تحویل اشتباه مرسوله پستی

تحویل اشتباه مرسوله پستی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

امکان تحویل اشتباه بسته پستی و یا برگشت مرسوله پستی، در شرکت ملی پست به دلایل خاصی مانند اشتباه بودن اطلاعات فرد گیرنده و یا وجود شرایط واسطه، برای تحویل مرسوله پستی وجود دارد. در این زمان افراد می توانند با پیگیری تحویل اشتباه بسته پستی از طریق شرکت ملی پست، مشکل خودشان را پیگیری نمایند.

 

 

پست جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یک شرکت دولتی، برای ارائه خدمات پستی به مردم ایران فعالیت می کند و در حال حاضر، فعالیت های مربوط به این شرکت، بسیار منظم و دقیق می باشد؛ اما در موارد خاصی، امکان بروز اشتباهاتی از سوی پست و نامه رسان ها وجود دارد و همین اتفاق باعث می شود، که تحویل اشتباه بسته پستی اتفاق بیفتد.

تحویل اشتباه بسته پستی، به دلایل مختلفی رخ می دهد، اما به هر حال قابل پیگیری می باشد. در صورتی که با مشکل تحویل اشتباه بسته پستی مواجه هستید، می توانید از طریق سایت tracking.post.ir، پیگیری تحویل مرسوله اشتباهی را بررسی کنید.

در ادامه، در رابطه با تحویل اشتباه بسته پستی، برگشت مرسوله پستی و همچنین، نحوه پیگیری تحویل اشتباه بسته پستی برای مشتریان شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، مطالبی آورده شده است.



 

تحویل اشتباه بسته پستی

شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یک شرکت دولتی، برای ارائه خدمات پستی به مردم و سازمان ها راه اندازی شده است و در حال حاضر، به صورت کاملا منظم، اقدام به ارسال و تحویل نامه ها، محصولات و به طور کلی مرسولات پستی به اشخاص و سازمان ها می کند.

با توجه به اینکه تمامی روند ارسال و تحویل مرسولات پستی، به صورت کاملا منظم انجام می شود و از طریق سامانه پیگیری مرسوله پستی پیگیری می گردد، امکان بروز اتفاقات خاصی همچون تحویل اشتباه مرسولات پستی، بسیار نادر است؛ اما به هر حال، این امکان وجود دارد که مرسوله یک فرد به یک فرد دیگری تحویل داده شود.

البته، دلایلی که برای تحویل اشتباه مرسولات پستی وجود دارد، فقط مربوط به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی نیست.  دلایلی که می تواند برای تحویل اشتباه مرسولات پستی وجود داشته باشد، را می توان شامل موارد زیر دانست:

 

در صورتی که فرستنده، آدرس گیرنده را به درستی وارد نکرده باشد، مرسوله پستی به اشتباه به گیرنده دیگری، تحویل داده می شود.

در صورتی که فرستنده، اطلاعات مربوط به گیرنده را با دقت وارد نکرده باشد، باز هم امکان ارسال مرسوله پستی برای فرد دیگری، وجود دارد.

در صورتی که نامه رسان، متوجه نوشته روی نامه ها و جعبه های پستی نشود، می تواند بسته پستی را به یک فرد اشتباهی، تحویل دهد.

در صورتی که نامه رسان، مرسوله پستی را به یک فرد واسطه مانند، نگهبان منزل مسکونی و غیره تحویل دهد، امکان بروز اشتباه، برای تحویل مرسوله پستی به گیرنده، وجود دارد.

 

حتما بخوانید: کد مرسوله چیست

 

برگشت مرسوله پستی

برگشت مرسولات پستی، اتفاق رایج تری نسبت به تحویل اشتباه بسته پستی می باشد؛ چرا که معمولا نامه رسان های شرکت پست، دقت بیشتری برای تحویل یک بسته پستی به فرد تحویل گیرنده، می کنند و در صورتی که فرد تحویل گیرنده اشتباه باشد، مرسوله پستی را به مرکز توزیع شرکت ملی پست، باز می گرداند.

بنابراین، در صورتی که اطلاعات مربوط به فرد گیرنده به اشتباه وارد شده باشد، امکان بروز برگشت مرسوله پستی، به سازمان پست، بسیار محتمل تر از تحویل اشتباه پستی می باشد. برگشت مرسولات پستی، زمانی اتفاق می افتد که فرد گیرنده، به هر دلیلی امکان دریافت مرسوله پستی را نداشته باشد و یا در منزل نباشد. در این زمان، مرسوله پستی، مجددا به مرکز توزیع پست، برگشت داده می شود.

 

افراد همچنین، می توانند در صورت داشتن شرایط خاص، از طریق اداره پست اقدام به تغییر آدرس مرسوله پستی خود نمایند.

 

در صورتی که مرسوله پستی، به مرکز توزیع پست برگشت داده شود، این مرکز موظف است که با فرد گیرنده، تماس بگیرد و از وی درخواست کند تا مرسوله پستی خود را از مرکز توزیع پست، به صورت حضوری، دریافت کند. در این زمان، اگر فرد تا مهلت زمان مشخصی، به مرکز توزیع مرسولات پستی مراجعه و مرسوله پستی خود را دریافت کند، که دیگر اتفاقی برای مرسوله پستی پیش نمی آید.

