تربیت فرزند پسر

تربیت فرزند پسر
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
والدین تمایل دارند فرزندان خود را به شکلی تربیت کنند که در آینده بتوانند فردی اجتماعی و موفق باشند. در این میان تربیت دختر و پسر هر کدام نگرانی های ویژه خود را دارد. دغدغه ای که والدین برای تربیت فرزند پسر دارند این است که آن ها می خواهند فرزندی اجتماعی داشته باشند اما دیده می شود که پسرها تمایل بیش تری به بازی های کامپیوتری دارند و یا در مقابل دیگران خشونت نشان می دهند.

معمولا بازی هایی که پسرها با همسالان خود انجام می دهند خشن می باشد. این ویژگی ها حساسیت تربیت پسر را برای والدین زیاد می کند. در این مقاله راه هایی که برای تربیت فرزند پسر وجود دارد را بررسی می کنیم.



روش های موثر در تربیت فرزند پسر چیست
یک سری اصول و قانون وجود دارد که با رعایت آن ها می توانیم به بهترین شکل پسر خود را تربیت کنیم. موارد زیر نمونه هایی از راه های تربیت کودک پسر می باشد که با رعایت آن ها می توان یک پسر اجتماعی و موفق داشت.

یک سری مسئولیت ها را به پسرتان بسپارید :

یک سری کارها را تعیین کنید که انجام دادن آن ها برعهده فرزندتان باشد و در کارهای خانه به شما کمک کند. مثلا برای درست کردن کیک با شما همکاری کند و یا به گل ها آب بدهد.

به پسرتان اجازه دهید احساسات خود را بروز دهد :

یکی از اصول تربیت کودک پسر این است که به آن ها بیاموزیم باید احساسات خود را بروز دهند. زمانی که فرزند شما از مسئله ای ناراحت است قبل از فوران احساساتش به شکل غلط از او بخواهید تا احساس خود را بیان کند. همچنین روش کنترل خشم را به او بیاموزید.

محبت خود را به صورت فیزیکی به پسرتان نشان دهید :

یکی از اصول تربیت ، تربیت فرزند پسر این است که محبت خود را به صورت فیزیکی به او نشان دهید. معمولا والدین نشان دادن فیزیکی محبت را مخصوص دخترها می دانند و به پسران کم تر توجه می شود. این مسئله کاملا غلط است. بلکه باید از نوزادی به اندازه و با روش صحیح پسر خود را در آغوش بگیرید و ببوسید.

مانع از شیطنت های پسرتان نشوید :

این مسئله واضح است که شور و انرژی در پسران زیاد است و نسبت به دخترها تمایل بیش تری به شیطنت دارند. باید به کودکان اجازه دهید تا انرژی و خود را تخلیه کنند. اما به او یادآور شوید که در محل هایی مانند کلاس باید آرام باشد.

اگر رفتار پسرتان خیلی پسرانه نبود نگران نباشید :

تنها دخترها تمایل به عروسک بازی ندارند بلکه پسرها هم عروسک بازی را دوست دارند. پس اگر دیدید پسرتان عروسک بازی می کند نگران نشوید.

فرصت یادگیری مهارت های اجتماعی را به فرزندتان بدهید :

مشاهدات نشان داده است که دخترها اجتماعی تر از پسرها هستند. برای ، تربیت فرزند پسر به نوعی که اجتماعی باشند لازم است به دوستیابی کودک کمک کنیم و او را تشویق کنیم تا با همسالان خود بازی کند.

موسیقی را عضوی جدانشدنی از زندگی فرزندتان حساب کنید :

یکی از مواردی که تاثیر بسیار زیادی در تربیت فرزند پسر و دختر می گذارد موسیقی می باشد. آموزش موسیقی و گوش دادن به موسیقی خلاقیت های کودک را افزایش می دهد و حافظه او را تقویت می کند.

از موارد دیگری که در ، تربیت فرزند پسر نقش دارند عبارتند از :

عدم منع از رویاپردازی و خیال پردازی کودکان ؛

به مدرسه پسرتان سر بزنید ؛

زمانی که فرزندتان رفتار مثبتی از خود نشان می دهد او را تشویق کنید.

حتما بخوانید: تربیت فرزند دختر




نقش مادر و پدر در تربیت فرزند پسر چیست
مادر و پدر به طور جداگانه می توانند بر روی تربیت فرزند پسر تاثیر گذارند و از نقش هیچ کدام در این امر نمی توان چشم پوشی کرد، در این جا نقش مادر و پدر را در تربیت پسر مشاهده می کنید.

نقش پدر : اکثریت گمان می کنند که مادران بیش ترین نقش و نقش اصلی را در تربیت فرزندان بازی می کنند اما برای آموزش بعضی اصول تربیتی به ویژه تربیت فرزند پسر پدر نقش بسیار پر رنگی دارد. یک سری از روش تربیتی پسران که انجام آن ها بر عهده پدر است عبارتند از :

پدر با بازی هایی که با پسر خود انجام می دهد قوانین برد و باخت را به پسر خود یاد می دهد ؛

پدر بهتر از هرکس دیگری می تواند احترام به زنان را به فرزند خود بیاموزد. زیرا یک نمونه عینی در این زمینه برای پسر است. پدر می تواند برای آموزش این نکته پسر را به گلفروشی ببرد تا برای مادرش گل بخرد و با رفتار خود با خانم های دیگر مثلا صندوق دار فروشگاه به او نکات احترام به خانم ها را بیاموزد.

