آنچه که باید از طب سنتی بدانیم

آنچه که باید از طب سنتی بدانیم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

با افزایش آگاهی مردم نسبت به طب سنتی ، امروزه استقبال بسیاری از این موضوع صورت گرفته است و افراد مایل هستند به صورت تلفنی و حضوری از راهکارهای درمانی طب سنتی بهره مند شوند.

فراموش کنید همیشه سودجویانی نیز وجود دارند که بخواهند از اعتماد مردم سوء استفاده کنند ؛ بنابراین اگر مایل هستید به نتیجه مطلوبی با دنبال کردن طب سنتی برسید ، لازم است حتما به مراکز معتبری مراجعه کنید و یا از مشاوره پزشکان حاذق در این زمینه بهره مند گردید. در ادامه به چند مورد اشاره کرده ایم که می تواند به شما کمک کند بهترین پزشک طب سنتی را برای درمان مشکل خود انتخاب نمایید.

توانایی تشخیص بیماری متناسب با علائم بیمار
حرفه ای بودن دکتر در زمینه طب سنتی و پی بردن به این موضوع با بررسی سوابق علمی و حرفه ای پزشک
احساس راحتی بیمار با پزشک در برخورد حضوری در مطب و با برقراری تماس تلفنی جهت دریافت مشاوره تلفنی طب سنتی
پیگیری شرایط بیمار و استفاده از روش درمانی مناسب برای او و متناسب با مزاج و سیستم بدنی که دارد.
کمک به تصحیح زندگی بیمار و پیروی از یک سبک زندگی سالم برای رسیدن به نتیجه مطلوب
اصلاح وضعیت بیمار در حوزه فعالیت ، برنامه غذایی ، عواطف و احساسات و همینطور سبک زندگی
مرتبط بخوانید : کلینیک لاغری – لیست 10 تایی بهترین کلینیک های لاغری تهران

مزاج بنیان اصلی طب سنتی – مشاوره تلفنی طب سنتی
پزشکان باتجربه در زمینه طب سنتی ، ابتدا با بررسی وضعیت فرد و پرسیدن سوالاتی از او ، مزاج او را شناسایی می کنند چراکه تشخیص بیماری ها و درمان آن ها با توجه به تشخیص مزاج بیماران انجام می شود.

تشخیص مزاج فرد وابسه به مصرف مواد غذایی سرد یا گرم و تغییر طبیعت و حالت بدن فرد ، مشخص می شود و پس از این لازم است بیمار در مصرف برخی مواد غذایی پرهیز داشته باشد تا دچار مشکلات خاص و یا عوارض گوارشی این موضوع نگردد. در طب سنتی اولین راه برای درمان بسیاری از بیماری ها و حفظ سلامتی فرد ، تغییر غذا بر اساس مزاج است. در واقع هدف در طب سنتی رسیدن به سلامتی با غذای مناسب می باشد. از مواردی که به تشخیص مزاج کمک می کند ، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

نبض
جنس پوست
شکل جمجمه سر
میزان و رنگ موی سر
واکنش نسبت به گرم و سرد بودن هوا
مدت زمان خوابیدن
اندام درشت یا ریز
مدفوع و ادرار
عنبیه شناسی
بی لوکیشن
پاندول
زبان شناسی
و …
مشاوره تلفنی طب سنتی
طب سنتی و یا درمان های شیمایی، کدام یک بهتر است؟
به طور کلی نمی توانیم بگوییم که کدام یک از دو روش طب سنتی و یا درمان های شیمایی برای درمان بیماری ها بهتر است ؛ چراکه هیچ کدام برای درمان تمامی بیماری ها کارایی ندارند. اما پزشکان توصیه می کنند برای درمان بیماری های کوچک همچون سرماخوردگی ، ابتدا به سراغ طب سنتی بروید و از داروهای شیمایی استفاده نکنید. هر چند مصرف داروهای شیمایی سرعت بهبودی را بیشتر می کند اما طب سنتی کمک خواهد کرد که ریشه بیماری در مدت زمان طولانی تر اما به راحتی از بین برود.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/8kxl
نظرتان را بنویسید