کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن

کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

به نقل از فرابورس ایران، ندا بشیری از اجرایی شدن مصوبه هیئت‌ مدیره بانک عامل بخش مسکن برای حمایت از متقاضیان تسهیلات خرید مسکن و تأثیر آن بر کاهش قیمت اوراق تسه خبر داد و گفت : با تمهیدات صورت‌ گرفته از سوی این بانک شاهد کاهش قیمت پایانی اوراق تسه در معاملات فرابورس ایران بودیم.

بشیری به مصوبه هیئت‌ مدیره بانک عامل بخش مسکن برای حمایت از متقاضیان خرید امتیاز تسهیلات مسکن اشاره و در این باره توضیح داد : بر اساس مصوبه هیئت‌ مدیره بانک تخصصی بخش مسکن و با هدف تقویت قدرت خرید و کاهش بهای تمام‌شده تسهیلات، از 23 آذر ماه تا 25 دی‌ ماه تعداد اوراق لازم برای خرید امتیاز اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن و همین‌طور جعاله تعمیرات مسکن، به نصف کاهش پیدا کرد.

به گفته وی، بر اساس این تمهیدات اوراق امتیاز تسهیلات مسکن در بیشتر نماد ها با صف فروش مواجه شد و متعاقب آن کاهش چشمگیری در قیمت پایانی این اوراق به ثبت رسید.

بشیری با تاکید بر اینکه به واسطه این طرح، همه متقاضیان می‌توانند همان میزان وام را با نصف اوراق مورد نیاز قبلی دریافت کنند، ادامه داد: این موضوع سیگنال کاهش فشار تقاضا را به بازار مخابره کرد که در پی آن قیمت اوراق کاهش یافت و در نهایت منجر به ایجاد صف فروش در بیشتر نماد های این اوراق، موسوم به تسه‌ ها شد.



 

سرپرست معاونت توسعه کسب‌ و کار فرابورس برای توضیح بیشتر درباره میزان اوراق مورد نیاز برای خرید مسکن گفت : به عنوان مثال مطابق اطلاعیه فرابورس در تاریخ 3 مهر 1400، می‌توان برای خرید انفرادی مسکن در شهر تهران معادل 200 میلیون تومان و برای جعاله تعمیرات نیز معادل 80 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرد. با توجه به اینکه هر ورقه از تسه‌ ها، بیانگر حق دریافت 500 هزار تومان وام است، بنابراین برای نحوه دریافت وام خرید مسکن، متقاضیان باید تعداد 400 ورقه و برای وام جعاله نیز 160 ورقه تسه از بازار تهیه می‌ کردند.

وی اظهار داشت : با مصوبه فعلی این میزان نصف شده است و به 200 ورقه برای وام خرید و 80 ورقه برای وام جعاله بانک مسکن کاهش یافته است.

 

منبع : خبرگزاری مهر 

 

در ادامه بخوانید: ثبت نام نهضت ملی مسکن

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/J4po
نظرتان را بنویسید