زمانی که پسر بزرگ شد و زمانش رسید بهترین فردی که در رابطه با عشق می تواند با او صحبت کند پدر است. پدر می تواند تجربیات خود را در این زمینه با پسرش در میان بگذارد و یک اطمینان را در او به وجود بیاورد که می تواند در این موارد با او صحبت کند و مشورت بگیرد.

یکی از اصول تربیت فرزند پسر که پدر باید به او یاد بدهد روش صحیح دفاع از خود در موقعیت های مختلف است.

پدر در به دست آوردن دید درست فرزند نسبت به دنیا نقش پررنگی دارد.

پدر باید کارهای مردانه را به پسرش آموزش دهد.

وظیفه یاد دادن وظایف خانگی به پسر بر عهده پدر است.

حتما بخوانید: حریم خصوصی فرزندان
نقش مادر : مادر نقش بسیار مهم و پر رنگی را در تربیت فرزندان چه پسر چه دختر دارد. او باید بداند که یک سری اصول تربیتی به دلیل تفاوت های اخلاقی که در پسر و دختر وجود دارد برای آن ها متفاوت است. در ادامه یک سری توضیحات را در ارتباط با نقش مادر در تربیت فرزند پسر می دهیم.

مادر قلب خانه می باشد و بهتر از هرکسی با روحیات و اخلاقیات افراد خانه آشنا می باشد. به همین دلیل باید در تربیت فرزند پسر با پدر همکاری کامل داشته باشد.

مادر بهترین گزینه برای آموزش مهارت های گوناگون به فرزندان و تشویق آن ها به آموزش است.

مادر باید از ایده هایی که فرزندش می دهد استقبال کند.

مادر باید در خانه مسئولیت ها افراد را به آنها بگوید و از همان کودکی یک سری مسئولیت ها را برای پسر خود تعیین کند.

تربیت فرزند پسر



نکات مهم در تربیت پسران
همانطور که تا این قسمت از مقاله شرح دادیم فرآیند تربیت فرزندان به شکلی می باشد که هم پدر و هم مادر باید در آن شرکت کنند. روش تربیتی پسران به دلیل میل بیش تر آن ها به شیطنت و تمایل کم تری که به شرکت در اجتماع دارند با دختر ها متفاوت است. در بخش آخر این مقاله یک سری نکات را در رابطه با اصول تربیت پسر عنوان می کنیم.

1از پسرتان انتقاد تند نکنید. اشتباهات او را گوشزد کنید اما نه به شکل انتقاد و سرزنش

2به پسرتان بیاموزید که مرتب و تمیز بپوشد و به آرایش و مرتب بودن موهایش توجه کند.

3نباید همه کارهای پسرتان را انجام دهید. به او بیاموزید جمع کردن وسایلش، حمام کردن، لباس پوشیدن و کارهای شخصیش بر عهده خودش می باشد.

4یک نمونه اجتماعی خوب برای فرزندتان باشید.

5احترام گذاشتن به فرزندتان را فراموش نکنید. با این کار هم شصیت او را شکل می دهید و هم به او می آموزید که باید به دیگران احترام بگذارد.

6به علایق فرزندتان توجه کنید.

7نکات اخلاقی را با توجه به سن پسرتان به او آموزش دهید.

8برای تربیت و آموزش به پسرتان بیش تر از تشویق استفاده کنید تا تنبیه کودک

در ادامه بخوانید: خود ارضایی کودکان
کلام آخر

با به دنیا آمدن فرزندان اولین و مهم ترین مسئله ای که عنوان می شود تربیت آن ها می باشد. به دلیل تفاوت هایی که در خصوصیات اخلاقی پسرها و دخترها وجود دارد نوع تربیت آن ها نیز با هم متفاوت است. بنابارین با توجه به نکات و روش های فرزندپروری پسران که در این مقاله ذکر کردیم، بهترین تربیت را پیش بگیرید.







سوالات متداول


1- تربیت فرزند پسر چگونه است؟
یک سری اصول و قانون وجود دارد که با رعایت آن ها می توانیم به بهترین شکل پسر خود را تربیت کنیم که در متن مقاله ارائه شده است.



2- نقش مادر و پدر در تربیت فرزند پسر چیست؟
مادر و پدر به طور جداگانه می توانند بر روی تربیت فرزند پسر تاثیر گذارند که در متن مقاله نقش هر یک توضیح داده شده است.



3- نکات مهم در تربیت پسران چیست؟
برخی نکات به والدین در تربیت فرزندان پسر کمک کرده و منجر به بهبود روابط و روند تحول کودک می شود که در متن مقاله شرح داده شده است.

منبع : تربیت فرزند پسر
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/oGAL
نظرتان را بنویسید