چطور بوی بد فاضلاب را از بین ببریم؟

چطور بوی بد فاضلاب را از بین ببریم؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
zaeim

بوی بد چاه فاضلاب منزل در اغلب ساختمان های قدیمی و حتی جدید آزاردهنده است و توجه نکردن به آن می تواند مشکلات تنفسی را نیز به همراه داشته باشد. این مساله مخصوصا بعد از بارندگی یا زمانیکه برای مدت طولانی سفر هستید خودش را بیشتر نشان می دهد. در ادامه ابتدا بررسی می کنیم که دلیل چرا خونمون بوی فاضلاب میده و سپس راه حل های کاربری برای از بین بردن بوی توالت و فاضلاب در خانه ارائه می دهیم. 

چرا خونمون بوی فاضلاب میده؟

برای حل بسیاری از مشکلات بهترین کار حل مساله است و ریشه اصلی باید شناسایی و رفع شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای رفع بوی بد فاضلاب منزل ابتدا بررسی کنید که دلیل انتشار بوی چاه در محیط اطراف چیست؟ چند دلیل مهم برای این مساله وجود دارد از قبیل:

آب در شترگلویی چاه فاضلاب وجود ندارد. شتر گلویی محلی برای تجمع آب است تا از خروج گاز فاضلاب جلوگیری کند. اگر توالت بدرستی نصب نشده باشد یا شترگلویی مشکل داشته باشد، ممکن است آب در این بخش تجمع پیدا نکند. اگر دقت کرده باشید، بعد از سفر با ریختن مقدار زیاد آب داخل چاه فاضلاب بوی بد آن از بین می رود. دلیل آن قرار قرار گرفتن آب تمیز در شترگلویی و جلوگیری از خروج گازها است.

تجمع مدفوع و فاضلاب جامد در دهانه چاه از دیگر دلایل ایجاد بوی بد فاضلاب است. به همین دلیل است که تاکید می شود حتما سیفون دستشویی و توالت را بکشید تا مسیر عبور فاضلاب کاملا تمیز شود. 

اگر با مشکل بوی بد چاه فاضلاب در منزل روبرو هستید، پیشنهاد می کنیم وضعیت چاه را بررسی کنید. منازل و ساختمان هایی که به فاضلاب شهری متصل نیستند در صورت پر شدن چاه با مشکل بوی بد فاضلاب روبرو خواهند شد. با پر شدن چاه، سطح فاضلاب بالا می اید و بوی بد و گازهای سپتیک از آن به محیط اطراف منتشر خواهد شد. 

ارتفاع لوله ونت را بررسی کنید. متاسفانه در بسیاری از ساختمان ها در زمان نصب لوله ونت به محل قرار گیری آن توجه نمی شود. به همین دلیل ارتفاع لوله کم است و مقابل کولر قرار میگیرد. در این شرایط، با روشن شدن کولر بوی بد فاضلاب به داخل ساختمان نفوذ می کند. لوله ونت باید همیشه بالاتر از کولر و هواکش ها باشد. 

سیفون زیر سینک ظرفشویی و روشویی رسوب زیادی گرفته و نیاز به تمیز شدن دارد.

چطور بوی بد فاضلاب را از بین ببریم؟

برای از بین بردن بوی بد فاضلاب ابتدا باید منشا و دلیل اصلی ایجاد و انتشار بو را شناسایی کنید. سپس به روش های زیر می توانید آن را از بین ببرید یا بو چاه را کمتر کنید. 

همیشه آب تمیز داخل شتر گلویی چاه فاضلاب بریزید. تجمع آب کثیف در شترگلویی خودش می تواند یک دلیل برای ایجاد بوی بد باشد. پس همیشه با کشیدن سیفون یا ریختن آب در چاه از خروج گازها جلوگیری کنید.