اما در صورتی که فرد گیرنده، بدون در نظر گرفتن زمان مشخص شده برای تحویل مرسوله پستی، دیر برای دریافت آن اقدام کن، مرکز توزیع شرکت ملی پست، موظف است که مرسوله پستی را بر اساس اطلاعات مندرج بر روی مرسوله، برای فرد ارسال کننده، ارسال کند. در این زمان، می گوییم که یک مرسوله پستی به طور کامل، به فرد فرستنده برگشت داده شده است و دیگر قابل دریافت برای فرد گیرنده نمی باشد.

 

بیشتر بخوانید: نرسیدن مرسوله پستی

 

 

 

نحوه پیگیری تحویل اشتباه بسته پستی

اگرچه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی، همواره در تلاش است که نکات لازم برای تحویل مرسوله پستی به گیرنده ها را در نظر بگیرد، تا به هیچ وجه، مشکل تحویل اشتباه بسته پستی به فرد دیگر و یا حتی برگشت مرسوله پستی رخ ندهد، اما به هر حال، به دلایل مختلفی، امکان بروز اشتباهاتی در زمان ارسال یک مرسوله پستی وجود دارد.

در این مواقع، خوشبختانه امکان پیگیری تحویل اشتباه بسته پستی، وجود دارد. افرادی که به هر دلیلی تصور می کنند که مرسوله پستی، به آن ها تحویل داده نشده است، می توانند اقدام به پیگیری تحویل اشتباه مرسولات پستی نمایند. برای پیگیری تحویل اشتباه مرسولات پستی، لازم است که افراد، کد رهگیری پست مربوط به مرسوله پستی خود را دریافت نمایند و سپس، از طریق سامانه رهگیری مرسولات پستی، اقدام به پیگیری مرسوله پستی خودشان کنند.

در سامانه رهگیری مرسولات پستی، امکان مشاهده تمامی جزئیات مربوط به یک مرسوله پستی و روند ارسال و دریافت مرسوله وجود دارد. لذا، در صورتی که مرسوله پستی به گیرنده تحویل داده شده باشد، در سامانه رهگیری مرسولات پستی، امکان پیگیری این موضوع وجود دارد و افراد می توانند برای پیگیری مرسوله پستی که به اشتباه تحویل فرد دیگری داده شده است، با نامه رسان مرسوله پستی ارتباط برقرار کرده و یا در صورت نیاز، به مرکز توزیع مشخص شده، در سامانه رهگیری مرسوله پستی مراجعه کنند و از طریق مرکز توزیع، مرسوله پستی به اشتباه تحویل داده خود را پیگیری کنند.

بنابراین، تنها راهی که فعلا برای پیگیری تحویل اشتباه مرسولات پستی وجود دارد، این است که اشخاص، با کد پیگیری که از سوی شرکت ملی پست، برای فرد گیرنده و فرستنده ارسال می شود، اقدام به پیگیری مرسوله پستی خود کنند. برای پیگیری مرسوله پستی خود، می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید.

 

ابتدا، برای ورود به سامانه رهگیری مرسولات پستی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، نشانی tracking.post.ir را در مرورگر اینترنتی خود، جستجو کنید.

 

تحویل اشتباه مرسوله پستی

 

سپس، کد پیگیری مرسوله پستی خود را در کادر مشخص شده وارد نمایید و سپس، بر روی گزینه زرد رنگ کلیک کنید.

 

نکته : کد پیگیری مرسوله پستی، یک کد متشکل از 24 رقم عدد می باشد که این کد، معمولا از سوی شرکت ملی پست، برای فرد گیرنده و فرد فرستنده ارسال می شود.

 

 

پیگیری تحویل اشتباه مرسوله پستی

 

سپس، می توانید مرسوله پستی خود را رهگیری کنید. تمامی جزئیات مربوط به ارسال، زمان ارسال، مراحل ارسال، جزئیات نامه رسان و ... در این سامانه قابل مشاهده می باشد.

 

تحویل اشتباه مرسوله

 

در صورتی که بسته پستی شما، مدت زمان طولانی است که تحویل نامه رسان شده است، اما هنوز به دست شما نرسیده، باید یقین داشته باشید که مشکل تحویل اشتباه بسته پستی، برای شما رخ داده است.

 

در ادامه بخوانید: سامانه ثبت و پیگیری شکایات پست

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحویل اشتباه بسته پستی در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون تحویل اشتباه بسته پستی پاسخ دهند.

سوالات متداول

 

1- ✔️تحویل اشتباه بسته پستی در چه مواقعی پیش می آید؟

✔️تحویل اشتباه بسته پستی ممکن است زمانی رخ دهد که فرستنده اطلاعات گیرنده مرسوله را نادرست ثبت کرده باشد و بسیاری دلایل دیگر که در متن مقاله آمده است.

 

2- ✔️برگشت مرسوله پستی در چه صورتی اتفاق می افتد؟

✔️برگشت مرسوله پستی برای زمانی است که گیرنده اصلی بسته پیدا نشود و نامه رسان موظف است بسته را به مرکز توزیع مرسولات بازگرداند که در این مورد در متن مقاله توضیحات بیشتری آورده شده است.

 

3- ✔️امکان پیگیری تحویل اشتباه بسته پستی وجود دارد؟

✔️برای پیگیری وضعیت تحویل اشتباه بسته پستی می توانید از طریق سامانه رهگیری مرسولات پستی اقدام کنید که در متن مقاله نیز مراحل پیگیری تحویل اشتباه مرسوله پستی آورده شده است.

منبع : تحویل اشتباه مرسوله پستی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/OmqB
نظرتان را بنویسید