درصدهای قبولی داروسازی آزاد

درصدهای قبولی داروسازی آزاد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

اطلاع از درصدهای قبولی داروسازی آزاد برای داوطلبانی که می‌خواهند در این رشته ادامه تحصیل دهند، بسیار اهمیت دارد. پس از اعلام نتایج آزمون سراسری، کارنامه داوطلبان منتشر می‌شود و متقاضیان می‌توانند کد رشته محل‌ها را در فرم 150 تایی انتخاب رشته سراسری ثبت کنند. رشته داروسازی از جمله رشته‌های پرمتقاضی در گروه تجربی به شمار می‌آید. بازار داغ ورود و تحصیل در این رشته، رقابت را در هر دو دانشگاه آزاد و سراسری سخت کرده است. در این میان، اطلاع از کارنامه قبولی داروسازی آزاد و همچنین درصد دروس قبولی داروسازی آزاد می‌تواند زمینه قبولی فرد در دانشگاهی که مد نظر وی می‌باشد را فراهم سازد.

حداقل درصد دروس قبولی داروسازی آزاد 1401 – 1402

از جمله مهم‌ترین بخش‌های کارنامه قبولی داروسازی دانشگاه آزاد بررسی و تحلیل درصدهای قبولی داروسازی آزاد در این رشته است. چیزی که باید در مورد درصدهای قبولی داروسازی آزاد بدانید این است که باید از حداقل کارنامه قبولی داروسازی آزاد درس‌های اختصاصی و حداقل درصد لازم برای دروس عمومی اطلاع کسب کنید. به دلیل اهمیت دسترسی به این آمار، در ادامه جدول حداقل درصد دروس قبولی داروسازی آزاد سال گذشته ارائه شده است.

نام دروس ارائه شدهدرصدهای دروسدرصدهای دروس
دانشگاه محل قبولیعلوم پزشکی آزاد اسلامی تهرانواحد دانشگاه آزاد آیت الله آملی _ ظرفیت خودگردان
شیمی6070
فیزیک4530
ریاضی3580
زیست شناسی7857
زمین شناسی4525
زبان انگلیسی6265
دین و زندگی7852
زبان عربی3950
ادبیات فارسی8048
تراز94009300

باید اشاره کنیم که درصدها و ترازهای مذکور در بالا به طور تقریبی و براساس اطلاعات بدست آمده از کنکورهای سال‌های قبل نوشته شده‌اند. در نتیجه نمی‌توان به طور قطعی به آن‌ها استناد کرد.

کارنامه قبولی داروسازی آزاد 1401 – 1402 

افراد متقاضی ادامه تحصیل در رشته داروسازی دانشگاه آزاد، پس از اعلام نتایج کنکور، به دنبال کسب اطلاعاتی از کارنامه قبولی داروسازی آزاد هستند تا بتوانند وضعیت کارنامه خود را که حاوی رتبه، تراز و درصدهای اکتسابی است را با رتبه و تراز داوطلبان پذیرفته شده سال قبل و همچنین درصد دروس قبولی داروسازی آزاد 1401 – 1402 مقایسه کنند. این امر باعث می‌شود داوطلبان با دید بهتری بتوانند فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کنند و براساس اولویت بندی‌های خوشبینانه، منطقی و بدبینانه، شانس قبولی خود را در کد رشته‌هایی که در آنها شانس پذیرش دارند را افزایش دهند. 

در سال‌های اخیر نحوه پذیرش دانشگاه آزاد تغییر داشته و این دانشگاه مانند دانشگاه سراسری براساس رتبه در سهمیه مناطق پذیرش خواهد داشت. به دلیل اهمیت کسب اطلاع از کارنامه قبولی داروسازی آزاد 1401 – 1402 در جدول زیر اطلاعات مربوط به درصد دروس قبولی داروسازی آزاد سال تحصیلی قبل ارائه شده است.

رتبه قبولی رشته داروسازی دانشگاه آزاد
رتبه  قبولی کشوریدانشگاه محل قبولی داوطلب
7740 واحد دانشگاهی علوم داروئی
8679واحد دانشگاه آزاد آيت ا… آملی
9009واحد دانشگاه آزاد دامغان

آن دسته از متقاضیانی که به دنبال تکمیل فرم انتخاب رشته داروسازی دانشگاه آزاد 1402 هستند،، می‌توانند با داشتن کارنامه قبولی داروسازی آزاد و اطلاع از تراز کسب شده و تراز قبولی رتبه‌های سال گذشته، احتمال پذیرش خود را در کد رشته محل‌ها بسنجند تا فرایند انتخاب رشته انتخاب دقیق‌تری داشته باشند.

درصدهای قبولی داروسازی آزاد در ظرفیت خودگردان 1401 – 1402

افرادی که نمره حد نصاب را برای پذیرش در رشته داروسازی دانشگاه آزاد و سراسری اخذ نکرده‌اند، می‌توانند شانس خود را در ظرفیت مازاد خودگردان امتخان کنند. ظرفیت مازاد خودگردان دوره‌ای است که دانشگاه آزاد از طریق آزمون در ازای دریافت شهریه‌ای معادل با شهریه پردیس خودگردان برگزار می‌کند. اطلاع از کارنامه قبولی داروسازی آزاد و رتبه آخرین فرد قبولی رشته داروسازی ظرفیت مازاد خودگردان آزاد  بسیار اهمیت دارد.از این رو این اطلاعات را در جدول زیر در اختیار داوطلبان این رشته قرار داده‌ایم.

رتبه قبولی رشته داروسازی ظرفیت خودگردان آزاد
رتبه  قبولی کشوریدانشگاه محل قبولی داوطلب
9129واحد دانشگاه آزاد علوم داروئی – ظرفيت خودگردان
9535 واحد آزاد آيت ا… آملی – ظرفيت خودگردان
9775 واحد دانشگاهی آزاد دامغان – ظرفيت خودگردان

منبع: درصدهای قبولی داروسازی آزاد

نظرتان را بنویسید