اگر چاه پر شده است با شرکت تخلیه چاه تهران یا شهر مورد نظر تماس بگیرید. پر بودن چاه نه تنها باعث انتشار بوی بد فاضلاب می شود، بلکه احتمال ریزش چاه و ایجاد نم و رطوبت در کف و دیوارها را افزایش می دهد. 

در چاه فاضلاب و سینک ظرفشویی و روشویی از محلول جوش شیرین و سرکه استفاده کنید. این کار باعث جرم گیری لوله ها شده و منبع بوی بد را از بین می برد.

چاه های قدیمی را لایروبی چاه کنید. با بالا رفتن عمر چاه فاضلاب به مرور لایه های جرم در جداره آن تشکیل شده و بوی بسیار بدی بوجود می آورد. در اغلب ساختمان های قدیمی دلیل بوی بد چاه فاضلاب رسوب و جرم های تشکیل شده در جداره چاه است.

یکی دیگر از روش ها برای اینکه بوی بد فاضلاب در سرویس بهداشتی شما را اذیت نکند، آب بندی کامل توالت فرنگی است. قسمت اتصال کاسه توالت به زمین باید کاملا بسته باشد و آب از آن نشت نکند. اگر این قسمت بدرستی آب بندی نشده باشد، بوی بدی فضا را پر می کند. در این شرایط می توانید از چسب های سیلیکونی استفاده کنید و تمام اطراف کاسه توالت را با آن مسدود کنید.

برای خوشبو شدن آشپزخانه و از بین بردن بوی چاه فاضلاب در آن می توانید از لیمو و جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین را داخل لوله فاضلاب بریزید و چند حلقه لیمو در دهانه چاه قرار دهید. روی لیمو تکه های یخ را قرار دهید تا به مرور آب لیمو وارد چاه شود و با جوش شیرین واکنش برقرار کند. 

در زیر کاسه توالت فرنگی حلقه ای پلاستیکی به نام مویی قرار دارد که نقش آن جلوگیری از ورود بو به بیرون است. این حلقه به دلایل مختلف به مرور ممکن است دچار خرابی شود و اثر آن از بین برود. در این شرایط بهترین کار تعویض مویی یا حلقه بوگیر توالت فرنگی برای رفع بوی بد است.

بوی بد دستشویی را چطور از بین ببریم؟

برای از بین بردن بوی بد دستشویی تمام مواردی که در بالا به آن اشاره شد قابل اجرا هستند. در حالت کلی از روش های زیر می توانید استفاده کنید:

  • بعد از هر مرتبه استفاده از توالت ایرانی و فرنگی فلاش تانک را بکشید و مقدار زیادی آب با فشار وارد چاه کنید.
  • لوله ونت در پشت بام را حتما بالاتر از کولر قرار دهید.
  • اطراف کاسه توالت را با چسب های سیلیکونی کاملا ببنید تا آب و بوی بد از آن نشت نکند.
  • اگر مویی یا حلقه بوگیر توالت فرنگی خراب شده است آن را تعویض کنید.
  • محلول هایی از قبیل، جوش شیرین و سرکه، جوش شیرین و نمک را داخل چاه توالت بریزید.
  • در سرویس بهداشتی حتما از سیستم تهویه مناسب استفاده کنید.
  • گل های تصفیه کننده تا حد مطلوبی می توانند بوی بد سرویس بهداشتی را از بین ببرند.
  •  

رفع بوی بد فاضلاب در تهران

شرکت لوله بازکنی تهران سهامی یکی از مراکز معتبر و شناخته شده در زمینه خدمات لوله بازکنی، تخلیه چاه، لایروبی، حفر چاه، از بین بردن نم و رطوبت و تشخیص ترکیدگی لوله است. این مجموعه در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران به صورت شبانه روزی حتی در روزهای تعطیل سال خدمات تضمین شده ارائه می دهد. لذا، اگر خونتون بوی فاضلاب میده، کافیه با این شرکت تماس بگیرید.

نظرتان را بنویسید