دوربین داهوا در کنار محیط زیست

دوربین داهوا در کنار محیط زیست
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
webbin

دوربین داهوا در کنار محیط زیست

دوربین مدار بسته با استفاده از هوش مصنوعی در زمینه محیط زیست ارزشی فراتر از ایمنی خلق کرده است! راه حل های هوش مصنوعی دوربین مدار بسته نه تنها برای سازمان ها بلکه برای کمک به محیط زیست نیز در نظر گرفته می شوند. تولید دوربین مدار بسته با استفاده از هوش مصنوعی علاوه بر هوشمند کردن نظارت و امنیت شهری ارزش های کلیدی را به محیط زیست اضافه کرده است.

داهوا با پیروی از اوصول اولیه هوش مصنوعی قابلییت های از جمله تشخیص دقیق و جستجوی سریع هدف را برای محیط زیست توسعه داده است. تراشه هوش مصنوعی دوربین مدار بسته با تمرکز بر الگوریتم های یادگیری عمیق بر روی رفتار انسان، وسایل نقلیه، حیوانات و رویداد ها در نظر گرفته می شوند تا بسیاری از مخاطرات جلوگیری کند. داهوا یک برند دغدغه مند محیط زیست است که با ارزش آفرینی توانسته را حل مناسبی برای پیشگیری از مخاطرات طبیعی در نظر بگیرد. در ادامه مثال هایی از نقش دوربین مدار بسته داهوا در مناطق جنگلی را آورده ایم. 

 

جلوگیری از آتش سوزی جنگل ها با دوربین مدار بسته داهوا 

جنگل های باستانی استان یوننان در چین تعداد زیادی از حیوانات و گیاهان کمیاب را در خود جای داده است. این شگفتی های طبیعی در صورت وقوع آتش سوزی دچار خسارت شدیدی می شوند.

برند دوربین مدار بسته داهوا برای حفظ منابع ملی سیستم های بی سیم را در مناطق مستعد اتش سوزی و نقاط حفاظت جای گذاری کرد. تا به حال 7 مورد آتش سوزی در جنگل توسط دوربین داهوا گزارش شده که در مراحل اولیه رسیدگی شده است؛ همچنین دوربین مدار بسته داهوا از آن زمان تاکنون بیش از 500 مورد هشدار استفاده غیر قانونی از آتش را اطلاع داده است.

دوربین مدارب سته داهوا با بر اساس نور مرئی و فناوری تصویر برداری حرارتی می تواند منبع آتش سوزی به مساحت 2 متر مربع را از فاصله 5 تا 10 کیلومتری شناسایی کند.

با توجه به شعله ور شدن سریع آتش دوربین مدار بسته داهوا هشدار حریق را به همراه مکان یابی دقیق آن گزارش می دهد. فناوری دوربین مداربسته داهوا با تجزیه و تحلیل و موقعیت یابی سه بعدی تیم اطفای حریق را قادر ساخته است به سرعت بر این اماکن رسیدگی کنند. جلوگیری از آتش سوزی در سرمایه های طبیعی یکی از خدماتی است که دوربین مداربسته داهوا به خوبی در آن ایفای نقش کرده است.

 

صرفه جویی در بازرسی نیروگاه 10 دقیقه به جای یک ماه 

تاسیسات امنیتی دوربین مدار بسته داهوا علاوه بر اعلان هشدار حریق یک بازرس نیروگاه است. در جنگل های یوننان شرایط نوری خوبی برای نیروگاه فتوولتائیک وجود دارد که تولید انرژی خورشیدی فراوانی را به همراه دارد.

این نیروگاه مساحتی بالغ بر 700 هکتار است که در فصل تابستان به دلیل احتمال زیاد اتش سوزی باید به طور منظم بازرسی شود. در حالی که بازرسی از این مساحت توسط دو بازرس  یک ماه زمان می برد دوربین مدار بسته داهوا آن را در طول ده دقیقه بازرسی می کند.

دوربین مداربسته داهوا علاوه بر بالا بردن دقت کار و صرفه جویی در زمان افراد را از سختی های بازدید مناطق کوهستانی با شیب های تند و آفتاب طاقت فرسا در امان نگه داشته است.

قبل از نظارت هوشمند دوربین مدار بسته داهوا، وضعیت حریق توسط روستائیان محلی انجام می شد که به دلیل موقعیت یابی دستی نقطه آتش،  اطفای حریق با تاخیر زیاد انجام می شد.

دوربین مدار بسته داهوا در نقاط مرتفع نصب می شد تا بازرسی های آنلاین بی وقفه را انجام دهد؛ در نتیجه دوربین مداربسته داهوا بازرسی کارخانه را که معمولا 1 ماه طول می کشید در کمتر از 10 دقیقه انجام دهد.

 

اقدامات دوربین داهوا در زمینه حفاظت از تنوع زیستی

بسیاری از گونه های زمین در حال حاضر توسط مشکلات زیست محیطی و فعالییت های انسانی تهدید می شوند. برای کمک به بقای حیات وحش دوربین مدار بسته داهوا فناوری های نوآورانه ای برای کنترل وضعیت سلامت و نظارت بر محیط زیست در نظر گرفته است.

گیبون ها حیواناتی هستند که بیشتر بر روی درختان زندگی می کنند. این گونه در خطر انقراض به سختی قابل نظارت است و بسیار سریع حرکت می کند. در حالی که حرکت این گیبون ها توسط چشم غیر مسلح به سختی انجام می گرفت دوربین مداربسته داهوا از هر لحظه آن ها فیلم برداری می کند.

معرفی تکنولوژی دوربین مدار بسته داهوا همه چیز را تغییر داد! الگوریتم های حرکت دوربین مدار بسته داهوا با حساسیت بالا برای تعقیب گیبون ها طراحی شده است. 

با تعقیب مداوم گیبون ها توسط دوربین مدار بسته داهوا تصاویر زیادی جمع آوری شد که مقدمه ای برای مطالعه بیشتر بر روی این حیوانات بود. در طول سال های محافظت دوربین مدار بسته داهوا بر گیبون ها تعداد گیبون های در حال انقراض به عددی معمولی رشد یافته است که نشان کارایی این سیستم ها می باشد.

دوربین مداربسته داهوا همچنین برای پایگاه های در منطقه قطب جنوب در نظر گرفته شده است تا بر گونه های جانوری و گیاهی این منطقه نظارت کند.

 

 داهوا در سال های اخیر در اقدامات خود را در راستای جامعه ایمن تر و زندگی هوشمند ادامه می دهد. همانطور که گفته شد قابلیت های دوربین مداربسته داهوا علاوه بر بهبود زندگی شهری محیط زیستی ایمن تر را برایمان فراهم کرده است.

قابلییت های هوش مصنوعی دوربین مداربسته داهوا در بهبود زندگی شهری نیز بسیاری موثر بوده؛ برای مثال فقط با تهیه دوربین داهوا 2 مگاپیکسل می توان از لیست بلند ویژگی های دوربین مداربسته داهوا مانند تشخیص حرکت، تشخیص چهره، ارائه نقشه گرمایی و غیره بهرمند شد. دوربین داهوا با توجه به کاربرد و کارایی طیف گسترده ای از دوربین های داهوا را تولید کرده است که می توانید امنیت محیط را با آن افزایش داد. 

نظرتان را بنویسید