجور اعمال حقوقی انجام دهد . بلکه باید با مشارکت امین منضم ، کارهای مولی علیه را اداه کند . در معاملاتی که به نمایندگی محجور واقع می شود ، مشارکت ولی قهری و امین منضم لازم است و هیچ یک به تنهایی نمی توانند اقدام کنند . در واقع شخص محجور دو نماینده قانونی دارد که باید مشترکا و منضما اقدام کنند و این معنا از اصطلاح " ضم امین " قابل برداشت است .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد وظیفه امین منضم به ولی قهری در کانال تلگرام حقوق خانواده عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون وظیفه امین منضم به ولی قهری پاسخ دهند .

منبع : وظیفه امین منضم به ولی قهری

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/kYrX
نظرتان را بنویسید