برای انتخاب یک گیتار خوب توجه به چه نکاتی لازم است؟

برای انتخاب یک گیتار خوب توجه به چه نکاتی لازم است؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mahsa

گیتار بعنوان یکی از سازهای پرطرفدار موسیقی، علاقه مندان زیادی برای یادگیری این ساز دارد. این ساز محبوب، صدای جذاب و دلنشینی دارد که بسیاری از افراد به دنبال خرید آن هستند تا از نواختن آن لذت ببرند. بنابراین برای مبتدیان لازم است که در خرید اولین گیتار خود، دقت لازم داشته باشند تا با انتخاب یک ساز مناسب، شروع به یادگیری گیتار نمایند. برای انتخاب درست از میان انواع مختلف گیتار، لازم است تا به نکاتی در خصوص گیتار توجه داشته باشید. اولین نکته مهم برای خرید گیتار، شناخت انواع مختلف گیتار است. چرا که هر یک از انواع گیتار، صدا و لحن متفاوتی دارد و ممکن است با سبک موسیقی که نوازنده به آن علاقه دارد، مغایر باشد. انتخاب نامناسب گیتار، می تواند در شروع مسیر یادگیری شما را دلسرد کند. از این رو، ابتدا باید به موسیقی های مختلف گوش دهید تا موسیقی مورد علاقه خود را پیدا کنید و سپس اقدام به خرید گیتار نمائید. هر یک از انواع گیتار و مدل های آن، برای سبک های متفاوت موسیقی استفاده می شود. 

انواع گیتار را بشناسید

برای خرید گیتار مبتدی، نیاز است که انواع گیتار را بشناسید. همانطور که گفته شد هر یک از انواع گیتار، برای سبک های مختلف موسیقی کاربرد دارد. گیتارها بر اساس سبک موسیقی و ساختار، به سه دسته آکوستیک، کلاسیک و الکتریک تقسیم می شوند. این دسته بندی شامل مدل های مختلف در این دسته بندی ها شده و قیمت هر یک از آن ها نیز متفاوت می باشد. گیتار آکوستیک برای سبک های مختلف موسیقی مناسب است و بیشتر مناسب سبک های کانتری، راک، فولک و متال می باشد. گیتار کلاسیک که بیشتر مناسب تکنوازی ها است و برای اجرای موسیقی کلاسیک کاربرد دارد. گیتار الکتریک بیشتر برای سبک های موسیقی راک، متال، بلوز، پاپ، جاز و کانتری استفاده می شود. افرادی که به موسیقی پر هیجان کلاسیک اسپانیایی علاقه مندند، می توانند گیتار فلامنکو را انتخاب کنند. گیتار فلامنکو، شبیه ترین گیتار به گیتار کلاسیک است اما ساختار کاملا متفاوتی دارد. 

برند سازنده گیتار

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، برند سازنده گیتار است. نام های تجاری زیادی در بازار موسیقی وجود دارد که به تولید انواع گیتار می پردازند. آنچه که در خصوص شرکت های تولیدکننده گیتار اهمیت دارد، این است که این برندها، به تولید سازهای باکیفیت شهرت داشته باشند، چرا که برخی از آن ها صرفا به تولید گیتارهای لوکس پرداخته و گران بودن آن ها به دلیل شهرت آن هاست درحالیکه برندهایی وجود دارند که کیفیت بسیار خوبی داشته و قیمت مناسبی نیز دارند. برندهای آمریکایی و اروپایی تولیدکننده گیتار، همواره قیمت های گران تری نسبت به تولیدکنندگان آسیایی دارند. اما توجه داشته باشید که برخی برندهای آسیایی دارای کیفیتی مشابه بوده و رضایت خریداران را در سال های گذشته به خوبی جلب نموده اند.

سایز مناسب گیتار

اندازه گیتار، عامل مهمی است که در خرید گیتار باید به آن توجه داشت، چرا که انتخاب اشتباه در سایز گیتار، می تواند شما را در شروع مسیر یادگیری دلسرد و خسته کند. گیتارها اندازه های متفاوتی دارند. اندازه طول گیتار شامل 4/4 ، 4/3 ، 4/2 و 4/1 می باشد. سایز گیتار 4/1 ، کوچکترین سایز  گیتار بوده و مناسب کودکان 5 – 6 ساله می باشد. گیتار سایز 4/2 ، همانطور که از عدد آن پیداست، نصف اندازه یک گیتار معمولی بوده و برای کودکان 6 تا 8 سال مناسب می باشد. گیتار سایز 4/3 ، سایز بزرگتر از گیتار 4/2 بوده و برای کودکان 8 تا 12 مناسب بوده و نوجوانان نیز می توانند به خوبی بدون خسته شدن، آن را بنوازند. گیتار های 4/4، فول سایز بوده و مناسب افراد بزرگسال می باشد.

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/37JR
نظرتان را بنویسید